The Sims 3 utan inkräktande DRM

Robot
Medlem
The Sims 3 utan inkräktande DRM

" The Sims 3 släpps den 5 juni till pc "

Det ska väl komma till 360 och ps3 också väl ?

Medlem

Hoppas resten av ea spelen tar bort drm.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

applåder, blir inte färre pirater men fler nöjda kunder.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Citat:

... och som inte heller behöver göra er oroade över tillgång till server-tillståndsgivning i den avlägsna framtiden.

Äntligen någon som belyser detta problem. Jag välkomnar sådana här beslut.

Medlem

Jag vill inte pissa i er soppa men att DRM försvunnit behöver inte vara för att de blivit smartare. Lagarna som låter dem jaga skyldiga och oskyldiga har ju trätt i kraft på vissa ställe här i världen.

Med foliehatten på kan man tänka såhär.

1. Skapa DRM för att folk "piratar"
2. Folk protesterar
3. Förklara att DRM finnns p.g.a. piraterna och antingen så har man DRM eller "bättre" lagar
4. Lagar införs
5. DRM avvecklas.

6. Den personliga integriteten har inskränks och vanligt folk är förlorare?

Medlem

jaja men mer nöjda kunder!!!

Medlem

vad är det för bra eller dåligt med DRM ?? =/

Medlem

åh nice, kanske man borde köpa The sims 3 enbart för att dom skiter i det bra jobbat.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Måste vara ett av EAs bästa beslut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av zaturas:

vad är det för bra eller dåligt med DRM ?? =/

Det här summerar det rätt bra.

Bra initiativ av EA. Som nämnt så blir det väl inte färre pirater, men åtminstone fler kunder (nöjda sådana).

Medlem

Intressant bara att EA faktiskt uttrycker sig korrekt: De säger nämligen inte att spelet är utan DRM, utan bara att det inte har DRM-metoder som känns för inkräktande. FZ däremot skriver att spelet inte har DRM alls. Borde inte FZ vara ett föredöme för korrekt terminologi inom det område journalistiken täcker?

Medlem

YES! Nu kan man köpa spelet utan det behövs kännas som om man hade hyrt det....


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

" The Sims 3 släpps den 5 juni till pc "

Det ska väl komma till 360 och ps3 också väl ?

Nix, det är bara utannonserat till PC än så länge.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inkompetent:
Skitbra att du är uppmärksam! Givetvis åsyftade jag ju hela tiden just den typ av DRM som kommit på senare år... och som fått extremt mycket kritik. Att skriva som jag gjorde först blir ju dock missvisande, och direkt felaktigt, vilket föranlett att jag nu uppdaterat nyheten och förtydligat det hela en aning. Tack.

Medlem

Konstigt att utgivarna ska hålla på och envisas med kopieringsskydd. Eftersom de inte på minsta sätt förhindrar kopieringen och i vissa fall orsakar problem för de som faktiskt köpt spelen så är det ju enbart idioti av dem att fortsätta implementera dem.

Kopieringsskydden och utvecklingen av dessa kostar ju också pengar... som bara är ett slöseri.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

" The Sims 3 släpps den 5 juni till pc "

Det ska väl komma till 360 och ps3 också väl ?

Jag vet inte, men jag ser fram emot en nude-patch den 6:e Juni.

Medlem

The Sims målgrupp är inte den sorten som tankar warez.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Precis, flertalet av de som laddar hem det olagligt hade aldrig köpt spelet oavsett. Bra att de tagit bort drm iaf. Synd att de gjort ett tredje the sims

1
Skriv svar