Över 50 miljoner Wii världen över

Robot
Medlem
Över 50 miljoner Wii världen över

jaha där ser man vad den stora massan gillar:down:

PaZ
Medlem

Jag är mer förvånad över att PS2 sålde så bra med tanke på att den inte är så uttalat casualvänlig. Det är väl bara singstar och typ buzz som en non-gamer skulle få för sig att spela? Säger inte att wii har fullt med bra casualtitlar, men den är ju rätt annorlunda åtminstone.

Inaktiv

Nintendo e bara skit. Det var inget som var kul med det=(

Medlem

Skönt att se att alla inte är grafikbögar, man kan faktiskt ha kul även när det ser lite sämre ut.

Medlem

Nintendo måste börja göra egna spel igen som är till för oss äldre Nintendo fans jag tycker att Nintendo låg på top i Gamecube perioden.


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

Förvånar mig inte, Wii är ju en av dom intressantaste konsollerna. Även om spelutbudet är rätt kasst. Men jag gillar verkligen kontrollerna till Wii.

Medlem

skönt att folk inser att det inte är roligt att spela spel bara för att grafiken är bra. Nintendo > All

Medlem

Att spelutbudet inte är så brett till Wii är ju knappast Nintendos fel. Det är snarare 3:e partstillverkarna som bör få tummen ur röven snart och satsa större resurser på Wii-spelen istället för att endast släppa sidoprojekt.

Inaktiv

Tycker att Wii som en konsol är väldigt tumme upp men håller med om att spelutbudet är lite blekt.
Kul att Nintendo vågade ta steget längre med kontrollerna men sköt sig lite i foten när dom tryckte ner grafiken då många 3de parter inte vill/kan porta/utveckla sina grafik-krävande spel till konsolen. Hade Wii haft samma grafik-kunskap som 360 och PS3 så tror jag den hade regerat hårt, brutalt och haft betydligt fler spel.

Erkänner att jag saknar snyggare grafik men är rätt nöjd med mitt köp ändå. En liten applåd till Nintendo för våga pröva nytt och lika mycket applåder till 360 och PS3 för vara grafiskt utmärka konsoler

Medlem

Good for them:up:

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Skönt att se att alla inte är grafikbögar, man kan faktiskt ha kul även när det ser lite sämre ut.

Nu handlar inte om grafik utan att folk inte har någon koll på vad dom köper. Det gäller såklart långt ifrån alla men vem har inte antal vänner som köpte Wii för att dom trodde att spelen osv. skulle vara skitroliga men som nu istället står och samlar damm? Wii är också den enda konsolen som (iaf delvis) riktas mot barn.

Jag är själv förvånad över att PS3 bara ligger 7 miljoner konsoler från 360. PS3 är ju "lite" dyrare.

Medlem

Wii verkar lite "barnslig" faktiskt... Nintendo, Pokemon, Super Mario... då tänker man direkt BARN. xD Men samtidigt så riktar sig Wii ÄVEN till de lite "äldre" med tanke på hur kontrollerna fungerar.

PS3 är den konsolen som verkar mest avsedd för de "prylgalna"... eller de som vill skryta. Eftersom den är dyrast. Och den har väl inga exklusiva spel som är så storsäljande? De mest populära titlarna är ju multiplattform. Så spelmässigt har den inga verkliga fördelar ännu.

Medlem

Grattis, Nintendo!

Medlem

jomen såklart. det når ju en så grymt mycket bredare publik än de andra.
Först alla nintendoslavar (inkl. mig) och sen massa andra som aldrig spelat spel tex gamlingarna på ålderdomshem vilket var med i nyheterna där de spelade "Bowlingspelet Nintendo Wii"

Grattis Nintendo, bada i pengar nu. Det är ni värda då 64an och Gamecube inte blev lika stora som NES SNES GBA mm

NIB
Medlem

PS3 är ju förhållandevis populär i Svedala, vi har en mogen och utvecklad spelkultur.

Wii, då tänker jag för barn och för folk som egentligen inte gillar dataspel, mer sportiga och icke-intellektuella målgrupper.

Medlem
Skrivet av NIB:

PS3 är ju förhållandevis populär i Svedala, vi har en mogen och utvecklad spelkultur.

Wii, då tänker jag för barn och för folk som egentligen inte gillar dataspel, mer sportiga och icke-intellektuella målgrupper.

Att lira fps och dylikt på Wii är hur skönt som helst,
Mario och partyspelen hoppade man över när man hade Wii,
men spel som Far cry, Red steel , Call of duty medmera var hur kul och grymt som helst att lira med kontrollerna.

Medlem
Skrivet av Al3x92:

Nintendo e bara skit. Det var inget som var kul med det=(

vad säger du?
kollade upp sen hur gammal du är, född 92.
du har misst allt som har med Nintendo att göra, men klaga inte på Nintendo!!
NES
SNES

<3 <3 <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Okunnigt folk > Kunnigt folk

^ därför...

KoP
Medlem

Grattis Nintendo! Välförtjänt.

Inaktiv
Skrivet av NIB:

PS3 är ju förhållandevis populär i Svedala, vi har en mogen och utvecklad spelkultur.

Wii, då tänker jag för barn och för folk som egentligen inte gillar dataspel, mer sportiga och icke-intellektuella målgrupper.

Haha, "icke-intellektuella" målgrupper är bara bullshit. Wii är ju en barn kosnol, så på ett sätt stämmer det, men det skulle passa bättre med "yngre" målgrupper.

Ps. Jag tycker att döda 3d gubbar är minst lika icke intellektuellt som att spela super mario:P

1
Skriv svar