Dice om Battlefields framtid

Medlem

Längtar efter Battlefield bad company 2.
1an är suveränt och är helt klart mitt favoritspel på XBOX360.
Sen att det skulle vara bortglömt, förenklat eller nått som vissa verkar påstå stämmer inte alls, många som spelar (Live).
hur spelet är på PS3 ver jag inte men jag gissar att det inte är samma kännsla då jag överlag tycker att PS3-spel har sämre kännsla, det är nog pga kontrollen jag vet inte.

Bad company 2 lär införskaffas så fort som möjligt, PC eller XBOX360 får vi se.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

första videon var el alamein man ser det tydliget om man är en bf räv

Medlem

Två självklara köp


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Om Battlefield 1943 kommer att vara sådär så är det ett självklart köp! ::up::


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Håkan:

BF: Heroes e väl snart på intag med. Kan väl räkna med open beta inom 2-3veckor.
Men snacka om kokainpriser på det spelet. 2st uppsättningar kläder ligger kanske på runt 2000-2500bfs. Köper man 2800bfs(det största köpet) så kostar det 20?!!!
Alltså, betalar man 20? för 2st uppsättningar kläder. Ska man då ha XP-booster m.m. så får man hosta upp pengar till det.
Då kan dom ju fan i mig lika gärna sälja spelet för 3-400kr och sen att allting är gratis. Kan Valve göra det med t.ex Team Fortress 2 som uppdateras ofta, så borde DICE också kunna köra samma sak. Sen så kommer där väl komma reklam in i communityn..
Nä, ska man spela det spelet så får man gör ju köra "original" på allt, allt annat är ju lurendrägeri.

BF:Heroes går live inom en nära framtid så vitt jag vet.
Och ja priserna i store är rätt så saftiga..

Medlem

Hoppas verkligen dom släpper BF 1943 via steam. palla EA download eller vad det nu heter.

Medlem

molotov > jag tycker du pratar persilia. har du kort kz2? langtas mycket till 2an!

Medlem

Ea Store tar för mycket för deras spel tycker jag.. Har bara köpt 2 spel därifrån pga:
1: Spelen har samma pris som butikerna har och då får man tryckt manual och dvd osv.
2: Spelen kan inte ens laddas ner i all evighet. Är man lite smart kan man göra en kopia av sitt butiks ex' av spelen för att kunna spela 10+ år senare =P.
Köpte nyligen C&C3 Uprising (via EAStore) och jag får bara ladda ner det i 5år?!! wth?
Jag har fortfarande kvar orginalboxen av första C&C (kom ut '95) och installera det på min low spec laptop rätt nyligen.

När Boosterpacken till BF2 kom så köpte jag dem i ett bundle på EAstore men till BF2142 så var det till och med dyrare än butikens pris även om man inte får en dvd så får man iaf ett fodral med ett tryckt omslag.

Ser fram emot BF1943 och BC2. Om de gör som de gjorde med BC1 till consollerna så kommer alla 3 versionerna vara lika som smör med skillnaden att kontrollerna är olika för var och en.
Synd dock att man inte kan smiska lite consolboys/gals från Pc'n =P

Inaktiv

Ett Battlefield Warhammer 40k hade ju varit en enda lång orgasm.

Medlem

GIEF BC2 till pc nu!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av mongi:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Musicc:

"- Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 3 inte är nästa stora Battlefield-spel." syftar han då på Bad Company 2 eller något nytt som inte är BF3?

Ja man kan ju fundera på det, eller om dom menar BF1943. Men det känns inte som att något av de spelen skulle bli lika stora som ett BF3.

Stora kartor med skitmånga spelare där det är strider lite överallt är kul. Intensiva strider med färre spelare finns det redan så många andra alternativ till så jag tycker det är dumt att man inte fortsätter att utveckla sin nisch.

Jag är felciterad. Jag sa Battlefield 1943, inte Battlefield 3

Så det rätta skulle vara: "Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 1943 inte är nästa stora Battlefield-spel."?

I så fall blir jag glad.

Medlem
Skrivet av Charstone:
Skrivet av mongi:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Musicc:

"- Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 3 inte är nästa stora Battlefield-spel." syftar han då på Bad Company 2 eller något nytt som inte är BF3?

Ja man kan ju fundera på det, eller om dom menar BF1943. Men det känns inte som att något av de spelen skulle bli lika stora som ett BF3.

Stora kartor med skitmånga spelare där det är strider lite överallt är kul. Intensiva strider med färre spelare finns det redan så många andra alternativ till så jag tycker det är dumt att man inte fortsätter att utveckla sin nisch.

Jag är felciterad. Jag sa Battlefield 1943, inte Battlefield 3

Så det rätta skulle vara: "Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 1943 inte är nästa stora Battlefield-spel."?

I så fall blir jag glad.

Det stämmer


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Mongi, du är min hjälte!

Medlem

Battlefieldserien är nog det enda jag saknar på mina plattformar (Mac och Wii). DICE är kungar på onlinespel.


signatur

Wii, Power Mac G5 Quad, MacBook Pro Core Duo.

Medlem

Suck... Kan de inte göra något vettigt? BF2 vanilla var skoj men sen gick det utför. Bad company var IMO ett stort skämt och var helt värdelöst. Heroes verkar bara va ett BF1942 med TF2 stil och lite simplare gameplay.

Medlem

Meh 1943 så synd hoppades på något mellan BF 2 och 2142

Medlem
Skrivet av Cane:

Suck... Kan de inte göra något vettigt? BF2 vanilla var skoj men sen gick det utför. Bad company var IMO ett stort skämt och var helt värdelöst. Heroes verkar bara va ett BF1942 med TF2 stil och lite simplare gameplay.

Alltid någon som måste gnälla såklart...

BFBC hade/har ju iaf det bästa ljudet jag någonsin hört i ett spel.

Medlem

"- Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 1943 inte är nästa stora Battlefield-spel."

För mig är det bara vad man gör det till! Ett BF1943, ja, det finns nog inget större Battlefield för mig.. förutom originalet, BF1942 då.

Det ska bli sjukt härligt att återvända till stränderna i stilla havet. Jag känner mig verkligen som en avdankad krigsveteran (en virtuell sådan)

Medlem
Skrivet av mongi:
Skrivet av Charstone:
Skrivet av mongi:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Musicc:

"- Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 3 inte är nästa stora Battlefield-spel." syftar han då på Bad Company 2 eller något nytt som inte är BF3?

Ja man kan ju fundera på det, eller om dom menar BF1943. Men det känns inte som att något av de spelen skulle bli lika stora som ett BF3.

Stora kartor med skitmånga spelare där det är strider lite överallt är kul. Intensiva strider med färre spelare finns det redan så många andra alternativ till så jag tycker det är dumt att man inte fortsätter att utveckla sin nisch.

Jag är felciterad. Jag sa Battlefield 1943, inte Battlefield 3

Så det rätta skulle vara: "Jag har inget att säga om det. Men jag kan säga att Battlefield 1943 inte är nästa stora Battlefield-spel."?

I så fall blir jag glad.

Det stämmer

Fy fan vad gött, då kan man åtminstone fortsätta att hoppas

Medlem

Battlefield 3 har varit under utveckling sedan sedan minst 2006.

Inaktiv

BF 1942 va ju guld! Hoppas de kan göra spelet rättvist med 1943...

Inaktiv
Skrivet av Fuidama:

Ea Store tar för mycket för deras spel tycker jag.. Har bara köpt 2 spel därifrån pga:
1: Spelen har samma pris som butikerna har och då får man tryckt manual och dvd osv.
2: Spelen kan inte ens laddas ner i all evighet. Är man lite smart kan man göra en kopia av sitt butiks ex' av spelen för att kunna spela 10+ år senare =P.
Köpte nyligen C&C3 Uprising (via EAStore) och jag får bara ladda ner det i 5år?!! wth?
Jag har fortfarande kvar orginalboxen av första C&C (kom ut '95) och installera det på min low spec laptop rätt nyligen.

När Boosterpacken till BF2 kom så köpte jag dem i ett bundle på EAstore men till BF2142 så var det till och med dyrare än butikens pris även om man inte får en dvd så får man iaf ett fodral med ett tryckt omslag.

Ser fram emot BF1943 och BC2. Om de gör som de gjorde med BC1 till consollerna så kommer alla 3 versionerna vara lika som smör med skillnaden att kontrollerna är olika för var och en.
Synd dock att man inte kan smiska lite consolboys/gals från Pc'n =P

Du skojar? Tidsbegränsad nedladdning?! Helt sinnes...:\

Medlem

Jag vill se Battlefield 1914 med fokker ein, zwei och drei samt southwip camels, det hade varit något, inte någon jävla hitech


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Buggy race på road to Jalalalalalalalalalabad!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Zeatrix:

Battlefield 3 har varit under utveckling sedan sedan minst 2006.

haha.. you wish

Medlem

3 banor är för ynkligt... och sen är en av dem tydligen wake island som man tröttnat på för länge sen... =/ De kanske säger de testar sig fram men jag som spelare vill investera i något som kommer hålla länge...

Medlem

Känns som att dem förlorat fokus.

Gör en massa små titlar istället för att slå på med något stort och rejält.

Som gammal BF-spelare känner jag inget sug överhuvudtaget efter BF-Heroes eller 1943.

Hoppas att Bad Company 2 fyller tomrummet. Vilket har blivit rejält stort nu.

Medlem

Hur orkar man köra FPS på konsol? Mycket är bra på konsol, men hur i hela friden kan man få en njutbar upplevelse när man ska spaka runt ett reumatiskt sikte?


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av Tiny:

Som gammal BF-spelare känner jag inget sug överhuvudtaget efter BF-Heroes eller 1943.
.

om du nu är så gammal BF spelare så borde du tycka att 1943 is the shit för om du är gammal lirare som vissa andra så vet du att allt började med BF 1942.

Medlem
Skrivet av wdac:
Skrivet av Tiny:

Som gammal BF-spelare känner jag inget sug överhuvudtaget efter BF-Heroes eller 1943.
.

om du nu är så gammal BF spelare så borde du tycka att 1943 is the shit för om du är gammal lirare som vissa andra så vet du att allt började med BF 1942.

Håller totalt med!
Sj gammal BF spelare med dramtiskt många speltimmar i alla spel och expansioner.
Har allt som DICE har gjort inom BF serien!
Kollar ofta in efter release på BF heroes & 1943 och även nya Bad Company

Äkta BF älskare SKRIKER efter releasen!

MVH

12
Skriv svar