Activision hoppar av pc-spelsalliansen

Medlem

Som Illyria, de verkar ju inte behöva en allians för att ha sitt på de torra.

Sedan så förstår jag inte varför jag kan få ha mitt ochippade XBOX360 med obrända spel i fred samt sitta och lira mitt gamla CS och nya grafiska vidunder på min PC(samt Starcraft 2 med mer).
Själv så har jag byggt datorn själv och har provat en del operativsystem, men jag tycker ändå det är händigt att kunna sätta mig framför tv:n för att snabbt lira några rundor Street Fighter IV eller dra igenom en bana på Castle Crashers.

Hoppas att båda två marknaderna överlever, frodas och utvecklas samt att PS3:an och XBOX360 kan komma överens om vilken som är den bästa hard core-konsollen så att inte leksaker som Wii tar över hela konsollmarknaden.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

PC:n dö ut som spelplattform...föga troligt! Skärp er!!
Har Någon sett t.ex wow på xbox?

Medlem
Skrivet av svendolph:

Varför så hängivna till att spela med tangentbord mus i FPS? Känns ju mer som om en tävling om vem som är snabbast på att peka och kicka bort sina motståndare. Själv tycker jag det är mer verklighetstroget - men svårare - med gamepad.

Fine...och själv joggar jag med rullator för att begränsa min frihetskänsla!

Medlem
Skrivet av ScrotzaN:

Bra! Mer konsoll-spel! utrota pc-spelsmarknaden så att dom kan börja göra vettigare stöd för mus/tgb eller alternativa kontroller som fungerar lika bra på konsoll.

Är du dum på riktigt!! Vem fan vill sitta med en konsol. Nej tack, jag vill ha en maskin där man kan göra allt än bara spela spel


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Inaktiv

konsol är bara en sak du startar spel med och spelar. En dator är ju helt annan värld. Och så länge folk använder datorer som vi gör idag så kommer inte PC spel dö. Tänk bara på att dom bästa PC spelen ändå är exklusiva till PC och dom håller i flera år, vissa över årtionden.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Vet inte ens vad dom gör så det gör nog ingen större skillnad för någon.

Medlem

Marknaden för PC-spel kommer inte att dö ut bara för att Activision drar sig ur PCGA. Och inte annars heller givetvis.

Jag förstår att vissa här är upprivna över nyhetens innehåll men försök att hålla särskrivningarna till ett minimum. Det gör så ont när man läser dem.


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem
Skrivet av morfin91:

probleet med konsol spel är för mig att moding eller liknande knapt finns ditt sen att företagen kan bärgära så mycket om man vill spela onlina som dom inte lyckas med på pc marknaden. om konsolerna har mycket störe stöd för moddning och typ mycket bätre kontrol + tagentbor+mus så är det mycet finare.

Jo men då har man jue i stort sätt en dator ..

Pc marknaden lever vidare så länge trogna blizzard pumpar ut spel .. Diablo 3 mums !


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

2009-04-15 13:22:24b3pp0#19och pirater förstör ingenting, man tycker spelutgivarna kunde nöja sig med några hundra miljoner vinst om året men Nej! Girigheten är vad som förstör. och att dom själv valt att ta 500 spänn spelet, alla har inte råd med det. dessutom är max 2-3 spel om året ens nära värda pengarna. det har som sagt inget alls med pirater att göra. ger man ut skit för en hög summa och förväntar sig vinst på minst miljarder så går det såhär

Jag håller med dig

Medlem

Grymt löjligt av Activision Blizzard att hoppa av något sånt här och sen klaga på att det va lite dyrt då de själva är rikast i universum. De har ju PC marknaden att tacka sitt bling bling för. Självfallet så är de ju som vilket annat girigt företag som helst och allt kretsar kring pengar men man tycker de kunde stå på sig lite.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv

Pc är fortfaande min favorit, men det hade inte skadat med lite mer wii-spel:D

Medlem

Vem vill spela FPS-spel på konsol egentligen? Går ju så sjukt långsamt.

Avstängd
Skrivet av wsod:

Skitsnack att PC marknaden håller på att dö ut. Ni vet inte vad ni pratar om när ni säger så. Förra året ökade marknaden med 1/3 i Sverige. Trots finanskris. Större omsättning än någonsin förut.

http://www.dataspelsbranschen.se/statistics.aspx

Sluta häv ut er skit.

Synd att du inte läste statistiken.
PC hade 34,7% andelar av den totala dataspelförsäljningen en förändring med -27,1% en omsättning på 609 656 840 vilket går att jämföra med Xbox360 629 430 307, andelen med totala intäkter på marknaden står PC för 20,1% och Xbox360 för 20,8%. PC förändring är -6,8% och Xbox360 förändring är 66,1%.

Detta ger ju ganska tydlig bild att PC påväg ner, Xbox360 påväg upp. Det som talar emot statistiken men inte med överdriven marginal är Digitala Spelförsäljningen. Idag så kan inte man mäta hur mycket som köps via digitala nedladdningstjänster därmed så vet de inte statistik. Frågan är om det även gäller Wii, Xbox360 och Playstation 3 digitala affärer.

Iallafall anser att du borde kolla statistiken än att bara läsa förtexten.

En annan sak som är motsägande, att dataspel är tydligen en samlings begrepp för digitalaspel oavsätt vilken platform spelet är på, kanske borde byta namn, data = dator (PC & Mac).

Nuff said.

Medlem
Skrivet av b3pp0:

och pirater förstör ingenting, man tycker spelutgivarna kunde nöja sig med några hundra miljoner vinst om året men Nej! Girigheten är vad som förstör. och att dom själv valt att ta 500 spänn spelet, alla har inte råd med det. dessutom är max 2-3 spel om året ens nära värda pengarna. det har som sagt inget alls med pirater att göra. ger man ut skit för en hög summa och förväntar sig vinst på minst miljarder så går det såhär

Jaha du, så du tror att speltillverkarna får 500 kr för spelet???
Jag vet då HL släpptes så låg spel runt 300kr för PC och i PC För Alla, tror jag det var, så gick dem igenom hur mkt dem alla skulle ha av kakan, distributörer, leverantörer, säljare osv, slutade med att spelutvecklaren fick ungefär en 30kr för ett sålt spel.
Visst kanske siffrorna ändrats, men inte fan får spelutvecklarna ALLT.

Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av svendolph:

Varför så hängivna till att spela med tangentbord mus i FPS? Känns ju mer som om en tävling om vem som är snabbast på att peka och kicka bort sina motståndare. Själv tycker jag det är mer verklighetstroget - men svårare - med gamepad.

Mm, vekligen verklighetstroget då det tar 2 sekunder att vända sig om.

Hört talas om att man kan ställa in sensitiviteten på joyen???

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Grymt löjligt av Activision Blizzard att hoppa av något sånt här och sen klaga på att det va lite dyrt då de själva är rikast i universum. De har ju PC marknaden att tacka sitt bling bling för. Självfallet så är de ju som vilket annat girigt företag som helst och allt kretsar kring pengar men man tycker de kunde stå på sig lite.

Finns ingen anledning att kasta pengar på organisationer som inte gör något bara för att "stå på sig lite".

Att företaget har mycket pengar har inget med saken att göra. Tror du att de hade haft mycket pengar om de hade börjat kasta dem omkring sig?

Uppenbarligen är inte PC marknaden speciellt hotad då Activision Blizzard stora tyngd ligger på PC marknaden och de skippar alliancen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Hahaha! Activision Blizzard måste fan vara världens rikaste spelföretag! WoW har funnits ute i minst 5-6 år och tänk alla människor som spenderar pengar på det här i månaden??

Så säger dom att det kostar för mycket?? Haha! Snacka om giriga jävlar!

Riktigt jävla ruttet av dom!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

pc vinner tillslut! inga tvivel


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av Emetic:
Skrivet av ScrotzaN:

Bra! Mer konsoll-spel! utrota pc-spelsmarknaden så att dom kan börja göra vettigare stöd för mus/tgb eller alternativa kontroller som fungerar lika bra på konsoll.

Utrota konsolerna med deras förenklade skitbarnspel!! Spel som förstör hela spelmarknaden!! Titta bara på Rainbow six vegas exempelvis!!

Rainbow six vegas är iallafall bättre än spelen innan det.

Ja det tycker du för att du är 14 år och gillar att kunna klä ut din egen figur i spelet, precis som en "ken-docka" eller vad du nu kan tänkas leka med . Där du kan spöka ut din gubbe i camouflage i chockrosa, eller andra grälla färger. Eller kanske gillar du det lite tuffare stuket med bandana och basker med tillhörande tuffa solbrillor?

Resultatet ser ut som en jävla maskerad som är ute och skjuter på varann. Sen tillkommer kllumpiga kontroller, kanske man inte märker av om man har dålig motorik eller är konsolskadad, men har man spelat de tidigare spelen och har en gnutta motorik märker man att det inte är riktigt bra.

Klumpiga vapen som tar upp hela skärmen, ryckicka styltiga rörelser, jag kan fortsätta men orkar inte. SÅÅÅÅ. nu kan du återgå till dina barbie och ken-dockor.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Att sitta å säga att de beror på pirater är helt jävla galet imo. Det finns pirater i alla platformer (möjligtvis inte på ps3 ännu, men det beror på att den har dyr bluray, vänta tills de kommer ner i pris bara). Och att säga att piratningen där är obefintlig eller minskande är BUUUULL! Den kommer växa markant, det kan jag lova. Vad är det man säger, man tar seden dit man kommer, och om spelen endast kan finnas på konsoll, då kan man ge sig fan på att piraterna kommer dit också, med allt vad de nu innebär.
Fler verktyg för piratkopiering, och fler "utvecklare" som intresserar sig för det. Xbox och Wii:n är idag hur enkelt som helst att pirata på, och allt det kostar för piraten är en DVD-skiva för runt 5 kronor.
Att folk säger det är mer komplicerat att pirata på konsoll måste sakna hjärnsubstans i största allmänhet. Faktum är att det är enklare än på PC, och en chippning / flashning idag klarar vilken 14-åring som helst. Att riskera en brickning av sin konsoll är skrämselpropaganda. Och om man nu VERKLIGEN inte vågar pilla på sin egna konsoll, finns det andra som kan göra det åt en, för en barnsligt låg summa.

Fick ett utbrott som vanligt när jag läser en sån här nyhet, men tänk på detta i framtiden. De finns på konsollerna också, och det är fortfarande mycket enklare att pirata till den, faktiskt.

Medlem

Jag förstår att folk inte gillar konsoller, främst pågrund av kontrollerna? Men ifall man nu ordnade så att det stödjer mus och tangentbord(Vet inte hur X360 är med det men PS3 funkar utmärkt...) så borde det väl inte vara några problem?

Glöm fanboys nu, ni är alla blåsta i huvudet, inget snack om saken...

Medlem

PC Markanden kommer aldrig dö, i stort sett ALLA har en dator hemma, går inte ens att jämföra med mängden 360's, Wii's eller PS3or som finns ute.

Avstängd

som det näms några gånger innan, så är det mongo att skylla på pirater. Pirater har alltid funnits och jag tror inte andelen pirater har ökat om man ser % mässigt på andelen spelare.

DVS om det varit 1 av 10 tidigare, så tror jag 1 av 10 gäller även om det har tillkommit 1000 miljarder nya spelare. 10% är ju alltid 10%. Däremot kan man ljuga och säga att antal pirater har ökat till 10miljarder, men det är bara lek med statistik. (jag över driver siffrorna för att få fram poängen att allt verkar mycket när man presenterar statistik på fel sätt).

Det som dock är viktigt att lägga i faktorn, är att marknaden har hårdnat, även om vi skulle säga att antalet spelare har ökat, så kan dels folk använda flera plattformar som PC och en Xbox360. Dels att nya spelare (födda 90-talet OMG) kanske väljer Xbox360 och PS3. Det innebär inte att de som redan satt på PC innan har minskat det kan vara densamma.

Om vi ska dra en parallel paradox gentemot Mac vs PC. Så vill Apple säga att antalet Windows användare har minskat, vilket är fel. Antalet Windows användare har ökat exakt samma sak som antalet OSX användare har ökat. Återigen är det lek med statistik. Bara för att Apple skulle ha 10% av marknaden jämfört med 5% av marknaden året innan, innebär inte att de 5% procentenheterna har bytt till OSX, kan innebära att det tillkom människor som motsvarar 5%enheter av totala summan som valde OSX, därmed så har OSX ökat antalet användare, och Windows kvarstår med antalet användare dock förlorat marknad på den totala antalet användare.

Så, pirater inte fler i % på stora massan, Windows har inte förlorad massa miljoner användare på några dagar sådär poff magiskt OCH PC marknaden är nog lika stark/svag som den var för 5 år sedan, skillnaden är att folk använder mera av allt och varierar.

Medlem

Första gången jag hör talas om den här alliansen.
Men som många sagt kommer inte PCspelmarknaden dö ut pga det här.

Medlem

Låter som om WoW kommer till xboxen då... =P


signatur

Jaha, om du läser det här så dödade jag visst inte tråden...

Inaktiv
Skrivet av Luciphear:

Jag förstår att folk inte gillar konsoller, främst pågrund av kontrollerna? Men ifall man nu ordnade så att det stödjer mus och tangentbord(Vet inte hur X360 är med det men PS3 funkar utmärkt...) så borde det väl inte vara några problem?

Glöm fanboys nu, ni är alla blåsta i huvudet, inget snack om saken...

Om nu alla konsoller fick stöd för mus och tangentbord, vad ska man då med vanliga datorer till? Konsollerna är idag så pass lika vanliga datorer att man börjar fundera varför det ens räknas som tv-spel och inte just datorer, är det för att man spelar på tv:n och använder sig av handkontroll så kan man ju göra precis samma sak med en PC.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem
Skrivet av scroooge:
Skrivet av ScrotzaN:

Bra! Mer konsoll-spel! utrota pc-spelsmarknaden så att dom kan börja göra vettigare stöd för mus/tgb eller alternativa kontroller som fungerar lika bra på konsoll.

Ska du ha stryk?

Jag tycker det låter som att han vill att konsolerna skall bli PCs...

Medlem

Själv tycker jag och mina polare, efter många timmars spelande att racing/sport bara producerat två titlar värd att nämna.. Burnout Revenge och NHL 09. Konsoll har utvecklats åt mer åt action och låt det för allt som är vackert, rent och rätt fortsätta i samma riktning.


signatur

I have spoken..

123
Skriv svar