Nintendo inte oroade över PS3-försäljningen

Robot
Nintendo inte oroade över PS3-försäljningen
Medlem
Nintendo inte oroade över PS3-försäljningen

Det är väl handkontrollernas förtjänst att Wii säljer så bra, tror inte Nintendo skulle sålt lika mycket om dom haft en klassisk spelkonsol med vanlig gamepad.

Inaktiv
Skrivet av ZUJ:

Det är väl handkontrollernas förtjänst att Wii säljer så bra, tror inte Nintendo skulle sålt lika mycket om dom haft en klassisk spelkonsol med vanlig gamepad.

Jag håller med dig. Tror att Wii kommer få ett rejält lyft när Motion Plus börjar säljas med anpassade spel.

Medlem

Ja, med Wii Sports Resort lär de ju sälja x antal miljoner konsoler senare i år. Sony får väl bara glada att de får en månad i ljuset.

Medlem

om det inte vore för punchout så skulle min wii få stanna i garderoben i år...


signatur

You're funny, and you're nicely shaped. It's ludicrous to have these interlocking bodies and not... interlock. Please remove your clothing now.

Medlem

Jag är så jäkla trött på Wii om jag ska vara ärlig. Hade det inte varit för nytänkandet med kontrollerna så skulle dem antagligen aldrig sålt så många konsoller. Och sen slänger dem ut diverse prylar i efterhand, tillsammans med ett sunkigt spel och tar 600 kr för det. Helt seriöst, med handen på hjärtat.. Hur många kommer stå och kasta frisbee i ex antal månader? Det är nämligen ett utav dem få spelen som finns på skivan som tillkommer när du köper Wii MotionPlus.
Nintendo är grymt duktiga på att sälja saker. Dem hittar på tillbehör efter tillbehör till Wii. Givetvis gör Sony och MS detta också, men inte alls i samma utsträckning vad jag vet om. (Äger PS3 och Wii)
Börja fokusera på att göra riktigt bra spel istället för alla dessa tillbehör. Skulle man införskaffa alla tillbehör så skulle det vara ett Wii tillbehör som öppnar dörren när någon plingar på!

Ursäkta klagomuren, men är så innerligt trött på att jag har lagt ut dyra pengar på konsollen, spel och några tillbehör och sen finns det inget att spela på skiten. Och detta är Nintendo såå stolta över!!?? :evil: Haha, vet inte om jag ska skratta eller gråta

Inaktiv

Hahaha!:D Nintendo borde oroa sig för PS3 kommer bara att gå upp detta
året8)

Medlem

^- Har du ens en aning om hur många konsoler sony skulle behöva sälja varje månad för att ens komma ifatt Wiin denna generation av konsoler? Det är i princip omöjligt, om inte wiin slutar sälja helt och försäljning av ps3an ökar med 1000% om ens det räcker.

Medlem
Skrivet av Al3x92:

Hahaha!:D Nintendo borde oroa sig för PS3 kommer bara att gå upp detta
året8)

Varför då? Nintendo riktar sig till en helt annan målgrupp än vad sony gör.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Visst det går bra för Nintendo är ju ingen hemlighet
Jag tycker dock det är tråkigt att dom inte verkar kunna komma med några riktigt spännande spel längre. Bästa jag spelat hittils är Metroid Prime: Corruption, Zelda Twilight Princess och Super Mario Galaxy sen dess har mitt Wii mest samlat damm.
Håller med många här om att dom mest verkar rikta in sig på att sälja tillbehör.

Medlem

Trodde att x-box 360 låg bättre till än PS3 i antalet sålda konsoller eftersom att PS3:orna är så j*vla dyra. Men då förstår jag hur dem kan fortsätta ha sådana priser på den.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Nintendo borde ju vara mer oroliga att folk inte köper spel till Wii.
Känner många som enbart har Wii sports och Wii fit till sina Wiis.
Väldigt få som köpt något mer, och då brukar det uteslutande vara spel från Nintendo.

Inaktiv

Jag har på senare tid börjat känna ett visst förakt mot Nintendo. Precis som någon kostym sade häromdagen så prioriterar de bara en enda målgrupp just nu. Barn. Tycker att det är förjävligt när man lagt ned pengar på en konsol och förväntar sig att man ska få spela Nintendos gamla klassiker såsom Zelda, Super Mario osv. och allt som kommer är skit i form av minispel och hjärndöda pussel. Helt ärligt, hur många varianter på Wii Sports finns det inte just nu?

I dagens konsolkrig så stod Wii som vinnare för mig när den släpptes, och därför var det den jag köpte. Jag lockades av spel som Zelda: TP, Super Mario Galaxy och Resident Evil 4. Tyvärr visade sig att dessa tre spel skulle bli de enda spelbara spelen för mig, eftersom jag varken är fem år eller en tant i behov av motion. Så jag köpte PS3 istället, något som jag nu håller som det bästa köpet i mitt liv. Min Wii stod och samlade damm fram tills dess att jag sålde den för en vecka sedan.

Sen vet jag att Nintendo prioriterar spelkänsla framför teknisk överlägsenhet, men det finns väl fan gränser? Att släppa en konsol som tekniskt sett kunde släppts för 6-7 år sedan bara för att få ned produktionskostnaden ser jag bara som snålt. Hade det inte varit för deras handkontroller så hade konsolen förmodligen inte sålt överhuvudtaget.

Nej, bojkott av Nintendo i framtiden. Arroganta as är min uppfattning om dem i nuläget.

Medlem

En positiv överskning fick man häromdan iaf, jag har ofta klagat på Wii´s dåliga minne, 512 meg att lagra retrospel och annat på.
Men en snubbe som har Wii sa att man kan sedan ett tag tillbaks kan lira även från det extra minnet som man kan stoppa in i Wii, så då kan man ju smacka in ett 2 eller mer gigs sd minne extra och lira med när det interna minnet är knökat.

1
Skriv svar