Empire: Total War uppdaterat

Robot
Medlem
Empire: Total War uppdaterat

Har dom fixat så att UK kan bli invaderat av AI:n?
Edit: Eller är det bara rykten från pirater?
Jag menar, jag spelar ju turk.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Så kommer spelet nu variera sättet det använder för att hindra en krash?

Medlem

Känns som det fortfarande kommer vara en del buggar...

Inaktiv

Enbart crashfixar. Uppdateringar av spelsystemet kommer i nästa patch.
http://shoguntotalwar.yuku.com/sreply/690394/t/Next-update-de...

Citat:

ii. Following the next patch a massive gameplay update is being prepared which will address: balancing, naval units, AI behaviour and other issues.

Inaktiv

Ursäkta, men jag tipsade faktiskt om den här nyheten också, bara så ni vet

Medlem

AI'n obefintlig. Så spelet är i stora drag ett skal utan innehåll

Som vanligt får man vänta på ett x antal patchar + community mods innan spel från CA går att spela. Men annat än det så rockar spelet :>

Medlem

Till Lusen: Careface


signatur

0lo0l

Inaktiv
Skrivet av 0lo0l:

Till Lusen: Careface

Till n00b: Ät lök:P:D
Välkommen btw

Edit: Ops, menar 0lo0l ;):P

Medlem

men de har inte fixat till den rätt så korkade ain? *sigh*


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

så går det till när man gör uppdateringar till program och spel http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.php?cat=6&sub=62&id=...


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Var är patchen för multiplayer - Campaign??????? Det var ju för tusan därför jag köpte spelet! Grrr...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jag skiter fullstänigt i fluffiga AI-förbättringar tills de fixat de kritiska, kroniska krasch-buggarna (som inte bara går att återproducera, men som dessutom förstör spelet) och den lilla AIbuggen som gör att man i Grand Campaign får vänta 60+ min (har bara orkat vänta så länge innan jag avbröt processen.) på att AIn ska fylla min hårdisk med whatever (minnesläcka i AIn?).
Dessutom tar det fortfarande fjantigt lång tid att markera stora flottor. Men nu tar det iaf bara 10 sekunder första gången/runda...

Ha! Rätt plats att /rant'a!

Blev besviken på patchen hursom.
Det Behövs Fler.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Jag skiter fullstänigt i fluffiga AI-förbättringar tills de fixat de kritiska, kroniska krasch-buggarna (som inte bara går att återproducera, men som dessutom förstör spelet) och den lilla AIbuggen som gör att man i Grand Campaign får vänta 60+ min (har bara orkat vänta så länge innan jag avbröt processen.) på att AIn ska fylla min hårdisk med whatever (minnesläcka i AIn?).
Dessutom tar det fortfarande fjantigt lång tid att markera stora flottor. Men nu tar det iaf bara 10 sekunder första gången/runda...

Ha! Rätt plats att /rant'a!

Blev besviken på patchen hursom.
Det Behövs Fler.

Du verkar inbilla dig att det skulle vara något större antal spelare som har så allvarliga problem som du. Misstänker att det är rätt långt ifrån sanningen.

Ain är det som absolut behöver fixas mest. Just nu är det helt meningslöst att spela det.

Medlem

Har fått ngt skumt fel på ljudet efter denna patch. Det är osynkat, och ibland typ 10 sek efter. Man hör folk skjuta lite då och då trots att det inte är någon som skjuter. Har provat med olika ljud inställningar.. (som verkar helt off, vad hände med det gamla där man valde ljudsystem, som EAX osv, nu verkar det bara vara högtalare?) dock utan framgång. Störande är det iaf.

Medlem

Patch 2.5 släppt

Empire: Total War

Issue with save games disappearing from the save game list if fixed

Updated of the Miles dll to fix some random crashes in sound

Steam dingade till nyss

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Patch 2.5 släppt

Empire: Total War

Issue with save games disappearing from the save game list if fixed

Updated of the Miles dll to fix some random crashes in sound

Steam dingade till nyss

Japp... såg det också.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Redaktör
Skrivet av Lusen:

Ursäkta, men jag tipsade faktiskt om den här nyheten också, bara så ni vet

Och jag skrev den. Vem ska jag tigga tack av?


signatur
Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Shimo:

Jag skiter fullstänigt i fluffiga AI-förbättringar tills de fixat de kritiska, kroniska krasch-buggarna (som inte bara går att återproducera, men som dessutom förstör spelet) och den lilla AIbuggen som gör att man i Grand Campaign får vänta 60+ min (har bara orkat vänta så länge innan jag avbröt processen.) på att AIn ska fylla min hårdisk med whatever (minnesläcka i AIn?).
Dessutom tar det fortfarande fjantigt lång tid att markera stora flottor. Men nu tar det iaf bara 10 sekunder första gången/runda...

Ha! Rätt plats att /rant'a!

Blev besviken på patchen hursom.
Det Behövs Fler.

Du verkar inbilla dig att det skulle vara något större antal spelare som har så allvarliga problem som du. Misstänker att det är rätt långt ifrån sanningen.

Ain är det som absolut behöver fixas mest. Just nu är det helt meningslöst att spela det.

Gå in på totalwars supportforum, och ja det gäller
även mig... en timme tar det inte men ibland
kunde det ta nära en minut och det är sjukt
jobbigt.

Spelet hänger sig inte längre iaf, hoppas de fixar
AIn så att den anfaller från havet också...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Lusen:

Ursäkta, men jag tipsade faktiskt om den här nyheten också, bara så ni vet

Och jag skrev den. Vem ska jag tigga tack av?

Oss läsare antar jag

Nej men det där med att tipsa om nyheter.. Var du först då var du, var du inte,... aja bry. Vill du bli känd genom medi: gå med I Robinsson och klaga på att du bor i ett träsk eller nåt


signatur

Mirrors are more fun than television

Inaktiv

Skäms nästan för att jag för en stund trodde att CA faktiskt äntligen brutit trenden, men insåg rätt snart att trots buggarna är spelet så otroligt tunt, inget djup. Efter ett gäng erövringar (samt en hel del krashar) finns det helt enkelt inget initiativ att fortsätta. Av någon anledning brydde jag mig inte ens om generalerna vilka jag vanligtvis på snudden till rollspelar.
Men... dom har faktiskt gett serien en hel del nya innovativa lösningar, lite ny fräsch vind liksom. Tvivlar inte en sekund på att modcummunityn kommer skapa storverk av detta, men inte först tidigast om ett par år - vilket är vad CA borde lagt till i utvecklingstiden.

Inaktiv

Sant som RoGGe säger här, det finns ingen riktigt motivation att fortsätta efter några erövringar. Och det blir sällan intensiva strider om du inte lirar online. Där skiner spelet dock, men alla nöjer sig inte med bara sånt, navy battles är ju så klart ett stort +, men för kampanj spelare så kan det bli jobbigt efter ett tag, åtminstone är det en duglig AI på sjö slagen, men jag spöade ändå dansken i min första sjö strid med 5vs5.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

jag har inte spelat liret på ett bra tag nu.
och det enbart pga buggarna.
Jag orkar inte spela ett spel som krachar hela tiden och man måste starta om det.
och med tanke på den satans långa laddnings tiden som är, bidrar den inte att man orkar vänta tills man får igång spelet igen..

snälla fixa pacher som fixar spelet :/


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Lusen:

Ursäkta, men jag tipsade faktiskt om den här nyheten också, bara så ni vet

Och jag skrev den. Vem ska jag tigga tack av?

Jag vill inte ha ett tack, bara påminna om att jag faktiskt också skickade in den nyheten:P

Inaktiv

Sega är dock glada ändå, spelet har sålt rekord för Total War serien. Eftersom de har dålig ekonomi så skiter de i att spelet släpptes alldeles för tidigt så länge de fick en injektion med pengar.

Sen är det roligt att läsa många lyriska recensioner som verkar gjorts utan att ha spelat någon längre tid. Inte ett ord om helt uppenbara buggar.

FZ's recension är ok då den tar upp problem med AI och buggar. Själv skulle jag ge spelet 3,5/5 så länge det är inte krashar. Men det har väldigt potential, ordna AI:n och göra den starkare, fixa alla buggar och lägga till lite fler unika enheter via DLC skulle jag kanske kunna ge det 5/5. Frågan är bara om det är värt det då med tanke på den medvetet buggiga releasen.

1
Skriv svar