"Miyamoto bryr sig inte om gamers"

Robot
Medlem
"Miyamoto bryr sig inte om gamers"

Håller med.


signatur

En styck signatur.

Inaktiv

Fick nöjet att spela StarWing på en spelmässa för hundra år sedan (?) innan det släpptes i Europa, tillsammans med Amiga CD32, det var häpnansväckande tider, StarWing var (och är) ett mycket bra spel.:)


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Att Miyamotos ord är lag är ju inte direkt nyheter

Därför jag älskar honom.

Medlem

Tycker det är bra, vad skulle annars bli innovativt om alla spelutvecklare gjorde hela tiden som fansen vill ha det?

Medlem

Brukar bara bli dåligt att ändra ett koncept som funkar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Dylan Cuthbert:

Wii är lite mer av en leksak, tycker jag.

...lite motsägelsefulla är vi?

Medlem

Det har ju alltid vare både nintendos plus och minus att de som fattar beslut inte tar åt sig många åsikter utan gör precis vad dom vill.

Medlem

Gillar att han gör lite vad han vill istället för att följa alla gamers åsikter.
Hade spelarna fått bestämma hade Wii varit precis som Xboxen fast med Nintendos Exklusiva titlar.
Bättre som det är nu när det tillförts lite nytänkande.

Medlem

Ja, det kan ju ses både positivt och negativt. Den senaste tidens uppföljare och känslan av att alla nya spel är platta och intetsägande (förutom portals) får mig nog att överväga till positivt.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Ooooh, skvaller om Miyamoto! Kul! Undrar när Hänt I Vecket eller Se & Hör skall börja ta upp sådana här intressanta saker...

Medlem

"Gamers bryr sig inte om Miyamoto "

Sådär, ändrade titeln så att det blev rätt

Medlem

Klart som fan att han ska få göra vad han vill! De som gör bombsäkra kassakor är ju bara tråkiga.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Gamers bryr sig inte om Miyamoto "

Sådär, ändrade titeln så att det blev rätt

So true.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Spel blir väl inte mindre leksaker för att de har bättre grafik. Och Miyamoto har gjort mer för gamers än någon annan jeppe inom spelindustrin så han har allt rätt att skapa annat om han vill det.

Medlem

Varför verkar utvecklare hänga upp sig på att bara för att spelet ska vara till Wii så MÅSTE vi fäkta med wiimoten? Jag menar dom behöver ju inte göra det när det t.ex finns en classic controller man kan köpa till eller det räcker med att man bara lägger wiimoten på sidan så har du en NES kontroll 2.0 eller är det nån licenspryl Nintendo har att ska du göra ett spel så måste du göra ett wiimote fäktnings schema?

Inaktiv

Asså
Iofs så är väl senast jag kollade Miyamoto ex. producent och har ansvar över typ allt som görs där, så det är väl ganska självklart att han styr och ställer efter hans tycke och smak.
Detta verkar ju ha fungerat hittils också


signatur

Lurkar runt på nätet och läser.

Medlem

Klart fan man ska få göra som man vill när man så gott som byggt företaget och är orsaken till att det fortfarande existerar, han och Iwata.

Duger det inte åt gnällspiken så kan han starta ett eget företag där han kan köra på i samma gamla spår i evighet och se vars det tar han.

Medlem

Nintendo bryr sig inte om riktiga gamers istället gör dom sina spel för P12 or.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Jozo:

"Gamers bryr sig inte om Miyamoto "

Sådär, ändrade titeln så att det blev rätt

Ett extraliv och tummen upp för ditt korrekta påstående!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar