Alpha Protocol - utvecklardagbok

Robot
Medlem
Alpha Protocol - utvecklardagbok

gjorde inte Obsidian KOTOR2?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jepp, det gjorde dom..ett av de bästa spelen till Xbox IMO.

Hoppas dom får oskärpan att se bra ut och inte plottrig.

Medlem

Synd bara att det här spelet ser ut att bli lite för larvigt för min smak, sen när röjer spioner med body armor och automatvapen förutom i bondfilmernas värld?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Synd bara att det här spelet ser ut att bli lite för larvigt för min smak, sen när röjer spioner med body armor och automatvapen förutom i bondfilmernas värld?

inte för att jag är någon expert på spioneri; men jag är inte så säker på att ett spel som baseras på att jobba på som vanlig och kopiera lite papper bakom chefens rygg är någon storsäljare

Medlem
Skrivet av frunk:

inte för att jag är någon expert på spioneri; men jag är inte så säker på att ett spel som baseras på att jobba på som vanlig och kopiera lite papper bakom chefens rygg är någon storsäljare

Haha;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Detta spel är det jag ser fram emot mest just nu

Inaktiv

Jäklar vad utmärglad gud (Chris Avellone) verkar ha blivit.

Citat:

Synd bara att det här spelet ser ut att bli lite för larvigt för min smak, sen när röjer spioner med body armor och automatvapen förutom i bondfilmernas värld?

Så som jag har förstått det är gung-ho stilen (förhoppningsvis) bara ett sätt att klara ut spelet. Karaktärsbladet hade både Stealth och Martial Arts, vilket torde betyda att andra spelstilar är lika fullgoda.

Väldigt intressant spel för övrigt, jag hoppas fortfarande på att slutprodukten blir den blandning av Deus Ex/Splinter Cell element jag väntat på.


signatur

"You've made a powerful enemy today, sign."

Medlem

det har potential. får väl hoppas att de gör något vettigt av det

Inaktiv

Det verkar ganska grymt=/ Får se om det blir ett köp eller
inte:p

Medlem

Ser fint ut... Fast animationerna verkar något stela.

Medlem

Brax: Det var min reaktion också. Avellone ser sjuk ut. Alltså seriöst, man blev ju direkt orolig när man såg honom. Hoppas han är bra.

Och hoppas Alpha Protocol blir bra.


signatur

[size="9"]It's a handicap isn't it? Being so obviously American? - Illya Kuryakin[/size]

Medlem
Skrivet av frunk:

inte för att jag är någon expert på spioneri; men jag är inte så säker på att ett spel som baseras på att jobba på som vanlig och kopiera lite papper bakom chefens rygg är någon storsäljare

det är vad analytiker och signalspanare gör, jag pratar självfallet om field operatives.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Tipstack till Wartex? Nähä, okej, jag tar det som att jag är stealthig som en agent.

Medlem

1:31-1:35, tiden i "dagboken" som jag nästan skrattade mig till döds xD
Kunde granatkastet vara mer stelt? Och explosionen? Den ska vi inte ens snacka om!

Nej, för stelt spel för min del, blir nog inget köp för min del.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Actiondelarna såg bitvis riktigt patetiska ut men likväl intressant. Tror dock att det kommer dra ner spelupplevelsen rätt mycket. Hadde ju bra mycket hellre sett någon form av turbaserad taktiska strider med en liten grupp gubbar. Typ i stil med Jagged Alliance.

Börjar bli lite tjatigt med alla dessa Action RPG'er som oftast får det sämsta av båda världarna istället för det bästa.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Hoppas detta verkligen bara är en Alpha, det såg riktigt dåligt ut på action delarna än så länge.

Medlem

Obsidian har aldrig svikigt mig hitills, (dom är gjort nummer 2 och 3 på min top rpg lista )

Och jag tror detta kommer bli sjukt bra...

Inaktiv

Obsidian har gjort mitt favorit RPG, kotor 2. Så story biten är jag inte så orolig om. Dock som sagt här ser combat lite stelt och tråkigt ut, men stealth samt martial artys såg ut att vara något. Obsidian har ju gjort uppföljare till biowares spel bra men kanske dom gör sämre nu när dom kör sitt eget race. Men det set ut att vara starkt influerad av Mass Effect.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av matte89:

Obsidian har gjort mitt favorit RPG, kotor 2. Så story biten är jag inte så orolig om. Dock som sagt här ser combat lite stelt och tråkigt ut, men stealth samt martial artys såg ut att vara något. Obsidian har ju gjort uppföljare till biowares spel bra men kanske dom gör sämre nu när dom kör sitt eget race. Men det set ut att vara starkt influerad av Mass Effect.

Det stämmer också, när Obsidian började på spelen checkade de dagens RPG och noterade vad som var roligt (för att införa det i Alpha Protocol).

Detta kan bli det första spelet på länge (4 år faktiskt) som jag ger 5 stjärnor, men tveksamt - kommer nog inte leva upp till det :\


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Lite folk som klagar på animationer etc.

1. Jag vet inte hur pass långt dem kommit med spelet, är möjligt att det är långt ifrån färdig och det kommer bli bättre
2. Obsidian har aldrig direkt glänst med sin grafik och animationer i något av sina spel, och jag förväntar mig inte att dem ska göra det nu heller. Det dem lyckas bra med är bra story, och en rolig fungerande spelmekanism.

Inaktiv

Ser mycket bra ut, animationerna spelar inte jätte stor roll i ett rollspel. Story och valmöjligheter och möjlighet att påverka spelvärlden etc är viktigast IMO och det verkar dom få med här. Ska bli intressant att se vart de kommer.

1
Skriv svar