Dragon Age får DLC i två års tid?

Robot
Medlem
Dragon Age får DLC i två års tid?

Jag sitter och funderar på om Bioware har släppt DLC till något tidigare spel innan, någon som minns? Hoppas de gör något bra av det här...

Edit: Just det, de gjorde Bringing down the sky eller vad det nu hette, minnet svek lite så här på morgonkvisten:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Dom släppte flertalet extra kampanjer till Neverwinter Nights i alla fall. Däremot till Mass Effekt har det varit lite tunt även om dom släppt en där med.

Medlem

...de lovade 4 DLC paket till för Mass Effect :/

Medlem

Han har tyvärr fel om att man inte kan lura spelare. Det är ju inte direkt vårt fel dock, i alla lägen..

Hmm, jag vet inte varför men på något sätt känns Bioware sämre nuförtiden. Undrar varför jag får den känslan. Jag kan bara hoppas att jag helt är ute och cyklar, för det känns som en ogrundad känsla.. Det ska bli trevligt att testa detta spel vilket som.

Medlem
Skrivet av toern:

Han har tyvärr fel om att man inte kan lura spelare. Det är ju inte direkt vårt fel dock, i alla lägen..

Hmm, jag vet inte varför men på något sätt känns Bioware sämre nuförtiden. Undrar varför jag får den känslan. Jag kan bara hoppas att jag helt är ute och cyklar, för det känns som en ogrundad känsla.. Det ska bli trevligt att testa detta spel vilket som.

Du är ute och cyklar. Mass Effect var ett av, om inte det bästa rollspelet någonsin. En enorm uppsving i jämförelse med det mediokra Jade Empire som de gjorde något år tidigare.

Inaktiv

Vid gudarna kan folk sluta kalla Mass Effect för ett rollspel, det ordet kastas runt som en gummi boll nuförtiden. Det är definitivt ett action-rpg och det är en helt annan historia.

Samt tycker jag inte Mass Effect var så bra även på rp biten, det hade dåligt om spelnings värde och det är som definierar ett riktig rollspel.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Mass Effect är ett av dom bättre rollspelen jag spelat men jag köper inte Biowares DLC babbel för fem öre. Det lät precis likadant innan Mass Effect kom som det gör nu med Dragon Age.

Jag hoppas dom står för vad dom säger men jag är tveksam.


signatur
Medlem
Skrivet av matte89:

Vid gudarna kan folk sluta kalla Mass Effect för ett rollspel, det ordet kastas runt som en gummi boll nuförtiden. Det är definitivt ett action-rpg och det är en helt annan historia.

Samt tycker jag inte Mass Effect var så bra även på rp biten, det hade dåligt om spelnings värde och det är som definierar ett riktig rollspel.

Är mycket mer än omspelningsvärde som definierar ett rollspel. För min del är storyn det viktigaste och den får gärna vara rätt "snäv". Och enligt min mening har Mass Effect en lysande story och stor mängd bakgrundsinfo, och dessutom har det bara börjat.

Medlem
Skrivet av matte89:

Vid gudarna kan folk sluta kalla Mass Effect för ett rollspel, det ordet kastas runt som en gummi boll nuförtiden. Det är definitivt ett action-rpg och det är en helt annan historia.

Samt tycker jag inte Mass Effect var så bra även på rp biten, det hade dåligt om spelnings värde och det är som definierar ett riktig rollspel.

Först säger du att Mass Effect inte är ett rollspel. Sen menar du att det är ett action-rpg, rpg som i rollspel?

Medlem

Har dålig koll på Dragon Age, bygger det på D&D som tidigare hits? (Baldurs Gate, NWN osv)

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Har dålig koll på Dragon Age, bygger det på D&D som tidigare hits? (Baldurs Gate, NWN osv)

Nej, det är byggt helt från grunden. De har släppt en bok väldigt nyligen som ska vara ett slags prequel till spelet. The Stolen Throne av David Gaider(som för övrigt är lead writer för spelet) finns att köpa på t.ex. adlibris.se om man är intresserad.

1
Skriv svar