Shadow of the Colossus blir film

Robot
Medlem
Shadow of the Colossus blir film

NOOOOOOOOOOOOOOO, förstör inte detta spel också!


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

en film förstör inte ett spel, dom påverkar igentligen inte ngt på spelen

Medlem

hahaha, sen vill vi se Uwe Boll som regissör :D.

precis som Setz* säger, skillnad mot böcker.

Medlem

Skeptisk men det kan bli riktigt bra om det görs rätt

Medlem

Hmm, mycket prat om det där spelet. Kanske dags att man testar det.

Medlem

Detta kan bli epic, men troligtvis inte :/

Manus?

Medlem

Jävlar va skumt,,, Jag har gått omkring i en vecka och funderat på hur SoC skulle te sig som film och så dyker det här upp!

Medlem

SoC är nog det sämsta konceptet för en film någonsin. När personena som skall stå bakom det hela inte heller har någon god meritlista att tala om så kan det inte anant än att sluta i katastrof.

Jag ryser vid tanken på halvtaskiga CGI-jättar.

zsm
Medlem

En sådan här produktion kräver vision som Peter Jackson hade när han gjorde LoTR, annars kommer det gå käpprätt åt helvete tror jag. Men jag hoppas. En av dom starkaste spelupplevelserna ever får jag säga. Mycket tack vare ett otroligt bra soundtrack.

Medlem

alltså jag har inte selat spelet men sett gameplay och läst om det.
det värkar inte kul att spela men det värkar som en bra story och personligen tror jag att det kan bli bettre som film en spel


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem
Skrivet av morfin91:

alltså jag har inte selat spelet men sett gameplay och läst om det.
det värkar inte kul att spela men det värkar som en bra story och personligen tror jag att det kan bli bettre som film en spel

Jag köpte en PS2a just för att jag ville spela detta spel (och Bully, icke att förglömma) efter att ha sett trailers och läst om det och tyckte det verkade hur grymmt som helst. Efter att ha dödat tre eller fyra av kolosserna så började det kännas otroligt enformigt. Visst, det är verkligen mäktigt att möta dem och det kräver rätt mycket finess att sänka dem men jag saknar ändå lite mer substans i spelet och lite mer folk i världen (så långt som jag tog mig så var det helt öde förutom en själv, templet man utgår ifrån och kolosserna).

/ LordDaimos

Medlem

Allt som kommer vara viktigt är väl hur bra dom lyckas med kolosserna på vita duken men man har ju inga höga förväntningar precis då spel som blir film för det mesta blir flopp rakt av...

Inaktiv

Man får ju hoppas att det blir bra, det är en av de mörkaste berättelserna i något spel jag har spelat så :S

Medlem

Tycker de borde släppa spelet på PC med uppdaterad grafik. Vore så nice att spela om det i HD utan en fps på 15. Detta kommer bli en skitfilm.

Medlem

Herre jävlar också... Kunde dem inte ha valt en annan person för att skriva manus? Street Fighter - The Legend of Chun-Li var väl inte direkt en merit man skyltar med på sitt CV. Sen är frågan, vilket manus? Spelet går att sammanfatta väldigt kort vad gäller manus, det är upplevelsen som är spelet! Som någon tidigare sade, detta skulle gå för sig med stora visioner som LOTR-filmerna i handen på antingen Peter Jackson (frågan är väl sen om han lyckas göra något i samma klass som LOTR) eller Guillermo del Toro.

Medlem

Kanske ett av de sämsta spelen att göra film av...

zsm
Medlem

Sanslöst var cyniska alla är. Jag hoppas verkligen detta bilr en bra film och jag tror det kan gå med lite innovation.

Medlem

se bara på spelen som gjorts efter lotr filmerna kom ut inte många som blev bra.
Samma med transformers filmen är ju inte det sämsta utan riktigt bra men spelet blev ju flopp.

Far Cry var skit bra spel på sin tid filmen njaa inte så bra.

så allt som blir spel/film blir sällan bra men ibland kan det lyckas dock.

men det är min åsikt
detta spel som film hade som sagt behövts riktigt bra regissörer (finns en del) samt en bra manus författare och rollbesättningen

mycket som måste klicka denna gång Sony fast jag tror de kanske skadar splet mer med filmen men men allt ska det mjölkas ur dessa giriga pampar

zsm
Medlem

Att filmen automatiskt kommer misslyckas för att regissören/manusförfattaren inte har en het meritlista är lite trångsynt. Peter Jackson hade inte världens bästa meritlista innan LoTR direkt, och han lyckades minst sagt.

Medlem
Medlem
Skrivet av zsm:

Att filmen automatiskt kommer misslyckas för att regissören/manusförfattaren inte har en het meritlista är lite trångsynt. Peter Jackson hade inte världens bästa meritlista innan LoTR direkt, och han lyckades minst sagt.

Dum i huvudet? Hans filmer innan Sagan om ringen var riktigt bra.

Medlem
Skrivet av zsm:

Att filmen automatiskt kommer misslyckas för att regissören/manusförfattaren inte har en het meritlista är lite trångsynt. Peter Jackson hade inte världens bästa meritlista innan LoTR direkt, och han lyckades minst sagt.

Hehe, här har vi en som tydligen inte har koll på sin filmhistoria

zsm
Medlem
Skrivet av Latex:
Skrivet av zsm:

Att filmen automatiskt kommer misslyckas för att regissören/manusförfattaren inte har en het meritlista är lite trångsynt. Peter Jackson hade inte världens bästa meritlista innan LoTR direkt, och han lyckades minst sagt.

Dum i huvudet? Hans filmer innan Sagan om ringen var riktigt bra.

Oj, verkar ju snarare som att du är dum i huvudet som är så begränsad i ditt bemötade av andra människor.

Av dom filmer som Peter Jackson gjort tidigare så är väl den mest nämnvärda Heavenly Creatures. Men sen om du tycker att "Meet the feebles" och "Bad taste" är BRA film, ja då har du fan ingen smak.

Peter Jackson hade ingen utmärkt lista av filmer som han varit med och producerat innan LoTR, och det kan du ju försöka dementera om du vill din jävla skitunge

Inaktiv

Förstör ett spel?

Låt bli att titta på filmen då!

Synd att man missade detta spel då PS2an pajade ungefär då

Medlem

Kan dom inte göra en fortsättning till PS3, hade ju varit riktigt bra..

Medlem

Måste spela igenom det här, har haft det liggande i snart ett år nu! Skäms lite...

Medlem
Skrivet av zsm:

Av dom filmer som Peter Jackson gjort tidigare så är väl den mest nämnvärda Heavenly Creatures. Men sen om du tycker att "Meet the feebles" och "Bad taste" är BRA film, ja då har du fan ingen smak.

Peter Jackson hade ingen utmärkt lista av filmer som han varit med och producerat innan LoTR, och det kan du ju försöka dementera om du vill din jävla skitunge

Braindead är värd att nämna också. Tycker du den är dålig har du dålig filmsmak

Medlem
Skrivet av zsm:

Av dom filmer som Peter Jackson gjort tidigare så är väl den mest nämnvärda Heavenly Creatures. Men sen om du tycker att "Meet the feebles" och "Bad taste" är BRA film, ja då har du fan ingen smak.

Forgotten Silver var en jävligt skickligt gjord film som dessutom var riktigt bra. Bad Taste gjordes på extrem budget och blev därefter, även om den fortfarande är rolig som få.

Braindead och Meet the Feebles är det sämsta Jackson gjort, men även de enda han misslyckats med.

Medlem

Hoppas inte filmen också är i 15 fps.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

12
Skriv svar