Wiis produktionskostnad ner 45%

Medlem

Alltid en massa snack om hardcoregamers Vs casualgamers... Ta Wii för vad den är...

Har haft en 360 som jag köpte på premiären, rätt tråkig maskin samt högljudd... Dessutom har jag mer eller mindre vuxit ifrån hela konsollupplägget där varenda spel mer eller mindre är en kopia på nåt annat...

Hade oxå en PS3:a vilken jag sedermera sålde då den endast tjänade som DVDspelare...

Ungarna tjatade om Wii och numera spelas det friskt härhemma?!?! Personligen blir det väl någon enstaka gång, dock väldigt sällan...

Personligen tycker jag en Pc är oöverträffad vad det gäller spel...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ah, härligt! Då sänker de väl priset med 45% också? Eller?


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av Oradx:

FZ borde sluta rapportera om Wii det är ingen riktig gamer maskin.

De borde även sluta rapportera om Madden, det är inget riktigt gamerspel.
Eller hur tänker du?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:

Och dom skulle ju höja priset nu också. Japanska girigbukar.

Japp. Att kronan står sig dåligt internationellt just nu spelar inte heller in.

Medlem

Nu ligger kostnaden för att tillverka en Wii på 45% UNDER gratis. Med andra ord..

Medlem
Skrivet av Oradx:

FZ borde sluta rapportera om Wii det är ingen riktig gamer maskin.

Tycker det är bra att FZ täcker alla områden, så vitt jag kan se under information > allmänt så står det inget om att FZ sidan bara informerar om "Gaming konsoller".

Det må inte vara en gaming maskin men hur man än vrider och vänder på det som är det banne mig den bästa förfest maskinen.


signatur

- Wiiga -

Inaktiv
Skrivet av alleycat:

kanske är uppenbart men,,,,

barnarbete.

...suck...

Inaktiv
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av Oradx:

FZ borde sluta rapportera om Wii det är ingen riktig gamer maskin.

De borde även sluta rapportera om Madden, det är inget riktigt gamerspel.
Eller hur tänker du?

Haha, jag vill ha en definition av vad som gör ett "gamer"-spel, så att fz.se har en mall att följa, som inte är baserad på helt subjektiva åsikter.

Inaktiv

Bra för dem, men jag tänker fortfarande inte köpa den.

360 & Pc ftw !

Medlem

Man undrar när Nintendo väl kommer sänka priset. Den har ju snarare blivit dyrare sen release. De har iaf ett bra ess i rockärmen om du vill öka försäljningen ytterligare.

Medlem

Dom kan väl åtminstone sänka priset på handkontrollerna, det räcker ju att maskinen är för dyr för det man får,
handkontrollerna behöver ju inte kosta så mycket för man behöver ju ofta en extra uppsättning av kontrollerna om man ska lira med nån.

Inaktiv

Då borde de sänka priset. Det e alldeles för dyrt för en så dålig konsol:evil:

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av alleycat:

kanske är uppenbart men,,,,

barnarbete.

...suck...

Är du för ung eller för dum för att förstå att det inte är välbetalda bortskämda västländska industriarbetare som gör allt innehåll i en konsol?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av alleycat:

kanske är uppenbart men,,,,

barnarbete.

...suck...

Är du för ung eller för dum för att förstå att det inte är välbetalda bortskämda västländska industriarbetare som gör allt innehåll i en konsol?

Å andra sidan är det ganska stor skillnad på underbetald arbetarklass och barnarbete.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

^- Underbetald arbetarklass i svenskstandard eller menar du underbetald arbetarklass om man ens kan kalla det de i Asien? storskillnad. Arbetsklassen där består av alldeles för unga människor.

12
Skriv svar