Lan-världsrekord satt i Malaysia

Robot
Medlem
Lan-världsrekord satt i Malaysia

Bah, inte ens två dygn.

Inaktiv

Mitt längsta lan var ett sommarlov långt.
Börja dagen då sommarlovet började.
Och slutade ca 2 dagar innan skolan började.

Man gick hem för mat och dusch, härligt med polare som bor nära.

Medlem

"Lana" som så är väl inte så farligt, men det är knappast bra för kroppen att köra så långa sammanhängande pass. Men nåt dygn lär inte vara nån fara sålänge du går på muggen etc

Medlem

300 pers i 40 timmar? Har de någonsin hört talas om DreamHack eller? Borde inte vara nå problem alls att slå det rekordet med hästlängder under nästa DreamHack.

Medlem

Malaysia, eh?
Är ni säker på att det inte bara var en vanlig sweatshop?

För övrigt, ett lan behöver väl aldrig bli "farligt" så länge man ser till att äta och sova normalt.
Finns det några här som skulle sitta vaken dygnet runt under ett lan utan att sova på flera dygn, och inte äta fast föda och bara dricka Jolt Cola, då kanske de personerna bör söka upp hjälp imho

Medlem

Dreamhack? ...

Eller räknas det bara om man inte äter, inte sover och inte går på toa, eller?

Medlem
Skrivet av Shino_O:

Mitt längsta lan var ett sommarlov långt.
Börja dagen då sommarlovet började.
Och slutade ca 2 dagar innan skolan började.

Man gick hem för mat och dusch, härligt med polare som bor nära.

Som jag förstod det så var det sammanhängande utan sömn.

Om det nu är så, så tror jag inte det du skrev funkar


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

det längsta jag har varit uppe på ett lan och spelat är 45h slutade spelade för jag var den enda på lanet som var vaken då xD mat = 1pizza toa=behövde jag gå så gorde jag det
men det känsl litte knasigt att det är värdsräkord med 40h käns ju litte klent


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Mitt personliga rekord är ganska exakt 48 timmar i sträck. Givetvis med paus för att peta i sig lite mat och kaffe samt ta någon cigg i då och då. Även toalett besök sköttes givetvis.
Lite tråkigt att svars alternativen var så klena, verkar som att många här kört mer än 24 timmar utan att tappa räkningen

Medlem

Bah, körde i 56h när jag var yngre och det var innan jag upptäckte koffein. Somnade iof. senare kring 60-61h i ett varmt bad mm.

Umi
Medlem

Mitt längsta lan utan sömn va 41 timmar. Ni kan tro att jag somna gott som ett barn efter

Medlem

Låter ju som många konstaterat lite lite, ganska övertygad om att minst 300 personer satt sammanhängande en längre tid än 40 timmar på Dreamhack.

Medlem

Men precis som det redan har nämnts verkar det som att det hela var sammanhängande, dvs. utan sömn och längre avbrott. Då blir det genast lite skillnad.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Man får ju nog läsa vilka krav Guiness har innan man börjar klaga.

Medlem

48h har jag som rekord, men fy för den fule så trött man va på slutet, helt död.

Medlem

När jag var yngre var jag uppe och spelade i 38h eller så innan jag somnade på tangentbordet. Så det plus dagen då lanet startade.. säg 46h då totalt.

Jag tror allvarligt inte att jag klarar av det idag. Ska jag vara ännu mer allvarlig så tycker jag att det är ett ganska dumt rekord att 'tävla i'. Men, så tänker man ju inte alltid!

edit: Glömde lägga ihop dagen innan också...

Medlem

Jäkla vilka datanördar.

Medlem

Fan, man kanske borde flytta till Malaysia, inte lanat på sjukt länge, men när jag lanade sist så var det Counter-Strike och annan skit som var grejen, Quake, TF2 och UT är juh riktigt grymma spel som jag aldrig fått nöjet att lira på större lan, måste vara helkul

Medlem

I mina yngre dagar så var jag på LAN från fredag till söndag och sov i en timme ungefär. Kommer inte ihåg några detaljer förutom att jag sov 18 timmar när jag kom hem. Det är enda gången då jag suttit uppe obscent länge under ett LAN, annars brukar jag åt minstone se till att få fem timmar sömn varje natt.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Inaktiv

Exakt. Inte ens två dygn. Mesar xD

Medlem

Har varit vaken och lirat i ca 75 timmar, sen gick jag på fest. Var inte riktigt med i skallen då.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

40 timmar e mitt rekord, å då lämnade jag endast stolen för att gå på dass.. levde på chips
Började klockan 18.00 på fredagskväll och åkte hem 10 på söndags morgon
Men det var i en ungdoms glada dagar (precis innan jag fyllde 20) då man spelade EQ.. nu får jag fetångest efter bara suttit ett par timmar

Medlem

torsdag kl 0400, vaknade och gav sig av mot DH
Söndag kl 1000 , saknade helt ögonvita, där fanns istället bara en väldans massa blodådror, gick och la mig i baksätet på bilen och hade fortfarande insomningsproblem. kan inte rekommendera detta, mycket roligare lan upplevelse om man sover när man är trött.

Medlem

Jag var vaken 74 timmar en gång, det var dock ofrivilligt, försökte sova men lyckades inte. Mådde verkligen inte bra sista timmarna. Tyckte folk flög omkring i lokalen och hörde röster :-S

Medlem

ligger väl runt 40-50 timmar utan sömn, 70+ låter lite otroligt utan sömn!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Som jag förstod det så var det sammanhängande utan sömn.

Om det nu är så, så tror jag inte det du skrev funkar

Tja har personligen varit på dreamhack och inte såvit en minut

Med andra ord över 70 timmar sammanhängande, från torsdag morgon till ~10 söndag

Man hallucinerade en del måste jag nog påstå

Men i alla fall, dremahack pågår dygnet runt, inget stannar upp även om en hel del går och sover på olika tider. Det finns ja de som inte sover alls.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:

Bah, inte ens två dygn.

Word!
Lamt Imo


signatur

Spelar Rock-saxofon i bandet Emil & The Warmlanders!
www.warmlanders.com

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Kimpur:

Som jag förstod det så var det sammanhängande utan sömn.

Om det nu är så, så tror jag inte det du skrev funkar

Tja har personligen varit på dreamhack och inte såvit en minut

Med andra ord över 70 timmar sammanhängande, från torsdag morgon till ~10 söndag

Man hallucinerade en del måste jag nog påstå

Men i alla fall, dremahack pågår dygnet runt, inget stannar upp även om en hel del går och sover på olika tider. Det finns ja de som inte sover alls.

Du läste inte vad jag kommenterade, eller?
"Ett sommarlov långt", vilket i mina öron låter som en sisådär 2 månader.
Var vaken så länge så ska jag personligen fixa in dig i Guiness


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

1
Skriv svar