Square berättar om storyn i Final Fantasy XIII

Robot
Medlem
Square berättar om storyn i Final Fantasy XIII

exciting!


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

Eternal Sonata försökte sig lite försiktigt på detta med att karaktärerna har en egen story, dock så varade detta bara i början av spelet och var ingen större del av spelandet. Så det ska bli kul att testa ett spel som är helt byggt kring detta!

Medlem

Sålänge jag får en worldmap med flyskepp och ett riktigt fint strids-system så är jag nöjd.

Inaktiv

Måste erkänna att jag är helt i Simon Bergstedts linje gällande det här spelet att intresset dött ut för mig, det är nog bara Duke Nukem Forever som ligger i samma division just nu


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Vad kul. Då blir det som vanligt att man tränar upp en karaktär till höga nivåer och sen helt plötsligt "försvinner" den i storyn och man står kvar med ett uselt team. FFVII någon?

Inaktiv

Jag har inte haft något större sug för FFXIII någon gång...

Jag blev ganska besviken på FFXII. Spelet kändes som man gick runt med en botgrupp som man programmera för att spelet skulle bli så enformigt som möjligt. Jag fick tvinga mig igenom slutet.

Men angående FFXIII så har det ett annat stridssystem och ganska nyligen har jag blottat några trailers och suget har verkligen gått upp! Jag tänker definitivt köpa detta när det släpps!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Tja tappat sugget ett ganska bra tag över FF serien, FF10 var okej men allt därefter har varit totalt horribelt. FF12 var avsaknad av karaktärs utveckling gigantiskt något som gjorde att man aldrig fastnade eller tyckte om en enda karaktär, sedan att spelet spelade sig själv var ju inte vidare roligt heller för den delen.

Hoppas dock FF13 fixar till sig en aning men har inte så höga förhoppningar, hoppas enbart på grund av Scifi tema då jag är ganska svag för det

Inaktiv

Vem fan spelar såna här skit spel då?

Medlem
Skrivet av Al3x92:

Vem fan spelar såna här skit spel då?

Jag, förstår att du kan göra en sån anmärkning då du helt uppenbart inte är tillräckligt gammal för att ens veta vad Final Fantasy VIII och neråt är för något.

Medlem

Oj så jag längtar tills detta kommer ut. XII var det bästa spelet sen VIII.
Grymt skoj o fixa till taktiker o sånt mot olika bossar Kanske borde man spela om 12:an.

Medlem

Om det utgör större delen av spelet så känns det lite jobbigt. I alla fall så blir alltid jag fäst vid vissa karaktärer, och vill spela med dem och inte tvingas byta längre stunder. Har inga problem med att det är som i t.ex. FFVIII dock, med Laguna-flashbacks.. dvs mindre element.

Medlem
Skrivet av Einerud:
Skrivet av Al3x92:

Vem fan spelar såna här skit spel då?

Jag, förstår att du kan göra en sån anmärkning då du helt uppenbart inte är tillräckligt gammal för att ens veta vad Final Fantasy VIII och neråt är för något.

Jag vet det och kan ungefär säga detsamma, är inget stort fan av Final fantasy serien men därimot av Jrpgs i övrigt. De flesta FF är grymt överskattade, undantaget är FF-tactics.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Einerud:
Skrivet av Al3x92:

Vem fan spelar såna här skit spel då?

Jag, förstår att du kan göra en sån anmärkning då du helt uppenbart inte är tillräckligt gammal för att ens veta vad Final Fantasy VIII och neråt är för något.

Jag vet det och kan ungefär säga detsamma, är inget stort fan av Final fantasy serien men därimot av Jrpgs i övrigt. De flesta FF är grymt överskattade, undantaget är FF-tactics.

ELLER (håll i dig nu!) så tycker folk om olika saker, även INOM jrpg-genren...

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Einerud:
Skrivet av Al3x92:

Vem fan spelar såna här skit spel då?

Jag, förstår att du kan göra en sån anmärkning då du helt uppenbart inte är tillräckligt gammal för att ens veta vad Final Fantasy VIII och neråt är för något.

Jag vet det och kan ungefär säga detsamma, är inget stort fan av Final fantasy serien men därimot av Jrpgs i övrigt. De flesta FF är grymt överskattade, undantaget är FF-tactics.

ELLER (håll i dig nu!) så tycker folk om olika saker, även INOM jrpg-genren...

oh noes, here have a rock captain obvious. Meningsfullt att hänga på en funktion som är först o främst till för diskussion om man tycker att alla ska sitta och nicka i samförstånd till allt o hålla varandra i händerna. Nä ska inte vara elak, men visst är det så att folk tycker olika.

Medlem

Låter intressant om det nu bara kunde komma lite snabbare också men jag antar att om det släpps i japan vid årets slut så blir det väl till sommaren 2010 vi får se det här.

Svar till Al3x92 det är väldigt många som spelar såna här skitspel vad för skitspel spelar du då som tydligen har sån GOD spelsmak?

Medlem

Läste recensioner av demot igår, och jag måste säga att intresset för FFXIII aldrig har varit högre. Älskar verkligen att de inte tänker låta spelet handla om bara en enda person. Stridssystemet verkar härligt också, både nytt och gammalt liksom.

Ser dock fortfarande mer fram emot FFvXIII. Inte helt säker på varför, men så är det bara.

1
Skriv svar