Interfacet i Diablo III på bild

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Buio:

I övrigt så har de ändrat på statyetterna, antagligen efter att de fanns med i klagomålen på WoW-grafik i Diablo 3. De gamla statyetterna var nästan som snodda direkt ur WoW.

Jämför en äldre bild:
http://www.fz.se/bilder/?id=69551

Med den nya:
http://www.fz.se/bilder/?id=92296

Fel, de har inte snott något. Att stjäla är att olovligen beslagta något från någon. Jag orkar inte förklara spelutveckling för dig, du får själva tänka efter innan du nästa gång ska peta på småsaker när spel är många, många månader från att vara klara.

Måste vara otroligt svårt för dig att förklara vad en placeholder är för något Wookie.

Inaktiv

Hur kan dom stjäla något från sig själv?

I övrigt är jag inte alls glad för textfonterna på föremålsbeskrivningarna. Svårt att tyda exakt vad det står.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Hur kan dom stjäla något från sig själv?

"Snott/Taget" i meningen att de använt en resurs från ett annat av sina spel utan att ha ändrat något.

Ursäkta att jag utryckte sig lite oklart, men snacka om att haka upp sig på ett ord istället för att försöka fatta inlägget som helhet. Vilket inte borde vara svårt.

Medlem
Skrivet av Buio:

Du får försöka att bli mindre irriterad så fort någon nämner WoW+Diablo 3, annars spräcker du en åder i pannan.

Öh, okej. Jag sitter inte och gapar åt skärmen, om det var det du trodde.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Måste vara otroligt svårt för dig att förklara vad en placeholder är för något Wookie.

Det var precis det jag... Åh, skit samma.

Medlem

Diablo III känns ju mer om mer som en "full convertion" mod av WoW än ett fristående spel.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

På ett par av bilderna ser man något som ser ut som health potions. Jag såg en ingame film på gametrailers.com där dom förklarade att dom använde sig att ett annat system. De man dödade kunde droppa "health globes" som man använde för att återställa hälsan. Nu är ju inte den filmen speciellt aktuell längre men jag tror jag föredrar det systemet, om inte annat för mindre jobb med inventory.

Health Globes är vad jag vet fortfarande aktuellt, däremot har de aldrig sagt att de ska ta bort health potions ur spelet utan bara att de tyckte att de spelade en alldeles för stor roll i Diablo 2. Du kan nog ändå räkna med att ha en hel del potions till hands i dina bags ;D.

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Måste vara otroligt svårt för dig att förklara vad en placeholder är för något Wookie.

Det var precis det jag... Åh, skit samma.

Det är möjligt att det var en placeholder i den tidigare bilden. Men det kan också vara så att Blizzard inte var nöjda med designen och ändrade den.

Oavsett vad så är det lång tid innan release och det viktigaste är ändå spelkänslan.

Skrivet av Propy:

..är det bara jag som ser Titan Quest i D3? grafiken, interfacet..TQ inspirerat. inte så konstigt eftersom TQ är långt bättre än Diablo någonsin var

Tvärtom tycker jag, Titan Quest gick för en mer realistisk grafik och var inspirerat av grekisk mytologi. Grafiken i TQ är väldigt snygg enligt mig, och gillar att de har en sammanhängande värld utan levels.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av zdib:

Det är lite roligt att ni beskriver det som att wow va det första spelet med bags.

Åh, jag skulle bli jätteglad om du förklarade var jag nämnde att det var det första.

Att det söker inspiration från närliggande källor är väl logiskt, och att de då kör på brorsans system är väl ännu mer logiskt.

Ska man istället skriva första spelet med bags? Det vore ju "lite roligt".

Mänskligheten är lite rolig däremot.

"Säckar, saxat från WoW" får det att låta som jag skrev i första posten. Var det nödvändigt att skriva att dom tagit bagsen från wow då det absolut inte behöver vara sant?


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

"Var det någon som sa wow?"

Jo jag


signatur
Inaktiv
Skrivet av Nemcue:
Skrivet av witriolus:

UI är en sak som Blizzard är bra på, finns tusentals custom ui's till WoW och inget slår originalet.

Öhm, du vet nog inte vad du pratar om.

Öhm jag vet precis vad jag pratar om jag satt och pilla med Discord som fanns innan xperl.

Medlem
Skrivet av Ojdå:
Skrivet av Propy:

det är konstigt (okej, inte egentligen) att folk enbart nämner att det är massa wow inblandat...är det bara jag som ser Titan Quest i D3? grafiken, interfacet..TQ inspirerat. inte så konstigt eftersom TQ är långt bättre än Diablo någonsin var

Skojar du eller? Det kan inte vara så att TQ är en grov ripp-off av D2? (sarkasm) Det är snarare därför du ser likheter med TQ, inte för att D3 blivit inspirerat av det!

TQ har samma grund som diablo, visst. men det är långt bättre och har mycket eget. jag syftar mest på (för det är dumt att jämföra settingen) interfacet och inventoriet...D3 ser ju mer ut som TQ än vad TQ ser ut som D2...det ser alla...

att kalla det ripoff är lite löjligt eftersom alla spel av den typen kommer att bli det...då kan man kalla crysis för ripoff av Half-Life


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Riktigt EW.

Är det bara jag som tycker att grafiken är allt för cartoonish? alá WoW...

Själv väljer jag att inte säga vad jag tycker om WoW rent spelmässigt, men ur en grafisk synpunkt mår jag nästan illa av att kolla på det.

Jag hade verkligen hoppats på en riktigt mörk/ond grafik (som i D2).. Riktigt fail säger jag

Inaktiv
Skrivet av Eriand:

Riktigt EW.

Är det bara jag som tycker att grafiken är allt för cartoonish? alá WoW...

Själv väljer jag att inte säga vad jag tycker om WoW rent spelmässigt, men ur en grafisk synpunkt mår jag nästan illa av att kolla på det.

Jag hade verkligen hoppats på en riktigt mörk/ond grafik (som i D2).. Riktigt fail säger jag

Varför säger du D2? D2 var ju som att gå genom en katakomb med stora hål i taket där solljuset kom in genom om man jämför med första spelet.

Dessutom har vi inte sett så mycket av spelet än för att se hur det är. Har till exempel spekulerats i att eftersom världen skulle ha blivit av med Diablo och de andra fulingarna så hade världen blivit en snällare plats, därav de lite ljusare/mindre onda miljöerna.
Därför skulle det vi har sett hittills vara i början av spelet men att det blir mörkare emot slutet.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Jag börjar tro att folk på något vis vill se mer 'cartoon' än vad som verkligen finns där, vid det här laget. Jag tycker det mer är att d2 hade väldigt primitiv grafik även för sin tid som gör att man ser skillnaden nu, speciellt ljuseffekter, och nu menar jag inte bara illuminerande sådana. Jag tycker inte det är nära WoW (spelar det) men sedan kan jag inte påstå att jag ens tycker att WoW är särskilt cartoony heller. Däremot ganska färgglatt.. jag tycker det finns en skillnad.

Av det jag sett så får jag snarare d1-känsla i grafikstilen. Och det är en väldigt bra känsla för mig . jag tyckte d1 var mycket mer stämningsfullt än tvåan (även om det var roligare spelmässigt).

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Mikaelh:

Barnsligt! Ge mig mörkare design. Jag vill ha Diablo-feeling.

Ja tack, men lär nog inte hända...vi får vänta på en mod som fixar det problemet

Jag blev full i skratt när jag såg killen med blå tuppkam (eller vad det var) som stod och slogs på bron.

"Ehhhhh.... say what?" - tänkte jag.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jag tycker då det ser ut som Diablo. Om man har läst nästan all information som finns om spelet för närvarande borde man som hack n slasher rpg:are vara rånöjd!

Medlem

Titan quest är ju jättesnyggt. Vad det gäller mörk och dyster omgivning så är ju expansionen TQ:Immortal Throne ännu mörkare. Hades domäner fulla med demoner och annat. Rekommenderar alla att spela TQ tills D3 släpps.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

haha ni läsare här på sidan är ju tamefan helt patetiska, de ända ni kan göra är att klaga klaga och klaga, funderar hur FAN spel ska vara så att det tillfredsställer er..

imo så ser de helt okej ut! Lite diablo känsla och lite nytt.
men "cartoon" och "WoW" my ass, färggladare är ett mer korrekt ord..
låt inte ert wow hat förblinda er..
Folk ÄR idioter fo


signatur

woop woop

Medlem

Jag vill ha nu nu nu nu nu! GE MIG DET NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU =D=D=D=D

Håller med dig Makoo, tvåan var lika "färgglatt" som trean verkar vara!

Medlem
Skrivet av Makoo:
Skrivet av Mikaelh:

Barnsligt! Ge mig mörkare design. Jag vill ha Diablo-feeling.

Så mörkbrunt, grått, svart och mörkrött är för ljust för dig? är hela ditt rum en enda hög med svarta prylar utan nåt som helst ljus eller?

Vad folk inte tänker på är att spelet (Dablo II) var ju för f*n jätte färgglatt:
Rosa,lila,bruna, blåa ochoranga osv demoner. man dödade ju för tusan en hel pride parad!
Och kom inte och påstå att act II, som var den bästa akten , var mörk som natten.

Jag tror han menar att SKITEN INTE SKA SE UT SOM WOW.
Det enda som påminner mig om Diablo 1 och 2 på dessa screenshots är fonten som används på prylarna i inventoryt vid mouse-over.

Hoppas man kommer kunna modda spelet, utan att bli bannad. Grafiska moddar borde vara tillåtna.

Det som är tråkigt med grafiken är att texturerna är så simpla och saknar reflektioner och bumpmapping. Finns ju lixom inte en enda reflektion i hela spelet. Och ljuset suger.
Tänk om dom ändå försökte få saker att se realistiska ut, då skulle spelet vara 150 gånger mer läskigt. Det här ser gammalt ut innan det ens kommit ut.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Det här ser gammalt ut innan det ens kommit ut.

Men det är väl iallafall positivt för dem som vill att det ska vara som Diablo 2? 8)

123
Skriv svar