Robot
Wheelman

Wheelmans inspirationskällor är uppenbara; alltifrån GTA till Burnout och filmvärldens The Fast and the Furious står modell. Helt okej förlagor, alltså. Så varför är Vin Diesels senaste så himla medelmåttigt?


Medlem
Vi provstyr Wheelman

Handling i spelet hade varit kul att få lite kortfattad information om. Annars bra sågning av ett spel som till synes inte verkar vara mycket för världen.

Hur komemr det sig att Vin Diesel är både + och - ??

Medlem

Vin Diesel minus? Fail...Major fucking fail.

Inaktiv

Det enda som verkar bra med deta spelet är att det e Vin Disel som e i
huvudrollen=(

Medlem

Vin diesel är registrerad som både bra och dålig


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Testade demot till ps3 och jag håller verkligen med skribenten, ganska värdelöst och blir långtråkigt väldigt snabbt...

Medlem

What the.... Vin Diesel är min favo skådis inom action

Medlem

jag skulle säga att det är en blandning av Driver och Burnout och inte GTA

Manna:
Story: Man är någon slags agent som arbetar undercover för någon och kör en massa bil och gör uppdrag för någon. Jag tror att huvudpersonen är snäll. Sen är det nåt man ska stoppa och... ja, hade den inte varit så meningslös och oförståelig (spelets in-game-sekvenser förklarar inte speciellt mycket av vad som pågår) så hade jag säkert ägnat den mer tecken om det inte vore för att jag redan överskridit 400-ordsgränsen.

Detta är ingen sågning, spelet är godkänt!

Dessutom: Att Vin Diesel listats som både plus och minus är för att hans medverkan nog kan anses vara både bra eller dålig, lite beroende på humör...

Medlem

Spelade igenom Demot till PS3 och tycker att detta är ett fullständigt värdelöst spel. När man har ett spel som heter just wheelman så borde man väl prioritera körkänslan... helt kass.

Ett typiskt film promotion spel... Lägg pengarna på coola trailers istället för att göra bort er med kassa b-spel.

KoP
Medlem

Svin Diesel. Känns dock inte som en överraskning att spelet fick det betyg det fick. Räckte med att man såg ingame filmer där en överentusiastisk producent med stor iver berättade om hur fantastiskt detta spel skulle bli. Och redan då kunde man stryka spelet ifrån listan över kommande spel som man var småsugen på.

Medlem

Varje gång jag ser något sånt här spel så får jag bara ett sug att lira Carmageddon 2. Att ingen speltillverkare lyckats göra ett roligare spel hittils är ofattbart.

Medlem

Brutalt värdelöst spel. Tur man inte köpte det...

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Varje gång jag ser något sånt här spel så får jag bara ett sug att lira Carmageddon 2. Att ingen speltillverkare lyckats göra ett roligare spel hittils är ofattbart.

Carmageddon är fint. Synd bara att grafiken ger mig huvudvärk nu för tiden. T.o.m TDR2000 är groteskt fult i dagens standard.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Att en så bra kombination av spel kan bli så dåligt! :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

dom hade riktigt bra idér till detta lir synd att att det blir lite enformigt å som han skriver så är AI inte mycket å hurra över. lite synd dock kunde ha blivit ett grymt lir nu är det mer en hyr titel..

Medlem

Vin Diesel är seriöst grymt tung!


signatur

B lup

Riddick blir säkert bra iallafall.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Inaktiv

Själv tyckte jag att spelet var iaf värt en 3:a.. Chronicles of Riddick va skit tråkigt tyckte jag även om grafiken va snygg. Dessutom så är spelets 3:a värt det eftersom det är första gången dom har med Mission Impossible motorcykelstuntsen i ett spel.

Medlem

Ett spel som kan vara värt att skaffa om några månader när priset halverats.

Inaktiv

haha, vin diesel både på plus o minus.

Inaktiv

när jag spelade demot tycket jag samma sak..roligt i typ 5 minuter, sen så är inte bilfysiken värdens bästa heller. enda pluset är kanske att storyn utspelas i barcelona.


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Avstängd

Demon sög faktiskt, jag blev så trött på fysiken samt att världen är så tom.

Kan man använda piltangenterna till att styra i detta spelet?


signatur
Medlem

verkar otroligt bra!

Medlem

Fast det här är ett spel som är till för coola människor som spelar det här när dom inte har sex lr åker snabba bilar så för dom blire inte så enformigt

Medlem

Har hela spelet och jag har hur roligt som hellst med detta spel. Kanske inte GTA IV eller Saints Row 2. Detta gillar jag med wheelman:

Bil egenskaperna är hellt suveräna när man lärt sig hantera kontrollerna. Och man kan ha hur kul som hellst med ACTION FOCUS sequencerna.

Vad jag vet finns det inget annat spel som du kan basha med bilen som ett vapen som i detta spel. Får du för mycket skador så är det bara att hoppa till en ny bil eller mc i farten.

När jag kör ett race brukar jag ladda upp ACTION FOCUS och sedan använda Mission impossible gimmicken och snurra runt i slowmotion och skjuta min moståndare. Att skjuta sönder deras däck duger fint oxå.

GFX är hellt klart bättre på vissa områden. Ex gfx effekter, action sequencer, fordonen innehåller mycket detaljer och skadorna på bilarna.

Hadde spelet haft samma variation av staden som i GTA IV eller Saints Row 2 så hadde detta lir varit ännu bättre.

Jag sätter betyg 3,5 av 5 i betyg. Jag tycker inte att demot gjorde sig rättvis för vad spelet har att erbjuda.

# EDIT har klarat av spelet nu!..

Vill bara tilläga att jag nu klarat av alla main missions och jag är mycket nöjd med vad spelet hadde att erbjuda i spelväg och upplevelse. Nu skall jag bara låsa upp mina sista trophies genom att klara av alla sido uppdrag som rank A och S ...

Vore kul om du släppte en datadisk som DLC lär lätt köpa den då. Om inte så tycker jag dem skall uppdatera dena motor och släppa ett nytt fristående spel. Eller varför inte lägga till 2player mode med ranking listor m,m

1
Skriv svar