Left 4 Deads matchmaking görs om

Robot
Medlem
Left 4 Deads matchmaking görs om

Alltså en vanlig serverbrowser som var standard för 10 år sedan i tex Counter Strike. Spelet äger dock fortfarande.

Medlem

server browsern existerar redan, skriv -serverbrowser i launch options.

Medlem

openserverbrowser i console. Problem fixed.

Medlem

Matchmaking är till för konsoler.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Sjukt bra!

Som jag har väntat!

Valve <3


signatur

Rawr

Medlem
Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Matchmaking är till för konsoler.

Mmm och till och med där är det skit att ha sånn skit, herregud så himla invalida är ju inte majoriteten av gamers att de ska behöva joxxa med sånn där skit som matchmaking?! Blir bara förbannad på sånnt där..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Tack och lov.
Deras nuvarande system är ju förfärlig.

Avstängd

Drömmen skulle ju vara "join with friend"
Spelet hittar en server med bra ping (Just nu är det bara 100+ för mig, SJUKT!) och med lika många lediga slots som man är vänner och petar in en där samtidigt..

Inaktiv
Medlem

Bloggposten handlar ju om att det ska bli lättare att hitta och komma in på servrar som lirar hemmasnickrade banor, det som nämns i FZ's nyhet fanns ju redan från början.

Medlem
Skrivet av Killbom:

Drömmen skulle ju vara "join with friend"
Spelet hittar en server med bra ping (Just nu är det bara 100+ för mig, SJUKT!) och med lika många lediga slots som man är vänner och petar in en där samtidigt..

Det är så sjukt mycket lättare att bara starta en lobby med polarna, tar 20sekunder sen är den full och 9/10 gånger hittar man en vettig server.

Medlem

Lobby systemet och matchmakingen i L4D fungerar jättebra.

Inaktiv

Måste skafa det till XB3608)

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Killbom:

Drömmen skulle ju vara "join with friend"
Spelet hittar en server med bra ping (Just nu är det bara 100+ för mig, SJUKT!) och med lika många lediga slots som man är vänner och petar in en där samtidigt..

Det är så sjukt mycket lättare att bara starta en lobby med polarna, tar 20sekunder sen är den full och 9/10 gånger hittar man en vettig server.

Ibland så går det inte hitta en server med vettig ping. Är det inte rätt illa ändå att i L4D så godtar man 60-70 i ping/latency och tycker det är bra medans i andra spel anses ping/latency över 40 knappt spelbart....

Medlem
Skrivet av Al3x92:

Måste skafa det till XB3608)

Bättre till PC


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Killbom:

Drömmen skulle ju vara "join with friend"
Spelet hittar en server med bra ping (Just nu är det bara 100+ för mig, SJUKT!) och med lika många lediga slots som man är vänner och petar in en där samtidigt..

Det är så sjukt mycket lättare att bara starta en lobby med polarna, tar 20sekunder sen är den full och 9/10 gånger hittar man en vettig server.

Ibland så går det inte hitta en server med vettig ping. Är det inte rätt illa ändå att i L4D så godtar man 60-70 i ping/latency och tycker det är bra medans i andra spel anses ping/latency över 40 knappt spelbart....

Knappt spelbart? Det är millisekunder det handlar om.

Inaktiv
Skrivet av lasershock:
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Killbom:

Drömmen skulle ju vara "join with friend"
Spelet hittar en server med bra ping (Just nu är det bara 100+ för mig, SJUKT!) och med lika många lediga slots som man är vänner och petar in en där samtidigt..

Det är så sjukt mycket lättare att bara starta en lobby med polarna, tar 20sekunder sen är den full och 9/10 gånger hittar man en vettig server.

Ibland så går det inte hitta en server med vettig ping. Är det inte rätt illa ändå att i L4D så godtar man 60-70 i ping/latency och tycker det är bra medans i andra spel anses ping/latency över 40 knappt spelbart....

Knappt spelbart? Det är millisekunder det handlar om.

Jag håller med, 70 i ping är ju inte dåligt på något sätt. Körde precis en Versusmatch där jag hade 120 i ping, märktes inget av det.:)

Medlem
Skrivet av Al3x92:

Måste skafa det till XB3608)

Fail


signatur

hejsanhejsanhejsan

Vafaen va bortskämt hade 300-500 i ping när jag körde Rune på 56 modem jag klagade aldrig *host*


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Vill gärna se det gamla systemet. Elller det i TEam Fortress 2 men bilder och sånt. Lite roligare. Matchmakingen är ju för konsolen inte för PC:n.

Ska varva L4d på lanet. expert!

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Killbom:

Drömmen skulle ju vara "join with friend"
Spelet hittar en server med bra ping (Just nu är det bara 100+ för mig, SJUKT!) och med lika många lediga slots som man är vänner och petar in en där samtidigt..

Det är så sjukt mycket lättare att bara starta en lobby med polarna, tar 20sekunder sen är den full och 9/10 gånger hittar man en vettig server.

Ibland så går det inte hitta en server med vettig ping. Är det inte rätt illa ändå att i L4D så godtar man 60-70 i ping/latency och tycker det är bra medans i andra spel anses ping/latency över 40 knappt spelbart....

Om du hostar en lobby själv kan du välja att den ska hitta den bästa servern, jag brukar ligga på mellan 5-20ms.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

När man körde CS som yngre märktes ju ping på över 50-60 direkt.

I Left 4 Dead kan man ju utan tvekan ha 120-130 i ping utan att det spelar någon roll.
Spelet handlar inte på samma sätt om samma form av behov av blixtsnabbt sikta till olika ställen. Det handlar lixom inte om precisionsskytte på samma sätt.

Det bästa jag haft på en låst dedicated server med 100/100-lina var runt 30 och bättre än det behöver man absolut inte.

Dock matchmakingsystemet gör ju att man ofta hamnar på baltiska servrar med folk som vägrar snacka engelska och pingen stiger mot 200. Tyvärr..


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Al3x92:

Måste skafa det till XB3608)

Fail

Är ju så långt ifrån fail man kan komma, det är ju roligare att sitta och köra en splitscreen match med en polare något man knappast kan göra på dator...:up:


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Är det bara jag, eller är det helt fucking omöjligt att bara starta ett LAN-spel med lösenord om man sitter på internet-café (typ IO)(eller hemma, har inte spelet, så jag kan inte haxxa runt med konsol-kommandon)?

Medlem

Som vanligt är det mycket snack men lite verkstad från Valve. Otroooooligt sega dom är med allt. SDK'n skulle ju varit ute för länge sedan, och vad tar sån tid med server-browsern när den praktiskt taget redan är klar och mer eller mindre implementerad i spelet redan?

Medlem
Skrivet av lasershock:

Lobby systemet och matchmakingen i L4D fungerar jättebra.

*asgarvar* Hahaha!

Alvarligt: Nej! :/

Jo jag minns också att man satt med flera hundra i ping i Rune. Synd bara att man ofta får samma i L4D, så här många år senare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bra, jag är så förbannat trött att hamna i nästan bara ryska games som förstås inte kan ett enda jävla ord engelska.

Medlem

Jag har nog aldrig varit på en server med kass ping.
Jag lirar ofta med folk från UK. Trevligt folk det där.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

12
Skriv svar