World in Conflict: Soviet Assault

Robot
World in Conflict: Soviet Assault

Det så kallade svenska spelundret har onekligen fått sig en liten törn på sistone. Nu senast var det Dices kritikerhyllade Mirror's Edge som blev en kommersiell besvikelse. Förra året drog Activision Blizzard åt svångremmen och knuffade ut Malmöstudion Massive Entertainment och dess paradnummer World in Conflict i kylan.

#ground-control


Medlem
Soviet Assault under luppen

Väldigt synd faktiskt måste jag säga. Jag tror jag skall köpa det ändå bara för att, för jag älskade verkligen orginalet. Fortfarande det snyggaste strategispelet dessutom, om man frågar mig.
Hoppas att de rycker upp sig ordentligt!


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Synd, men det är fortfarande tillräckligt för att bli ett köp för min del. Det är inte som jag älskar det mindre nu än jag gjorde förr, bättre är det ju hur som helst.

Inaktiv

Jag tycker inte att man ska sätta betyg på gamla meriter. Som expansion är Soviet Assault ovärt, näringsfattigt och smalt. SA ska dömas som SA, och inte som WiC. SuperPLAY gjorde exakt samma misstag.

Jag förstår faktiskt inte. Tänker ni betygssätta Halo 3: ODST utefter hur bra Halo 3 eventuellt var? Eller?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv

Men alltså det var ju precis det jag inte gjorde. Hade jag satt betyget på gamla meriter hade SA fått en fyra eller femma. Nu fick den en trea vilket betyder bra och det för de utmärkta sovjetiska uppdragen.

Medlem

Förstår inte riktigt varför du klagar på multiplayer? Massive har själva (på sitt forum) sagt att SA endast är en single player add-on.

Allt som är nytt multiplayer mässigt har ju kommit gratis för gamla användare i en patch!

Medlem

Spelet är ju bra för de som ännu inte har köpt WiC eftersom det finns en ny complete edition som ger dig både först WiC och SA i samma paket. Riktigt nice är det.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Ingen som är nyfiken på vad Massive har hittat på samtidigt under två års tid? Om man lägger ihop lite saker så tar det inte 140-170 personer två år att producera detta "add on". Alltså så har Massive gjort något annat under tiden, kanske därför en av deras grundare stack (dvs att de inte fick fortsätta på deras saker)

Inaktiv
Skrivet av Malignant:

Väldigt synd faktiskt måste jag säga. Jag tror jag skall köpa det ändå bara för att, för jag älskade verkligen orginalet. Fortfarande det snyggaste strategispelet dessutom, om man frågar mig.
Hoppas att de rycker upp sig ordentligt!

Var det synd att spelet fick ett bra betyg?

Medlem
Skrivet av Penaltyofheroes:

Ingen som är nyfiken på vad Massive har hittat på samtidigt under två års tid? Om man lägger ihop lite saker så tar det inte 140-170 personer två år att producera detta "add on". Alltså så har Massive gjort något annat under tiden, kanske därför en av deras grundare stack (dvs att de inte fick fortsätta på deras saker)

Någonting är det i alla fall, med tanke på att de andra konkurrenterna spottar ur sig uppföljare inom 6 månader.
OT: Både den gamla och den nya VD:n på Massive satt och åt lunch på samma resturang som jag idag och dom såg ut att ha det trevligt.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av blesserad:

Var det synd att spelet fick ett bra betyg?

Haha, nja inte direkt. Jag tänkte mer på recensionen i helhet och att spelet har mycket större potential men på grund av vissa omständigheter så är den inte lika innehållsrik som kanske var väntat. Jag hade i alla fall väntat mig en enspelarkampanj lika lång som den i orginalet.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Inaktiv

Jag lirade WIC ett halvår multiplayer och det var verkligen bra. Singleplayerkampanjen lirade jag tre banor på och sen tröttnade jag. Det är fortfarande för stor skillnad mellan AI och mänskligt motstånd. Ligger pengarna i småungar som älskar singleplayer? Det måste vara så för annars förstår jag verkligen inte Massives satsning här eftersom att de inte verkar inse att briljansen i WIC ligger i det otroliga teamwork man kan få in i multiplayer.

Medlem

Min uppfattning av förhandstitten var nästan exakt likadan. Absolut värt pengarna om man inte redan spelat WiC, eller verkligen gillade singleplayer.
Annars, nja. Men heja Massive, ser fram emot att se deras framtida spel.

Medlem
Skrivet av donjojo:

Jag lirade WIC ett halvår multiplayer och det var verkligen bra. Singleplayerkampanjen lirade jag tre banor på och sen tröttnade jag. Det är fortfarande för stor skillnad mellan AI och mänskligt motstånd. Ligger pengarna i småungar som älskar singleplayer? Det måste vara så för annars förstår jag verkligen inte Massives satsning här eftersom att de inte verkar inse att briljansen i WIC ligger i det otroliga teamwork man kan få in i multiplayer.

Det finns faktiskt stora pojkar också som tycker om upplevelsen i en riktigt bra enspelarkampanj precis som att njuta av en bra film eller en bra bok. Allt handlar inte om tävling.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Förstår inte riktigt varför du klagar på multiplayer? Massive har själva (på sitt forum) sagt att SA endast är en single player add-on.

Allt som är nytt multiplayer mässigt har ju kommit gratis för gamla användare i en patch!

Word.

Medlem

Vad handlar det om??
Är det fps eller strategi-spel??


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Vad handlar det om??
Är det fps eller strategi-spel??

Det är strategi.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wic_sa där står lite utav handlingen.

och citerar direkt från artikeln som Nils Karlén skrev " Tiden är ett alternativt 80-tal där det kalla kriget blivit hett då ett desperat Sovjetunionen invaderat västra Europa och USA. Det är en värld som inte så lite påminner om den i gamla kultrullen Red Dawn (med en trind Patrick Swayze som god kapitalist) och dess närmast parodiskt patriotiska skildring av hur helylleamerikaner tappert står emot den Röda Faran."

that summons things upp dont you say?

och där har du själva orginalet om du vill ha någon sorts info om det :

http://en.wikipedia.org/wiki/World_in_Conflict


signatur

God is dead

Inaktiv

Soviet Assault är absolut värt pengarna, ingen snack om saken. Däremot, om det kommer ut en uppföljare till World In Conflict så är det bäst att man har spelat ut både originalet och expansionen, om man vill hänga med i storyn.

1
Skriv svar