Capcom: RE5 Versus-läget inte "bara" en nyckel

Robot
Capcom: RE5 Versus-läget inte "bara" en nyckel
Medlem
Capcom: RE5 Versus-läget inte "bara" en nyckel

Spelet var ju.... kort... kanske kunde gett oss detta i spelet så det levde lite längre än ett dygn?

Medlem

Det som gjorde mig förbannad var att det pratades om DLC innan spelet släpptes (för att skapa lite extra hype), sedan visade sig att de bara hade plockat ut en liten del från spelet.
Spelet är skitbra och jag är nöjd med mitt köp men jag tänker inte köpa något DLC för RE5 av principskäl.
//Danne

Medlem

Har någon köpt DLCn? Verkar typ inte vara någon som gjort det.
Jimmz: Jag tyckte spelet hade bra längd på 10timmar. Går ju att spela om ett antal gånger för att låsa upp allt m.m.
Är ju bara drygt om spelen är 30timmar+, dom flesta har ju faktiskt bättre saker för sig än att lägga 30timmar på ett enda spel.

Medlem

Vet inte vad jag ska tro eller tycka om det här men Versus är kul så jag antar att det är är värt slantarna ändå. Är väl inte heller det första spelet där det pratats om DLC innan release heller?

Medlem

Haha! Vem fan kommer köpa detta skit?!? Jag älskar RE5 men versus mode på det är bara rent bajs! Stanna, sikta och sen skjuta på sin motståndare?? Haha! Fan vad värdelöst!

Jag såg några gameplay videos hos IGN och det var fruktansvärt! Att folk ens kan spela något sådant här är fan en gåta!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

tyckte längden var perfekt i spelet. för mig och en kompis tog det runt 25h. våga spela på lite högre svårhetsgrader.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

RE5 är tokigt bra, men att betala för att få spela versus är fan sniket.

Medlem

Grymt spel, men versus för extra cash. Nej tack.

Medlem

Äh det är ju inga pengar att snacka om så det är väll lika bra att köpa, men om man vänder på det så var det ju sjukt snålt av dem. Har de multiplayer klart redan när det ska släppas så är det väll klart att det ska ingå.
Det kan ju vara ett nytt sätt att motarbeta piratande iofs.

Medlem
Skrivet av BearClaw:

tyckte längden var perfekt i spelet. för mig och en kompis tog det runt 25h. våga spela på lite högre svårhetsgrader.

25h !? För mig tog det 5 timmar första omgången, och 4,2 timmar på veteran med oändligt med skott på handcannon. (Skönt också att låsa upp Rocket Launcher med oändligt med skott om man klarar ut det under 5 h).

Du måste ha skrivit fel när du skrev 25h...annars vet jag inte vad :D.

Medlem

Jag har då fan aldrig klarat det på 5 timmar. Tog nog ett par dar innan jag klarade det. Du måste ruschat som en galning.

Medlem

... men snälla Capcom, försök inte täcka över er äckliga girighet.

Visst det är inte "bara" en nyckel, utan en nyckel och en mindre patch. 1.8mb stor. Gör det hela inte mindre fel.

Medlem
Skrivet av Jimmz:

Spelet var ju.... kort... kanske kunde gett oss detta i spelet så det levde lite längre än ett dygn?

Sitter man 24/7 kan man väl inte förvänta sig att det räcker särskilt länge.

Medlem

25timmar hörs rätt mycket..
Beror ju kanske vilken svårighetsgrad man körde. Att köra med unlimited ammo är ju ingen utmaning.
Men dom flesta verka klara av spelet på runt 10-12timmar första rundan, sen när man väl låst upp unlimited ammo på något vapen och inte bryr sig om storyn så går det rejält fortare.

Medlem

Det här är girighet på hög nivå!


signatur

I got a Goldenshower.

Ti.
Medlem

Tips för dom som är osäkra på hur länge man spelat - kolla under "records" och "chapter select".

Not: "Spela igenom" kanske tolkas olika. Att varva spelet ex. på normal tar 4-6timmar (aktiv speltid). Om man inte letar skatter o dylikt utan walkthroughs, vill säga.

Medlem

detta är ingen dlc, det är tyo mer som en patch, släpp den i patchform istället

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag har då fan aldrig klarat det på 5 timmar. Tog nog ett par dar innan jag klarade det. Du måste ruschat som en galning.

När folk menar speltid syftar de ju oftast på tiden då du aktivt spelar, tittar på filmklipp och fixar till i menyer osv.
Om du spelar 4 timmar en dag, väntar i en vecka och spelar klart spelet på ytterligare 4 timmar nästa spelomgång blir inte spelet 1 vecka och 8 timmar långt. Det blir 8 timmar långt.

Hursomhelst klarade jag spelet på ungefär 9-10 timmar första omgången och då sprang jag runt som en hund och sniffade och märkte territorium vid varenda hörn i hela spelet.

Men spelet gav ju mig mycket mer än så, det fanns ju mycket att låsa upp! Allt som allt spenderade jag nog kanske en 30 timmar på det. Jag är nöjd med den tiden i alla fall.

Versus läget ställer jag mig skeptiskt till. Men jag vill gärna ha mer utav RE5 därför hoppas jag att de släpper ett ordentligt DLC någon gång framöver.

Inaktiv

Trots ynka 45 spänn blir det inget köp av principsak. Har inget emot att denna dlc släpps så tätt inpå, men då ska det vara gratis!

Medlem

Tänker inte köpa RE 5 förns det sänkts rejält i pris


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

Spelar man Versus som Remus säger att man gör så vinner man verkligen inga matcher iaf. Klart vill man att nåt ska va dåligt så blir det ju det. Tråkigt mycket tråkigt att höra hur trångsynta vissa människor är.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Jimmz:

Spelet var ju.... kort... kanske kunde gett oss detta i spelet så det levde lite längre än ett dygn?

Sitter man 24/7 kan man väl inte förvänta sig att det räcker särskilt länge.

Drar man egna slutsatser kan man bli en bra politiker...

Medlem

Lagom kul.. blir nog inte många som köper detta.. samma som motorstorm1 med extra banor det var inte många som köpte dom

Medlem

Att ta ut 40 spänn för en liten kod på 1.8 MB är ju absurt.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

1
Skriv svar