FZ:s rekordtävling avgjord

Robot
Redaktör
FZ:s rekordtävling avgjord

Vi lyckades med konststycket att krångla till svarsalternativen på två av frågorna. Så ska det givetvis inte gå till - har man tre svarsalternativ ska det bara finnas ett rätt alternativ. De två tveksamma frågorna utgår därför. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för strulet.


signatur
Medlem

YES! Första tävlingen jag har vunnit på FZ tack FZ! GZ till alla vinnare!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Medlem

Haha! glad jag bli, har aldrig någonsin vunnit nånting i en sånhär tävling!
Tack så mkt fz!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Inaktiv

Jag ville vinna det. jag vinner ju aldrig:(

Medlem

Jag tyckte väl att det var lite knas med antalet språk. Men vad var den andra som var strulig? Mitt minne sviker.

Medlem

Det är inte var dag man vinner en tävling. Tack så mycket FZ!

Redaktör
Skrivet av Nioreh:

Jag tyckte väl att det var lite knas med antalet språk. Men vad var den andra som var strulig? Mitt minne sviker.

Året när första boken släpptes. Vi lyckades med omöjligheten att välja fel alternativ som rätt svar, trots trippelkoll av svarsalternativen innan tävlingen gick igång. Den mänskliga faktorn, kort sagt. Rörade antalet språk utgick vi från denna sida. Det står "... in more than 100 countries and 25 languages ..." vilket vi läste som exakt 25 språk, inte "mer än 25 språk".


signatur
Medlem

att det ska va så svårt att vinna

jaja grattis till ni som vann

Medlem

Angående frågan om Guinness så är väl egentligen både öl och stout rätt? Visst, stout är mer precist men ni frågar ju om dryckestyp, inte öltyp, och då är ju öl absolut inte fel.

Nu när jag tänker efter så är väl stout en ale? I så fall är alla svaren rätt

Medlem

Ja på sista frågan är alla svar rätt. Här är wikipedias definition på stout:

"Stout and porter are dark beers, and more specifically ales"

Så då är det inte många frågor som blir kvar

Medlem

Fan, mitt namn är Erik Kort.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fan, mitt namn är Erik Kort.

Hahaha


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Håkker med om Öl frågan, borde haft bättre alternativ än Öl. Stout, Ale och Lager hade varit bättre alternativ. Men känns skitsamma :).

Medlem

Cheers! =D Första gången jag vinner NÅGONTING på 10 år, och sist var det en tröja det stod "Jag älskar rymden" på
Så tack!

Medlem

Sweet!
Tack Tack FZ <3


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fan, mitt namn är Erik Kort.

Haha, du anar inte.

Jag vann Tack fz! :D:D

Medlem

Wohoo jag vann stort tack FZ, inte ofta det händer, så nu har man lite kul läsning o se fram emot också

1
Skriv svar