Vad är egentligen Doom 4?

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av zauii89:

ID software = alltid kvalité

nja, 2 saker, doom3 var inte bra.
sen quakewars hade ingen vidare vehicle code, alla fordon kördes som stora plåtburkar. kanske inte bör jämnföras med gta spel eller bf2 där fordons koden har varit av det bästa slaget

jar förhoppningar på rage, men det är just fordonen som är den storafrågan.

Quake wars har inte id utvecklat. Dock motorn. Doom 3 kan man gilla eller inte gilla, men att spelet höll en låg kvalitet blir svårt att påstå. Om man ändå vill försöka vill jag gärna veta vad man använder som måttstock.

Medlem
Skrivet av TruB:

nja, 2 saker, doom3 var inte bra.
sen quakewars hade ingen vidare vehicle code, alla fordon kördes som stora plåtburkar. kanske inte bör jämnföras med gta spel eller bf2 där fordons koden har varit av det bästa slaget

Doom 3 passade inte alla men det var ändå ett välgjort spel. Quake Wars utvecklades av brittiska SplashDamage under insyn av id, id stod för några saker så som MegaTexture tekniken men var inte direkt inblandade i spelet.

Ser mest fram emot det nya som de inte berättat något om förutsatt att det är en uppföljare till Commander Keen

/ LordDaimos

Medlem

DooM <3 ääälska serien


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av s3ng:

Doom 4 borde bli jävligt bra. Dom vet nog vad dom gör.

menar du inte Doom 4 borde bli jävligt bra. Doom vet nog vad dom gör. ;D


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

jag tänkte också att det antagligen utspelar sig pararellt med trean.. kanske är det samma spel med ett annat slut eller något sånt

Medlem
Skrivet av E_maN:
Skrivet av beersgarden:
Skrivet av Blackbeard:

att man är en cyberdemon ? moahahaa

Nonsens, ska man vara något så är det en spiderdemon;)

mastermind heter den faktist

Jajaja, petitesser;) till mitt försvar så är spiderdemon inte helt fel:)

http://doom.wikia.com/wiki/Spiderdemon


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av kebbe:

Om det inte är en uppföljare så finns det väl för fan ingen anledning att ge det namnet Doom 4?

4:e Doom-spelet?

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av kebbe:

Om det inte är en uppföljare så finns det väl för fan ingen anledning att ge det namnet Doom 4?

4:e Doom-spelet?

Undrar om siffrorna 2, 3 och 4 följer upp siffran 1?

Medlem

Ingen omstart eller uppföljare, men snälla låt det vara ett AVSLUT om något.


signatur
Medlem

heil doom! sista quake var ju en råflopp, har aldrig ens orkat lira klart första banan. hoppas dom gör ett riktigt spel nu


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Åke Vader:

Ingen omstart eller uppföljare, men snälla låt det vara ett AVSLUT om något.

Varför ett avslut?
De är ju om något iaf hängivna sina fans och kvalitén, de spottar inte ur sig titlar och är väldigt erfarna/försiktiga med att ge ut någon information i förväg.

Diggar nog ID software mest av alla företag genom tiderna.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av TruB:

nja, 2 saker, doom3 var inte bra.
sen quakewars hade ingen vidare vehicle code, alla fordon kördes som stora plåtburkar. kanske inte bör jämnföras med gta spel eller bf2 där fordons koden har varit av det bästa slaget

Doom 3 passade inte alla men det var ändå ett välgjort spel. Quake Wars utvecklades av brittiska SplashDamage under insyn av id, id stod för några saker så som MegaTexture tekniken men var inte direkt inblandade i spelet.
s

jag vet mycket väl att det var splash som gjorde spelet, i beta så spelade min klan imot utvecklarna btw.

Men det var ID som utvecklade motorn och om jag inte är helt snurrig så vill jag påstå att det är motorn som styr hur fordon och sånt ska fungera i spelet, det vara inte bara ett heller fordon, utan alla. rage är förövrigt baserad på samma motor och ska det komma ett spel där dom använder fordon hoppas jag verkligen att dom piffat till den delen av spelet om det ska vara kul att köra.

Doom3 fick bra review, men jag vet att det vara många precis som jag som reagerade på att spelet bara innehöll upprepning med en viss upptrappning och när jag kom till helvetet i spelet så kände jag att detta var droppen och la spelet på hyllen.

Finns säkert många som gillade doom3, men sen finns det folk som tycker crysis är det bästa spelet som finns så..

Motorn lägger ju grunden till hur fordon hanteras och sånt, men varken Rage eller Doom 4 bygger på samma motor som Quake Wars, Idtech 5 mot Idtech 4 respektive. De delar väl till viss del sin kodbas tycker jag mig ha ett svagt minne av, men Id gillar att skriva om sina motorer från grunden mellan generationsskiften.

Och även om just fysikdelen av motorn hade delats med Idtech 4 kan det säkerligen tweakas i all oändlighet bara viljan att få bra resultat finns - källkod är källkod av en anledning, till nya Wolfenstein har Raven exempelvis slitit ut Idtech 4:s ljusmotor och ersatt den med en annan, vilket säkert var ett hästjobb.

Jag kan väl tillägga att jag inte är helt säker på att Id klarar av att få en bra racingdel då de aldrig gjort något liknande hittills själva, men samtidigt brukar de aldrig lämna något halvfärdigt vad gäller känsla. Säga vad man vill om Doom 3, men om inte annat så fixade de bra "kroppskänsla" och hyfsad "skjutarkänsla".

Medlem

Tja, det är väl bekräftat sen tidigare att Doom 4 ska utspela sig på jorden, i stil med Doom II, så man undrar ju vad han snackar om.

Kanske väljer de att helt enkelt inte ta hänsyn till händelserna i Doom 3, utan satsar på en fristående story som utspelar sig på jorden.


signatur

Continue walking in the prosperity of darkness, rising to your promised stage.
The world keeps turning, fully unaware of this chosen, pure successor!

Medlem
Skrivet av JediMB:

Tja, det är väl bekräftat sen tidigare att Doom 4 ska utspela sig på jorden, i stil med Doom II, så man undrar ju vad han snackar om.

Kanske väljer de att helt enkelt inte ta hänsyn till händelserna i Doom 3, utan satsar på en fristående story som utspelar sig på jorden.

Einstein har talat.
Ja de skippar allt som hänt i tidigare doom spel.

Medlem

RAGE ENDAST RAGE

12
Skriv svar