1 000 000 Xbox 360 i Japan

Medlem
1 000 000 Xbox 360 i Japan

Så är det ju, hemlandet köper ju oftast mest av sina egna grejer, xbox säljer bäst i usa och playstation i japan.

Medlem

^- Och Wii har sålt bättre under sin livstid än alla dom andra konsolerna i alla regioner. Så 360 och ps3an slåss om smulorna.

Medlem

Varför har man ett sånt udda tal som 1 001 910 som milstolpe?

Inaktiv

I Japan det kan man inte tro;) Jag trodde att dom bara lira Wii och lite PS3=(

Medlem

Varför luktar det alltid lite fanboy över sådana här nyheter..?

FZ ska alltid vinkla det hela lite drygt och i slutet lägga till någon om hur bra Sony lyckas..fast det kanske bara är jag..

Medlem

Tror det bara är du Geetcher;) FZ kan inte ha det lätt, när de skriver något negativt om PS3:an/Sony menar redmac att de vinklar det och nu händer samma sak fast mot MS... Men även om du kanske skulle ha rätt tror jag att båda konsollerna får rättvist med kritik/beröm av FZ crewn...:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

April skämt?^^

Inaktiv

Japan och Japan. Dom förtjänar det.

Geetcher:
Jag rapporterar bara fakta och rena siffror. Att PS3 nämns i sammanhanget är bara som en jämförelse - det blir alltid enklare att sätta saker och ting i perspektiv med varandra genom att jämföra. I övrigt; se min kommentar i Nintendo-nyheten ovan!

Medlem

Det skulle varit konstigt faktiskt ifall XBOX hade sålt bättre än PS i Japan. Då PS är från hemmaplan och har flera japanska titlar.

Medlem

Håller med om att nyheten känns vinklad.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

hahah va illa. Stackars microsoft.... =/

Medlem
Skrivet av jabba777:

hahah va illa. Stackars microsoft.... =/

Jo, jättesnuttepluttesynd om dem. Tänk om de fattiga stackarna går i konkurs nu?
Som någon annan redan nämnde är detta inte särskilt förvånande, med tanke på att både Nintendo och Sony är på hemmaplan i Japan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av jabba777:

hahah va illa. Stackars microsoft.... =/

Som sagt, Japan är inte hela världen, Xbox säljer bäst i Usa, och det bor liksom en hel del mer i Usa än i japan.

Medlem

Starkt jobbat MS!

1
Skriv svar