Veckans Virtual Console-släpp

Medlem
Veckans Virtual Console-släpp

Helt klart ett av de bästa zelda spelen! Hade köpt det om det inte funnits med på Zelda:CE skivan

Jag tycker inte alls att det spelmässigt är dåligt, det har bra (om än få) tempel, en hel del intressanta problem och möjlighet att spela som flera olika typer av varelser. Bra med variation i det är det. Skulle vilja se Nintendo skapa något liknande igen, för sedan dess har det varit bra om än konventionellt (förutom grafiken i WW).

Inaktiv

Kan inte Nintendo låta sony ta över och göra något till PS3 så det blir
grym graffik ialla falll:p

Inaktiv
Skrivet av Al3x92:

Kan inte Nintendo låta sony ta över och göra något till PS3 så det blir
grym graffik ialla falll:p

Varför inte låta Nintendo köpa upp Sonys spelavdelning så det börjar komma bra spel till PS3 kanske?

P16/P17 och verklighetsuppfattning... *sucka*


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Dålig formulering i artikeln. Hela spelserien håller i överlag en väldigt bra kvalitet och även Majoras Mask. Att spelet "hör till de sämre delarna i spelserien" är för det första en högst personlig åsikt och för det andra så betyder det inte att det är ett dåligt spel.

Medlem

Ocarina of Time>Majora`s Mask men det är ändå ett bra spel som är värt att spela.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Gillar Majoras Mask, en mörkare känsla i hela spelet mot OoT. Given klassiker!

Medlem

Ocarina of Time är klart mycket bättre än Majora`s Mask.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Al3x92:

Kan inte Nintendo låta sony ta över och göra något till PS3 så det blir
grym graffik ialla falll:p

Det är åsikter som dessa som förstör dagens spel.
Länge leve spelglädje utöver grafiska underverk.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Ocarina of Time är klart mycket bättre än Majora`s Mask.

Håller förvisso med dig men det betyder inte att Majoras Mask var dåligt på något sätt. Det var en annorlunda upplevelse men fortfarande riktigt bra.

/ LordDaimos

Medlem

"Spelet hör visserligen till de lite sämre delarna i serien rent spelmässigt"

Riktigt oproffsig kommentar tycker jag! MM Är Ett Suveränt Spel!

Medlem

powahh, recension och nyhet i samma

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Al3x92:

Kan inte Nintendo låta sony ta över och göra något till PS3 så det blir
grym graffik ialla falll:p

Varför inte låta Nintendo köpa upp Sonys spelavdelning så det börjar komma bra spel till PS3 kanske?

P16/P17 och verklighetsuppfattning... *sucka*

Så vänta, du yrkar på hans bristande speluppfattning, samtidigt som du menar på att Nintendo producerar bra spel?

De har gjort vad... 4-5 bra spel till Wii? Go Nintendo!

Medlem

buja. Det var nog ett av det mest psykotiska spelen till 64an!
Och det är grymt bra. gillade sidequestarna (där man skulle vara eller göra nåt en viss tid).
Kanske är det "en av de sämre zelda spelen" men den är fortfarande lätt top15 av alla n64 spel (med massa andra nintendo samt rare klassiker)

För att klargöra. Jag tycker inte att Majora's Mask är ett dåligt spel. Var har ni fått den absurda idén ifrån? Det jag skrev kort i nyheten var att jag anser den spelmässiga biten vara lite svagare än vissa andra Zelda-spel.

Jag var inte alls ett fan av stressen som uppstod när tiden började ta slut samtidigt som man nötte knepiga pussel. Samtidigt är det, som det står i nyheten, klart ett av de mest annorlunda och mest atmosfäriska Zelda som skapats. Utan tvekan. Håller det som ett helt klockrent spel... men med tanke på den omänskliga nivå Zelda-titlarna ligger på rent i allmänhet så har jag ändå andra favoriter i serien.

Aiek:
Ja, eftersom det trots allt är en nyhet om ett VC-släpp så tycker jag det är befogat att slänga med åtminstone nån kort rad om spelets kvalitéer.

Medlem

Zelda: MM var som Perfect dark var för goldeneye, kanske bra men fortfarande en besvikelse...

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Al3x92:

Kan inte Nintendo låta sony ta över och göra något till PS3 så det blir
grym graffik ialla falll:p

Varför inte låta Nintendo köpa upp Sonys spelavdelning så det börjar komma bra spel till PS3 kanske?

P16/P17 och verklighetsuppfattning... *sucka*

Så vänta, du yrkar på hans bristande speluppfattning, samtidigt som du menar på att Nintendo producerar bra spel?

De har gjort vad... 4-5 bra spel till Wii? Go Nintendo!

Förlåt, glömde jag <ironi> taggen?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

sämre???

jag tycker det hör till bland dom bättre delarna i spelet!
mer dynamiskt värld får man leta efter


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

@Al3x92: Jo Little Big Planet, Singstar och Buzz är ju känd för sin grafik.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv

Det här är verkligen ett av dom sämre spelen i serien, hatar allt som har med att spola tillbaka tiden att göra..

Medlem

Jag tycker tvärtom att det är ett av de bättre spelen i serien. Det är också ett slag i ansiktet för alla som säger att Zelda är konservativt med likadana spel efter varandra. Det är kanske inte lika bra som OoT (Men vilket spel är egentligen det?) men har en stämning och atmosfär som få spel ens kommer i närheten av. Med superb musik och väldigt udda upplägg är det inte annat än en klassiker. Att det kanske är det mörkaste spelet som gjorts gör det inte sämre.

Bt
Medlem

Oj silken timing.

Lånade en kompis Zelda Collectors Edition (eller vad det nu heter), gamecubecontroll från en annan vän och minneskort från en tredje. Preblemet var bara att spelet varken är optimerat för Gamecube eller Wii, så bland annat krashade skiten och jag förlorade en spar-fil.

Nu är det bara att köpa för en billig peng och börja spela! Bara Wind-Waker som fattas så är samlingen komplett *kärlek*.

Sen så kommer Majoras Mask inte i närheten av Ocarina of Time, men det har helt klart sina starka sidor. Tids-aspekten gör spelet helt klart med komplicerat/avancerat. Speciellt vissa special-updrag. Nu ska jag bara klara WW först, sen tillbaka till MM igen.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Lyssna inte på den fulla nyhetsskribenten. Spelet är bättre än de flesta spelen i serien.

Medlem

Nice!
Zelda fan sedan ettan på gamla NES kom och har lirat igenom alla spelen hur många gånger som helst, specielt OoT.
Det här spelet kom ju mot slutet av N64ans livslängd och jag testade bara hos en kompis och tyckte det var lite underligt så jag spelade det aldrig.

Köpte det och har lirat i helgen, tar ett tag att komma in i det men sen är man lika fast som i övriga Zelda spel!

1
Skriv svar