Unknown premiärfilmat

Robot
Inaktiv
Unknown premiärfilmat

Vad fan var det för skit=(

Medlem

Så länge de har kvar det som gjorde Penumbra så bra.

Medlem

Det var ju.. givande. Liknar Thief 3 rätt skarpt.

Medlem

Nice, måste spelas när det släpps.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Det där sa ju mycket D:

Medlem

ZZzzz...

Inget ont om spelet, men grundläggande fysikfunktioner och ett par mörka och intetsägande rum är ungefär lika intressanta att visa som en skärmdump av en vägg.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:

ZZzzz...

Inget ont om spelet, men grundläggande fysikfunktioner och ett par mörka och intetsägande rum är ungefär lika intressanta att visa som en skärmdump av en vägg.

Jo jag tänkte detsamma. Förstår inte riktigt vad som "redan nu verkar lovande". Jaja, det är ju ett tag kvar tills spelet släpps så det hinner nog komma fler trailers

Medlem
Skrivet av noaxark:

ZZzzz...

Inget ont om spelet, men grundläggande fysikfunktioner och ett par mörka och intetsägande rum är ungefär lika intressanta att visa som en skärmdump av en vägg.

De ville visa upp att karaktären har en enorm muskelmassa, att kunna kasta en trälåda så hårt att den splittras mot en takkrona är inte något man ser varje dag.

Men väldigt Thief aktigt, hoppas att det har smygaelement inbyggt, men hoppas att det är mer som thief 1/2 än thief 3, som var en buggig besvikelse.

Inaktiv

Tror snarare att de släppte denna "teaser" för att ännu en gång visa deras fysikmotor.

Håller tummarna för detta. Penumbra: Overture ligger högt upp på min lista bland bästa spel jag nånsin lirat.

Från deras hemsida:

Skrivet av Frictionalgames.com:

The video gives a quick demonstration of the mood and style we are aiming for, as well as demonstrating the maturity of the in-house developed HPL2 game engine


signatur

dare to be bold

Medlem

Kommer bli så jävla bra
Älskade Penumbra Overture och Black Plauge

Medlem

Har ni fått Penumbra spelen att funka på en vista x64 dator?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Oj, det verkar inte vara en så avancerad grafik eller fysikmotor som grabbarna använder... kanske skulle investera i ut3 (eller något annat kanske billigare)? Jag menar polygonbaserade god-rays och objekt som krashar så fort de nuddar något

Men karaktärs rörelserna känndes mysiga huka sig och luta sig fram bakom en kant osv, kändes organiskt och mysigt.

men ffs dra på lite mer modern grafik och kolla runt efter en existerande kraftfull grafikmotor. (det lönar sig i längden, även om det är en dyr engångskostnad)

Medlem

Eftersom jag bara läste rubriken här, insåg jag först efter ett besök på Shacknews vad detta var. Nu efter att jag sett videon blir jag lite förväntansfull. Jag gillade skarpt hur det såg ut och hur det verkar kontrolleras, den så kallade "känslan" i spelet.
I check for my interest.

Liksom en kommentar på Shack föll så kanske de skulle valt ett lite mer google-vänligt namn.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem
Skrivet av Sabel:

Oj, det verkar inte vara en så avancerad grafik eller fysikmotor som grabbarna använder... kanske skulle investera i ut3 (eller något annat kanske billigare)? Jag menar polygonbaserade god-rays och objekt som krashar så fort de nuddar något

Men karaktärs rörelserna känndes mysiga huka sig och luta sig fram bakom en kant osv, kändes organiskt och mysigt.

men ffs dra på lite mer modern grafik och kolla runt efter en existerande kraftfull grafikmotor. (det lönar sig i längden, även om det är en dyr engångskostnad)

Nej för faun , hela charmen ligger ju i deras HPL och atmosfären den skapar, fan inget jedra U3 engine då e ju allt som bortblåst.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Sabel:

Oj, det verkar inte vara en så avancerad grafik eller fysikmotor som grabbarna använder... kanske skulle investera i ut3 (eller något annat kanske billigare)? Jag menar polygonbaserade god-rays och objekt som krashar så fort de nuddar något

Men karaktärs rörelserna känndes mysiga huka sig och luta sig fram bakom en kant osv, kändes organiskt och mysigt.

men ffs dra på lite mer modern grafik och kolla runt efter en existerande kraftfull grafikmotor. (det lönar sig i längden, även om det är en dyr engångskostnad)

Nej för faun , hela charmen ligger ju i deras HPL och atmosfären den skapar, fan inget jedra U3 engine då e ju allt som bortblåst.

I agree

Mjaaa... det kunde ju iaf hänt något i filmen...?

Medlem
Skrivet av Sabel:

Oj, det verkar inte vara en så avancerad grafik eller fysikmotor som grabbarna använder... kanske skulle investera i ut3 (eller något annat kanske billigare)? Jag menar polygonbaserade god-rays och objekt som krashar så fort de nuddar något

Men karaktärs rörelserna känndes mysiga huka sig och luta sig fram bakom en kant osv, kändes organiskt och mysigt.

men ffs dra på lite mer modern grafik och kolla runt efter en existerande kraftfull grafikmotor. (det lönar sig i längden, även om det är en dyr engångskostnad)

Du blir inte imponerad av grafiken men du blir imponerad av den gamla funktionen "leaning"!? lustigt... dessutom är de 4 stycken som sitter och knackar koden till spelet hemma! Tycker grafiken är mycket duglig för övrigt..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Hymer:

Har ni fått Penumbra spelen att funka på en vista x64 dator?

Japp, funkar utan problem.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Du blir inte imponerad av grafiken men du blir imponerad av den gamla funktionen "leaning"!? lustigt... dessutom är de 4 stycken som sitter och knackar koden till spelet hemma! Tycker grafiken är mycket duglig för övrigt..

Jag blev inte så imponerad av leaning.... Men jag tyckte att karaktären i videon rör sig väldigt organiskt som jag sa, inte bara ett flytande vapen som i så många andra spel.... och bra stämning i spelet i övrigt.

Jag tycker att det är mycket ambitiöst av ett så litet team att knacka ihop grafiken själva, när man skulle kunna köpa en existerande motor. så kan proggar-teamet inrikta sig på mer gamedesign inriktad knackning....

Medlem

Det såg riktigt dåligt ut måste jag säga.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Kungarna av skräck, inlevelse och kluriga pussel! Ser otroligt mycket fram emot detta spelet. Jävligt najs också att dom fixat en ordentlig grafikmotor också

Alla som dissar filmen vet inte vad dom snackar om

1
Skriv svar