Äntligen - DirectX 10 i Conan

Robot
Medlem
Äntligen - DirectX 10 i Conan

Hah ja det tog ju inte lagom mycket tid

Medlem

hahaha...stackarna

Medlem

Har tagit bilder som kan hittas i min blogg:
[http://www.fz.se/bloggar/super_tankar/p=15200]


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tog bara 9 månader, grattis.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

DX10 kommer hjälpa detta spel föga. Hejdå.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

"Polish a turd, it's still a turd"

Age of Conan är och kommer förbli, ett skit-spel. Tappade intresset efter första månaden.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

och det är så brutalt snyggt

Inaktiv

Kom igen pojkar, såga spelet som en timmerstock!

Medlem

Detta ska börja spelas igen så småningom...
AoC <3

Inaktiv

Tycker inte det var någon märkvärd skillnad mellan dx9 o dx10 i AoC att dömma från bilder iaf.

Skrev en liknande kommentar i SuperTanks blog men... skillnaden var ju knappt där. Startzonen där man räddar bruden är ju precis lika grå och trist som den tidigare varit.

Medlem

Nu var det ett tag som jag spelade men har ändå hängt med lite grann i vad som pågår - eller rättare sagt vad som inte pågår - i AoC. DX10 i all ära men nog finns det väl viktigare saker att lägga krut på?

Trött på folk som gnäller över AoC faktum är att det är ett sju tusan till kul spel jämfört med "Worldofspammalot".


signatur
Medlem

Jag tog faktiskt och återaktiverade mitt konto alldeles nyligen och tro det eller ej, spelet var RIKTIGT ROLIGT! Jag hoppas fler personer ska ge den en chans.

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:

Skrev en liknande kommentar i SuperTanks blog men... skillnaden var ju knappt där. Startzonen där man räddar bruden är ju precis lika grå och trist som den tidigare varit.

Uh. Hade resten av spelet varit som Tortage var upp till lvl 20 så hade jag fortfarande spelat.

Och säga vad man säga vill om spelet, men fult är det inte och har aldrig varit. Inte för mig med 8 gig minne, 64 vista, 2 ggr nvidia gfx 9800 (4 kärnor, vroom) iaf.

Problemet är att det inte fanns något att göra. Och de var idioter som inte satte upp naturliga motsättningar, som t.ex att man kunde spela nemedians mot aqualonians, vanir mot cimmerians, och så vidare. PVP mekanismen var konstlad och dålig. Bristen på content gjorde det ospelbart. End-game fanns inte och finns i princip fortfarande inte.

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

Nu var det ett tag som jag spelade men har ändå hängt med lite grann i vad som pågår - eller rättare sagt vad som inte pågår - i AoC. DX10 i all ära men nog finns det väl viktigare saker att lägga krut på?

Funcom har många gånger sagt att DX10 inte varit någon prioritet. Men nu är spelet ändå så pass fixat och klart så jag antar att dom har börjat lägga lite mer tid på det. Men det innebär väll knappast att det är det enda de koncentrerar sig på.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av Jaglavak:

Nu var det ett tag som jag spelade men har ändå hängt med lite grann i vad som pågår - eller rättare sagt vad som inte pågår - i AoC. DX10 i all ära men nog finns det väl viktigare saker att lägga krut på?

Funcom har många gånger sagt att DX10 inte varit någon prioritet. Men nu är spelet ändå så pass fixat och klart så jag antar att dom har börjat lägga lite mer tid på det. Men det innebär väll knappast att det är det enda de koncentrerar sig på.

Det tror inte jag heller, dom har säkert flera team som jobbar på olika saker. Men kanske borde det viktigare sakerna bli klart först. Prioritering. Men är det som du säger att spelet är så pass fixat kanske dom inte har "annat att göra".

Jag längtade verkligen efter AoC och hade skitkul ändå upp till level 60, sen blev det bara en trist grind och PvP'n var meningslös och obalanserad.

Om jag inte hade gett upp MMO-spel (har inte karaktär för det) så kanske jag hade testat det en gång till.

Medlem

Grattis alla Conan-lovers


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Gen
Medlem

Till alla som skriver "tog ju sin tid".

Visst, det tog några månader men å andra sidan så är det mesta den förre game directorns fel (Gaude Godager). Istället för att ro skeppet i hamn så lät han det driva fritt vart det ville vilket ledde det mot ett vasst rev. Som tur var dök den nye game directorn Chris upp och lappade ihop skutan och "sets sail for land".

Jag började småspela häromdagen och tycker spelet förbättras en hel del sen sist. Listan av saker som subscriber klagade på har minskat och det finns planer på att fixa rubbet. Klienten rullar på sjukt mycket bättre och spelet ser löjligt snyggt ut nu (även innan DX10 patchen idag).

Nu har jag inte lirat PvP eller kört end-game instanserna men efter att ha läst poster på forumet så verkar mycket vara löst på den fronten likaså. Läs själva http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=185944

Medlem

Yup, AoC var roligt från dag 1. Dock blev det rätt tragiskt då alla sluta men efter ett mindre uppehåll sen release fram till senaste content patchen ala 1.4(!?) så är det helt klart värt varenda öre det kostar.
Finns inget brutalare eller roligare MMO just nu!

Det där med DX10 är knappast någonting game breaking så inte direkt nå att börja lipa över. Spelet ser redan sjukt bra ut sen innan med den äldre standarden.

Det är svårt att fördömma och såga konstant ett spel som patchas nästan varenda vecka. Vore dumt att tro att utvecklingen och kvaliten står helt still då man gör så...

Skrivet av dofilusåkaffe:

Trött på folk som gnäller över AoC faktum är att det är ett sju tusan till kul spel jämfört med "Worldofspammalot".

I jämförelse spelar det ju ingen roll hur dåligt det WoW är, det AoC kommer ändå vara dåligt.
Jag orkar inte ens ge mig in i en XvsX-internet-debatt men visst.. att hugga av huvuden va kul men att springa i världar som var som korridorer var mindre kul, samt att springa till en annan zon var som att åka till högsta våningen men att byta hiss på plan 3, plan 8, plan 9, plan 10, plan 11, plan 15, plan 17 och sen med sista hissen nå plan 20. Du kanske såg 3 personer på vägen, du hade gärna hoppats på att få stöta på den där snygga sekreteraren men icke sa nicke, inte för att hon inte finns i samma byggnad, men för att hon plus resten av modellgänget som ska bli fotade i bikini tog hissen bredvid så ni fick aldrig ens chansen att stöta på varandra.

Medlem

Om Age Of Conan hade släppts, ja få se, om ca 5 månader, då kanske spelet hade varigt värt att spela. De släpptes för tidigt och det vet ni.

Sluta gnäll på WoW Spelare. Det är mer än 11 Miljoner spelare som spelar WoW, försök att motbevisa att spelet är dåligt. I så fall behöver ni mer än 11 miljoner motbevis. Sedan önskar jag er lycka till.

Medlem
Skrivet av Phobos:
Skrivet av Punchbag Polly:

Skrev en liknande kommentar i SuperTanks blog men... skillnaden var ju knappt där. Startzonen där man räddar bruden är ju precis lika grå och trist som den tidigare varit.

Uh. Hade resten av spelet varit som Tortage var upp till lvl 20 så hade jag fortfarande spelat.

Och säga vad man säga vill om spelet, men fult är det inte och har aldrig varit. Inte för mig med 8 gig minne, 64 vista, 2 ggr nvidia gfx 9800 (4 kärnor, vroom) iaf.

Problemet är att det inte fanns något att göra. Och de var idioter som inte satte upp naturliga motsättningar, som t.ex att man kunde spela nemedians mot aqualonians, vanir mot cimmerians, och så vidare. PVP mekanismen var konstlad och dålig. Bristen på content gjorde det ospelbart. End-game fanns inte och finns i princip fortfarande inte.

Håller med till fullo. De första 10-20 levlarna i spelet var helt magiska att spela. Underbart vackert, och fantastiskt gripande. När man kom ut i vida världen blev det tyvärr väldigt trist och grått, och kändes iaf för mig, som WoW - vilket jag avskyr.

Inaktiv
Skrivet av CentraX:

Om Age Of Conan hade släppts, ja få se, om ca 5 månader, då kanske spelet hade varigt värt att spela. De släpptes för tidigt och det vet ni.

Sluta gnäll på WoW Spelare. Det är mer än 11 Miljoner spelare som spelar WoW, försök att motbevisa att spelet är dåligt. I så fall behöver ni mer än 11 miljoner motbevis. Sedan önskar jag er lycka till.

Problemet är att som jag skrivt förr, folk kan inte acceptera att Blizzard har lyckats göra MMO genren Mainstream, alla vill göra ett MMO, man kan nästan kalla det för ett WoW-Fenomen, i dubbelbetydelse.

Kan folk inse att wow är som en drog, lätt att få tag i, enkelt att börja med och sjukt beroende framkallande. Tror att alla som "hatar" wow är rädda för det, de skulle aldrig våga erkänna att om de skulle börja spela så skulle de gilla det.

ONT:
Ja det tog dem bara nästan 1 år för att fixa det. Det är tammefan tragiskt! Och nu har de börjat prata om sitt nästa MMO... blizzard har jobbat och planerat sitt nästa i 2-3 år och de har inte ens sagt vad det är ännu. Tror att blizzard än en gång kommer vinna. Och hoppas det svider åt alla wow-hatare, fnidds fnidds.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Ja det tog dem bara nästan 1 år för att fixa det. Det är tammefan tragiskt!

Japp, håller med. Arbetet efter release var verkligen katastrofalt. Men sen bytte de Game Director och sen tycks arbetet ha rullat på bra.

Skrivet av Brandter:

blizzard har jobbat och planerat sitt nästa i 2-3 år och de har inte ens sagt vad det är ännu.

Arbetet med Secret World började 2002, de gjorde det officiellt 2007. Förstår dock inte var du vill komma?


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag spelade spelet i 3 månader och jag tröttnade på spelet efter 1 månad men spelade i 2 månader till pga av att spelet hade så bra RP.


signatur

I got a Goldenshower.

Gen
Medlem
Skrivet av Phobos:

Problemet är att det inte fanns något att göra. Och de var idioter som inte satte upp naturliga motsättningar, som t.ex att man kunde spela nemedians mot aqualonians, vanir mot cimmerians, och så vidare. PVP mekanismen var konstlad och dålig. Bristen på content gjorde det ospelbart. End-game fanns inte och finns i princip fortfarande inte.

Efter vad jag läst så stämmer inte det du säger längre. Funcom har patchat in mycket content mellan 40-70 under året och de planerar många raidinstanser. Visst att 1-20 var skoj med voice acting osv men att säga att det inte fanns nåt att göra efter det är helt fel. Personligen tycker jag nästan det fanns för många quests om man skulle göra allt som fanns på alla kontinenter post lvl 20.

Medlem

Haha fy fan vilket skitspel conan är.
Var jättehypad och började spela det och det var okay i början sedan när själva spelet började ville man bara grina.

Kul med mmo som är uppdelad i massvis med zoner med loadtimes, inte bara det utan också massvis med KOPIOR av varje zon.

Alltid lika mycket skadeglädje när jag läser om conan haha, det ända spelet jag fysiskt har SLÄNGT, skivor manual fodral, allt haha.

Medlem
Skrivet av BigD:

Haha fy fan vilket skitspel conan är.
Var jättehypad och började spela det och det var okay i början sedan när själva spelet började ville man bara grina.

Kul med mmo som är uppdelad i massvis med zoner med loadtimes, inte bara det utan också massvis med KOPIOR av varje zon.

Alltid lika mycket skadeglädje när jag läser om conan haha, det ända spelet jag fysiskt har SLÄNGT, skivor manual fodral, allt haha.

Liknande skrev jag engång om Gears of wars...och jag blev bannad hur kan detta förekomma...ren trollning.

12
Skriv svar