En miljon guldfarmare i Kina

Medlem
En miljon guldfarmare i Kina

Hatar guldfarmare. De borde ha noll tolerans! Banna hela landets IP-adresser om så behövs.

Inaktiv

WooOOWWW.... WTF-Fubar. Aja, tror nog kineserna är glad att dom har ett jobb i alle fall.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Fy. fan. vad. patetiskt.

Edit: Inte av kinseserna, det är inte dom som skapat behovet.

Medlem

Problemet är inte dom som säljer guld. Problemet är dom som köper guld.


signatur
Medlem

hm,, kan man jobba som guldfarmare hemifrån tro?
Vore ju ganska bekvämt sätt att tjäna pengar på, köra lite program som automatiskt samlar in guld in-game och sen sälja skiten till desperata fjortisar samtidigt som man dricker té, äter nybakade bullar och surfar youtube.
Fast å andra sidan,, inkomsten i sverige skulle väl vara en droppe i havet om lönen låg på samma nivå som den i asien ^^

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Hatar guldfarmare. De borde ha noll tolerans! Banna hela landets IP-adresser om så behövs.

Varför det? Hade inte efterfrågan på guld funnits hade inte guldfarmare funnits. Bättre banna de som köper istället...

Medlem

Hoppas på att blizzard kommer på någon ny ide, i deras nästa MMO för att slippa sån här skit.


signatur

AYY LMAO

Medlem

i Eve-online kan man iaf spränga dom till små små bitar , det är underhållning

Medlem

banna kinesiska ISPs

Medlem

Alltså man får tänka positivt dom otåliga spelarna får ändå njuta av spelet fast dom har mindre tid att spela och massor med kineser/koreaner får jobb.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

WoW kräver mycket id och guld för sina saker, flygande mount för 5.000g, en dual talent för 1000g på lvl 40. Har du ingen höglevel redan så är det bara saker du kan drömma om. Blizzard uppmanar folk nästan köpa guld i min åsikt.

Skippa dom stora summerna med pengar och fixa chain-quests istälelt för att få det så hade problemet inte varit lika stort.

Det är mina 5 cents

Medlem

Ferren; En sak ska man ha klart för sig. Det finns inget i wow där du måste ha en epic flying mount för 5000g. Det finns heller ingen nytta att ha dual specc på lvl 40... Inte ens 80. Dessa är lyx saker.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av Pooslice:

Hatar guldfarmare. De borde ha noll tolerans! Banna hela landets IP-adresser om så behövs.

Varför det? Hade inte efterfrågan på guld funnits hade inte guldfarmare funnits. Bättre banna de som köper istället...

De flesta företag har redan bannat kina ifrån att spela på andra än kinesiska servrar, men det stoppar dem såklart inte !(De använder proxys)


signatur

Infiltrate the walls that are caving in
It ain't a bad thing,This ain't reality

Medlem

vad aer det for fel me guld farmare?
spelar inga Rpg's dock

Medlem

Sabbar ju bara för alla.. sönderfuskat som diablo2

Medlem
Skrivet av QueloR:

Ferren; En sak ska man ha klart för sig. Det finns inget i wow där du måste ha en epic flying mount för 5000g. Det finns heller ingen nytta att ha dual specc på lvl 40... Inte ens 80. Dessa är lyx saker.

Sant som du säger det, men tycker chain-quest ideen är mycket bättre än pengarna.. även om det är lyxsaker så är det saker som folk vill åt, och för att komma åt dom så måste du ha pengar, och har du inga pengar så skaffar du pengar på det sättet som är det snabbaste.

Men med alla dessa pengasaker så borde man frågesätta om Blizzard ens har någon eller några som tar upp guldfarmnings problemet i företaget.. att banna dom är inget du kommer långt på.

Men detta ger samma grundprincip som knarkhandeln, olagliga spriten osv; Det är inte köparen man vill åt, det är säljaren.

Inaktiv

Det är förståligt att folk hellre arbetar 1 timme och köper guld istället för att grinda 20 timmar för samma mängd guld.

Tid är en begränsad resurs.

Inaktiv
Skrivet av Ferren:

Men detta ger samma grundprincip som knarkhandeln, olagliga spriten osv; Det är inte köparen man vill åt, det är säljaren.

Men i det här fallet så kan Blizzard eller utvecklarna programmera/plocka borta tråkiga element i spelet så att ingen behöver köpa guld för att uppnå saker eftersom elementet är intressant nog att spela igenom. Du ser t.ex. inte att någon betalar någon annan för att spela Tetris.

Din analogi med sprit fungerar inte så bra. Det är inte direkt så att någon kan programmera om hur sprit eller knark fungerar.

De har ett dilemma. Antingen tar de bort tidsödslande innehåll vilket gör att marknaden för guldfarmare försvinner eller så behåller de tidsödslande innehåll vilket ger fler abonnenter som inte värderar sin tid.

Medlem

det är så jävla lätt att fixa guld i wow, förstår inte hur de kan tjäna pengar.

Medlem

"Det är förståligt att folk hellre arbetar 1 timme och köper guld istället för att grinda 20 timmar för samma mängd guld.

Tid är en begränsad resurs."

Det är ju precis så det är. Men att spel är "drabbade" av guldfarmare tycker jag är fel. Det behöver ju inte vara något negativt med guldfarmare alls, jag slår vad om att många tröttnar på ett spel för att de är tvungna att farma guld hela tiden...

Medlem

jävla svennar som köper pengar som stödjer marknaden!
å vem fan köper guld å låter spammet rulla vidare?
OMG OMG OMG OMG
lägg ner WoW å väx upp

Medlem
Skrivet av delli:

jävla svennar som köper pengar som stödjer marknaden!
å vem fan köper guld å låter spammet rulla vidare?
OMG OMG OMG OMG
lägg ner WoW å väx upp

Nejmen tack så mycket för att du drar alla svenskar över samma kamm.
Kan dock påpeka att det inte alls är så att alla svenskar stödjer guldfarmare.
Jag själv skulle aldrig slänga ut äkta pengar på elektroniskt guld, så på så sätt stödjer jag inte industrin.
Dock måste jag tyvärr säga att industrin har blivit viktig för många länder där fattigt folk trotts allt kan överleva genom att jobba i en swetshop (dock är det skillnad på fri swetshop där man får jobba av egen fri vilja mot en swetshop där man är tvingad att jobba), kan man legalisera och få bort slavmarknaden så skulle jag stödja det hela fullt ut.
Idag är det enda som stör mig med guldfarmare (förutom att vissa är slavar och tvingade till det) all jävla spamm i spelen. Få bort slaveriet och spammet så är jag nöjd.

Medlem

hahah yey! RuneScape


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Farmare är som en knöl på en canser svulst..

och till alla er som köper guld, SKÄMS.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Många klagar på mmorpg grinding. Nästan dom flesta mmorpg spelen handlar ju nästan enbart om att grinda om man nu är ute efter items som är något att ha. Reputation i form av daily Q´s farma instancer för diverse items osv räknas som grinding. Köper du nu guld och äntligen köper ditt item som du vill ha så väntar 1000 andra former av grinding bakom dörren. Grinda suger och köpa guld suger. Därför slutade jag med mmorpg

Medlem
Skrivet av Ferren:

WoW kräver mycket id och guld för sina saker, flygande mount för 5.000g, en dual talent för 1000g på lvl 40. Har du ingen höglevel redan så är det bara saker du kan drömma om. Blizzard uppmanar folk nästan köpa guld i min åsikt.

Skippa dom stora summerna med pengar och fixa chain-quests istälelt för att få det så hade problemet inte varit lika stort.

Det är mina 5 cents

Jag tjänar ca 1000g på 60-70 och 3000g på 70-80 på normalt levlande när mitt syfte är att gå upp i level. Sen klarar du dig utmärkt utan epic mount.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Har inget emot varken guldköpare eller kinesfarmers. Folk kanske vill göra nått annat än att bara grinda. Jag sitter hellre och jobbar några timmar och köper guldet än att sitta ingame några timmar för att samla ihop det.


signatur

Eh is pretty cool guy!

1
Skriv svar