Blir Modern Warfare 2 störst?

Robot
Medlem
Blir Modern Warfare 2 störst?

Åfan, hoppas det blir bra isf!

Medlem

Jag älskar när utvecklare gör en riktig storsatsning! Det känns som om de kommet att leverera rejält om de siktar så högt!


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Hoppas inte alla förläggare på att just "detta" spel skall sälja mer än tvål? Alltid...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Var det bara jag som inte tyckte att CoD4 var superbra?
Det var ett ganska bra spel, inte mer.
Detta ger mig bara Far Cry 2-vibbar även om det antagligen inte blir värdelöst

Inaktiv

Hype och PR grabbar. Ta det lugnt. =P


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

hahahaha, försenat aprilskämt hoppas jag

Inaktiv

måste ni skicka 4 aviseringar? ><


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

MFZ
Medlem

om dom lägger in lite mer battlefield-influerad gameplay så kan det nog bli jäkligt nice...

liiite mindre arkadigt och ta bort all nadespam


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Intressant att veta är ju att grabbarna på Infinity Wards har en ganska så krystad relation med Simon Wells och hans galna uttalande.

Medlem

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

Medlem
Skrivet av Whip:

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

http://www.terminally-incoherent.com/img/facepalm.jpeg

Medlem
Skrivet av Whip:

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

Så om man lägger till bilar blir det BF copycat, lägger man till realism blire OFP copycat, seriöst sluta gnäll. Call of Duty har haft sin egena stil vilket är hela poängen det känns som Call of Duty ända från 1an till 4ran.

Nu verkar det som modern warefare kan bli något helt nytt då de dumpat Cod titeln.

Folk som gnäller angående nade spam osv ansträng er lite till att köra/hitta pcws , clanmatcher eller på moddade serverar i public om det är så jobbigt.

Medlem

Hoppas att de satsar på en gedigen SinglePlayer-kampanj... och inte ger största delen till MultiPlayer bara. =/

Medlem

Det är ju sant iofs....

Medlem

Jag ser verkligen fram emot det här! Och jag tror nog att de kommer lyckas göra ett riktigt bra spel!

Medlem
Skrivet av Exxo:

Hoppas att de satsar på en gedigen SinglePlayer-kampanj... och inte ger största delen till MultiPlayer bara. =/

Håller med. De bästa uppdragen i SP var ju helt klart det stealthiga sniperuppdraget i Pripyat och "death from above". Mer sånt tack.

Medlem
Skrivet av Whip:

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

Håller verkligen med, med tanke på hur många spel som har släppts i serien så har den utvecklats förvånansvärt lite.
Men om man ser till hur bra serien säljer så kan man knappast klandra utvecklarna, fattar bara inte hur folk kan vilja köpa samma spel år efter år...

Medlem
Skrivet av Insomniac:

Var det bara jag som inte tyckte att CoD4 var superbra?
Det var ett ganska bra spel, inte mer.
Detta ger mig bara Far Cry 2-vibbar även om det antagligen inte blir värdelöst

Var nog många som tyckte... dock spelar det väl ingen större roll eftersom spelet ändå sålt över 12 miljoner ex. Själv är jag ett större fan av Cod 1 & Cod 2 , gillade personligen inte cod4 när skillen försvann lite mer och det blev ännu mer public inriktat..(mer spray n pray, perks)

Men man har vant sig vid spelet eftersom det blev en naturlig övergång med clanen.

Medlem

jag vet att jag kommer köpa det på releas dagen i alla fall


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Jag hoppas på lite mer realism, lite långsammare tempo, större banor och mer avancerade uppgifter. Har tröttnat på alla CoD-spel efter några veckors spelande online. Vill så gärna hitta ett nytt Battlefield

Inaktiv

har inte en chans att klara något sånt, även om de gör det bästa spelet genom tiderna, inte med nintendo som konkurrent...

Medlem

Det kommer att bli så stort: <-------------------->

Medlem

Snacka om att sätta ribban högt ^^
Blir till att förhandsboka det här ändå!

Inaktiv

Gnäll inte över att COD inte har utvecklats, det är ju den egna stilen som göra det bra. det är ju själva grejen med uppföljare. Personligen tyckte jag COD4 var riktigt bra spel, även fast det hade en del brister. Som någon sa här, ändrar man mot realism blir det OPF, lägger man till en sandlåda blir det BF. Nja jag gillar det smått linjära spel sättet med ögongodis placerat av utvecklarna.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Lycka till...

Medlem
Skrivet av Verity:
Skrivet av Whip:

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

Håller verkligen med, med tanke på hur många spel som har släppts i serien så har den utvecklats förvånansvärt lite.
Men om man ser till hur bra serien säljer så kan man knappast klandra utvecklarna, fattar bara inte hur folk kan vilja köpa samma spel år efter år...

Det finns många CoD spel, ja. Men så vitt jag kommer ihåg så är det bara 1,2 och 4 som gjorts av IW. 1 var bra men kunde förbättras, därav 2an som har finare grafik, mer finslipad spelstil och som även tar vidare själva storyn från 1an... Det är ju framför allt andra världskriget, klart man kan ändra storyn och hotta till grafiken så man får allt sagt. Sen från 2 till 4.. Jäklar, om du påstår att det inte är någon skillnad eller utveckling så kan du inte ha spelat spelen. Stor skillnad, utöver tid och plats i storyn(som förövrigt där också blivit ändrad men om du fick som du ville ska väl alla spel ha samma story? annars hade du väl inte klagat på att dom bara ändrar storyn). Och nu så gör IW ett helt nytt spel, och med tanke på hur bra CoD4 faktiskt var(ni haters där ute kan ju sätta er och rotera för det är ett riktigt bra spel) så kommer dom förmodligen slå huvudet på spiken nu igen. IW gör kvalité, Treyarch förstör kvalité...

Medlem

Bara dom inte lovar för mycket.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av noodles:
Skrivet av Exxo:

Hoppas att de satsar på en gedigen SinglePlayer-kampanj... och inte ger största delen till MultiPlayer bara. =/

Håller med. De bästa uppdragen i SP var ju helt klart det stealthiga sniperuppdraget i Pripyat och "death from above". Mer sånt tack.

Storyn var ju fantastisk, ok att det var lite röjigt, men berättandet, mmm från death from above, rädda ryska informatörer, till nuken och sen en rafflande avslutning på motorvägen, för att inte tala om sista standet på bron, med slow motion och rysande bra musik, mer sånt.
Imo så var cod4 det första spelet som konkurrerade med hollywood i den aspekten...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av chewiee:
Skrivet av Verity:
Skrivet av Whip:

Med tanke på hur simpla alla CoD spel har varit så är det nästan omöjligt att misslyckas(att det det är 4:e gången(seriöst, det måste vara otroligt tråkigt att göra likadana spel om å om igen) för dom gör det nog inte svårare)). Alla CoD spel är ju 1:an med ny grafik och story.

Håller verkligen med, med tanke på hur många spel som har släppts i serien så har den utvecklats förvånansvärt lite.
Men om man ser till hur bra serien säljer så kan man knappast klandra utvecklarna, fattar bara inte hur folk kan vilja köpa samma spel år efter år...

Det finns många CoD spel, ja. Men så vitt jag kommer ihåg så är det bara 1,2 och 4 som gjorts av IW. 1 var bra men kunde förbättras, därav 2an som har finare grafik, mer finslipad spelstil och som även tar vidare själva storyn från 1an... Det är ju framför allt andra världskriget, klart man kan ändra storyn och hotta till grafiken så man får allt sagt. Sen från 2 till 4.. Jäklar, om du påstår att det inte är någon skillnad eller utveckling så kan du inte ha spelat spelen. Stor skillnad, utöver tid och plats i storyn(som förövrigt där också blivit ändrad men om du fick som du ville ska väl alla spel ha samma story? annars hade du väl inte klagat på att dom bara ändrar storyn). Och nu så gör IW ett helt nytt spel, och med tanke på hur bra CoD4 faktiskt var(ni haters där ute kan ju sätta er och rotera för det är ett riktigt bra spel) så kommer dom förmodligen slå huvudet på spiken nu igen. IW gör kvalité, Treyarch förstör kvalité...

Så dina ord är lag då?

Om du ni vill bli tagen på allvar så kanske du borde koncentrera dig på din meningsuppbyggnad och dina poänger då du bara rabblar en massa strunt utan att få någonting sagt, dessutom gör du det på ett jobbigt sätt.

Tyckte spelet erbjöd 0 motstånd. Visst det är bra action men det passar kanske inte alla?
Men det ska gå och spela på konsol så det är väl inte så konstigt.
2an kommer garanterat bli exakt likadant.
Ett "svensson" spel enligt mig iaf. Hund, volvo och en tråkig villa. Brutalt tråkigt.

123
Skriv svar