Building & Co: You are the architect!

Robot
Building & Co: You are the architect!

Har du alltid drömt om att bygga hus, vara en arkitekt och designa byggnader? Det kan du nu göra med...va? Är konceptet gammalt? Jaha.

#playlogic-international, #elektrogames


Medlem
Building & Co provspelat

Sim Tower comes in mind...


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Har spelat första versionen och då fanns det tutorial. Den var låååång, men man lärde sig allting. Jag tror recensenten har missat tutorial knappen någonstans

Medlem

Väl skriven artikel!
Enda jag fann märkligt var hur allt lät så positivt och lockande till slutrefrängen som stack hål på ballongen. Var det verkligen så dåligt? Visserligen, ser man till betygskalan att det skulle vara 'Okej', kanske inte är ett så stort kliv ändå.
Jag blev i alla fall nyfiken att få testa spelet, så får man bedöma själv om recensionen lyckades eller inte utifrån den synpunkten.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Vart tog tiden vägen då det var en osedvanlig lyx med en manual som omfattade mer än snabbkommandon och knappar, och som man visserligen ändå inte läste på grund av egen upptäckarlust?

Inaktiv

Är det här ett test? 6-7 stycken? Säger inte mer än baksidan på spelkartongen. Och vad är det för fjortisskribent ni tagit in? Får han betalt?

Ja, jag tycker faktiskt att om man förväntar sig en tutorial är man bortskämd, eller lat. Speciellt om det finns en manual.
Eller så är det bara för jag kommer från den gamla skolan som jag tycker så, tutorials.. vad var det? Här fick man sitta och trycka på varenda knapp och se om nåt hände.

Inaktiv

Jag kollar aldrig tutorials även om de finns, om jag inte suttit i flera timmar och försökt komma på hur saker görs. Manualer har inte heller riktigt gått hem hos mig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Sim Tower comes in mind...

Ja, tycker det låter ganska kul faktiskt!
Verkar mysigt med en stor manual istället för tutorial också imo, var länge sedan något sådant fanns.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

jag ser inte hur ingen tutorial kan vara ett minus. jag spelar aldrig igenom den eftersom det mesta man lär sig är hur man scrollar åt sidan, zoomar, använder vänsta musknappen för att markera något, och andra meningslösa saker. det lilla som faktiskt kan vara intressant att lära sig går oftast att lära sig genom några sekunders "trial and error"


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

konstigt, versionen som jag provade hade då en rätt ingående tutorial som tog rätt lång tid att gå igenom..

Medlem

Tacka vet jag Sim City.


signatur

I got a Goldenshower.

Jag vill ha ett liknande spel fast med gangster tema där man kan skapa egna byggfirmor etc. Plus allt annat ett gangsterlir ska ha spelhålor, smuggling etc. :evil:


signatur
Medlem
Skrivet av Adestro:

Är det här ett test? 6-7 stycken? Säger inte mer än baksidan på spelkartongen. [...]

Tvekade till att stämma in i klagokören över detta då jag tycker kommentarerna till en recension skall handla om själva spelet, men efter att ha läst Worldshift-recensionen ångrar jag mig. Antar att man dimensionerar artiklarna efter hypen av spelet men jag tycker recensionen med rätta kan vara dubbelt så lång för ett sånt här spel ändå.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag vill ha ett liknande spel fast med gangster tema där man kan skapa egna byggfirmor etc. Plus allt annat ett gangsterlir ska ha spelhålor, smuggling etc. :evil:

[http://en.wikipedia.org/wiki/Gangsters_(computer_game)] är nog det jag kan komma på på rak arm. Typ 10 år sen jag spelade det men har för mig att det har lite av det du söker.

Skrivet av asdfg:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jag vill ha ett liknande spel fast med gangster tema där man kan skapa egna byggfirmor etc. Plus allt annat ett gangsterlir ska ha spelhålor, smuggling etc. :evil:

[http://en.wikipedia.org/wiki/Gangsters_(computer_game)] är nog det jag kan komma på på rak arm. Typ 10 år sen jag spelade det men har för mig att det har lite av det du söker.

Jo jag vet. Har det i spelsamlingen.

Hade vart kul om 2:an hade varit i samma anda fast i sim city stil som jag diskuterade innan.


signatur
Inaktiv

Dålig grafik? Knappast...tycker den ser helt okej ut.


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Dålig grafik? Knappast...tycker den ser helt okej ut.

Håller med,
Ganska meningslösa nackdelar som han drog med. Att lära sig spelet tar inte mer än 5-10 min.

Medlem
Skrivet av david_dellblom:
Skrivet av zaphiren:

Dålig grafik? Knappast...tycker den ser helt okej ut.

Håller med,
Ganska meningslösa nackdelar som han drog med. Att lära sig spelet tar inte mer än 5-10 min.

Även om recensionen inte var av bästa kvalité (alldeles för kort och outvecklad) så nämner recensenten ingenting om dålig grafik. Tråkig grafik däremot... Men det är stor skillnad på de två benämningarna.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Är inte det här lite (jag menar lite) som Sim Tower?? :\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Jag sitter ju och spelar tutorialen just nu. Är den bara med i demot eller har recensenten slarvat?

Skribent
Skrivet av Mang:

Jag sitter ju och spelar tutorialen just nu. Är den bara med i demot eller har recensenten slarvat?

Jag hittade den då verkligen inte efter mycket sökande. Finns väldigt mycket information om hur man ska spela, men bara i lång textform. Inte på ett pedagogiskt vis. Dessutom var svenska manualen på danska och tvärtom. Snyggt...

Medlem

Folk borde veta vid det här laget att FZ recensioner är helt åt helsike. Bara att kolla på den av "The Witcher". Att de sedan kommer med helt SJUKA minus på flera andra spel gör inte saken bättre.

Nej tack, jag kollar hellre in spelet själv än att lyssna på FZ.

Redaktör
Skrivet av Adestro:

Och vad är det för fjortisskribent ni tagit in? Får han betalt?

Konstruktiv kritik av texerna tar vi gärna emot, gnäll på våra medarbetares eventuella ålder känns mest patetiskt - vad tjänar du ett sånt påhopp? Ett par klick är allt som krävs för att få reda på hur gammal han är och att han har skrivit ganska mycket på FZ.

Nåväl, många är kritiska mot textlängden och (som vanligt) mot plus/minus. Textlängden bestäms av mig (redaktören), inte av skribenterna själva. Det finns ingen mening med att beställa 1000 ord text om ett spel som få är intresserade av, få läser recensionen av och få kommer tycka är intressant; de pengarna och den energin läggs på andra texter. Gällande plus och minus: det är korta sammanfattande saker skribenten tycker är värda att ta upp. Tycker du att nåt annat är viktigare är det helt okej - detta är skribentens åsikt. Man kan inte pricka in saker som alla tycker exakt likadant om, därför finns inga rätt eller fel.

Skrivet av kossan12:

Folk borde veta vid det här laget att FZ recensioner är helt åt helsike. Bara att kolla på den av "The Witcher". Att de sedan kommer med helt SJUKA minus på flera andra spel gör inte saken bättre. Nej tack, jag kollar hellre in spelet själv än att lyssna på FZ.

Du argumenterar som att vi har fel i våra recensioner. Det går per defintion inte - recensioner är en persons åsikt om ett spel, det finns inga allmängiltiga sanningar som recensenten försöker pricka in. Plus/minus är vad recensenten tycker är värt att ta upp. Tycker du nåt annat - fint, gör det, egna åsikter är bara bra.


signatur
Medlem
Skrivet av tootey:
Skrivet av Mang:

Jag sitter ju och spelar tutorialen just nu. Är den bara med i demot eller har recensenten slarvat?

Jag hittade den då verkligen inte efter mycket sökande. Finns väldigt mycket information om hur man ska spela, men bara i lång textform. Inte på ett pedagogiskt vis. Dessutom var svenska manualen på danska och tvärtom. Snyggt...

New Game -> Career -> Tutorial 1,2,3,4 osv. Finns inte i hela spelet? Konstigt att sopa bort en sån grej då det ändå är lite småkrångligt att sätta sig in i.

Medlem

Tråkigt att människor har mage å hacka å trycka ner andra på det här viset.. Det är fan så man mår illa...

Medlem

Tyckte det va en helt okej recension. Om vissa spel finns där ändå bara "so much to say". Angående grafiken så håller jag med recenscenten. Har visserligen inte spelat spelet men att döma av screenshotsen så ser det ut som ett riktigt budget spel. Tråkigt och livlöst som han nämnde. Inget folk på gatorna kasst med detaljer och ingen trafik på vägarna ?

Medlem

Tutorial finns, 3-4 steg.

Men spelet är ospelbart, iallafall för mig. Det krashar hela tiden. :/

Medlem

Synd att dom tog en, enligt mig, ganska rolig spelidé och bara kom halvvägs. Vill minnas att, som någon annan sa, Sim Tower var liknande. Det var ju ett riktigt roligt tidsfördriv!

Medlem

fungerar inget vidare under win7, har försökt ett antal gånger men krachar c:a 5 sek in. inge vidare test på detta, har även provat att köra som win xp och vista, men man vet ju inte hur bra microsoft är på att emulera andra operativsystem för spel, Nej hade varit kul att prova men det gick ju inte...

1
Skriv svar