CryEngine 3 premiärvisad

Medlem

Vilket gnäll, tycker det var riktigt snyggt för att vara till konsol

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av TheEdge|Jinx:

Håller med post #1. Tyckte mig inte se nån större skillnad på detta och Crysis/Crysis Warhead faktiskt...fast kvallen var rätt kass på rullen...

Skrivet av N3m35i5:

Dags att skaffa ett nytt grafikkort... igen...

Två idioter på samma gång! Ovanligt....läs på istället. Cryengine 3 är utvecklad för current-gen konsoler. Xbox360 samt playstation 3, eftersom Cryengine 2 inte fungerade bra att använda för att producera spel på konsol. Det är inte meningen att det ska vara direkt snyggare, detta visar bara vad Cryengine är kapabel till på konsol. Den är inte ämnad för PC, så du kan ta tillbaka din vidriga kommentar om att "dags att köpa nytt grafikkort", för inga spel kommer utvecklas till PC med Cryengine 3. IDIOTER

Hur vore det om du växte upp och började bete dig mer moget? Okey att killarna kanske har fel, men att kalla dom idioter var enligt mig fullständigt onödigt.
Hur kan en ironisk kommentar om ett grafikkort för övrigt anses vara vidrigt?

Edit: För övrigt har du fel

Jag har slutat vara ödmjuk. Det är ingen idé at tlägga ut konstruktiva kommentarer, eftersom du akn aldrig snacka någon ur en illusion. Det vidriga var givetvis inte grafikkortet, utan det den implicerade, att denna motor är ämnad för pc. SJälvklart går den att använda på pc, några nya effekter osv inlagda, men det var inte syftet med motorn enligt crytek. Den är riktad för konsolmarknaden, hade den varit utvecklad med pc marknaden i åtanke så skulle den antagligen slagit alla andra nuvarande motorer. Aja...

Tss... Dagens cryEngine som används till Crysis har tom de nyaste grafikkorten på marknaden svårt att maxa om du kör över 1280x1024, vad tror du då inte om denna...
På konsoll fungerar antagligen motorn bra.
Att du sen inte fattade ironin i mitt inlägg tyder väl på något annat...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Jahaja, ännu en motor som får alla existerande grafikkretsar att explodera.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nej, vart tyvär inte impad. Ser faktist nästan sämre ut än ce2 .

Medlem

Bland det snyggaste jag sett till konsol iaf, vilket måste ses som en succe av Crytek. Idtech 5 och denna lär väl sätta standarden på två olika sätt, Ids dito mer i "döda" klimat och Cryteks i skogar.

Medlem

Cryengine FTW

Inaktiv
Medlem

Vi får hoppas att cryengine 3 blir verklighet snart så att den kokar sönder xbox360 och kanske får Microslime att byta ut sina skitboxar mot jasper vilka vi borde haft från början.

Bojkotta Xbox360 och deras idiotiska bundles för 1800 kr, för ni tror väl inte på fullt allvar att ni får nya maskiner i paketen eller?

SLÄPP JASPER NU, och ge fan och skicka ut gamla plattformar som håller i ett par timmar DOA!

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Jag citerar så alla idioter kan läsa....

IGN got to gab with Crytek CEO Cevat Yerli about the super awesome CryENGINE 3 at the GDC:

Yerli explained how the company's CE 2, a powerful engine capable of producing the incredible visuals seen in Crysis Warhead, and the new CE 3 differ. "In order to make the quality of 2 run in consoles we had to rewrite a lot of the engine," said Yerli. "Without that knowledge of CE 2 we would not be able to bring that quality on console. So we had to go through that experience first of delivering a high-end PC engine then optimize it to a lower-end Warhead experience. Research was going on the last two years parallel to development of Crysis, and only with the two things happening at the same time were we able to know how we could actually bring the visual quality of CE 2 into an engine that can actually perform on the console. So that's why CE 3 is not just a little improvement upon CE 2, it's actually a significant rewrite towards a console engine?It's not 2.2, 2.5, it's actually way more for us, and that's why we called it CE 3."

Så N3m35i5, om dem har optimerat den för at funka på konsoler, kommer den absolut prestera bättre än vad Cryengine 2 gör på pc. Idiot.


signatur

e=mc2

Medlem

Jag vet inte om det var videon som var av dålig kvalitet, men det ser sämre ut än Crysis på PC. Första gången jag hört någon optimera för en sämre platform och kallat det en förbättring.

Medlem

http://kotaku.com/5184482/new-cryengine-3-trailer-screens

"That said, it is scalable. So in the years to come, Crytek (or anyone licensing the engine) can just crank up the settings and increase the texture count, density of objects, etc etc to make it look all next next gen."

Ny video också, ifrån PS3 och Xbox 360 versioner.

Bättre upplösning :
http://www.gamersyde.com/stream_10376_en.html

Inaktiv
Skrivet av N3m35i5:

Tss... Dagens cryEngine som används till Crysis har tom de nyaste grafikkorten på marknaden svårt att maxa om du kör över 1280x1024, vad tror du då inte om denna...
På konsoll fungerar antagligen motorn bra.
Att du sen inte fattade ironin i mitt inlägg tyder väl på något annat...

Varför skulle motorn fungera bra på konsol om den inte gör det på PC? Dagens datorer är rejält mycket kraftfullare än konsolerna (vilka bygger på 3 år gammal teknologi). Denna tech-demo på CryEngine 3 är helt enkelt en rejält försämrad version av CryEngine 2 för att konsolerna ska klara av den. Att den är döpt till CryEngine 3 har förmodligen med marknadsföring att göra.

Om Crytek har förbättrat PC-versionen av motorn återstår att se.

För att se hur mycket bättre CryEngine 2 på PC ser ut så kan du kolla post #139 i den här tråden:

http://www.psu.com/forums/showthread.php?t=197849&page=3

Gen
Medlem
Skrivet av Sport6:

För att se hur mycket bättre CryEngine 2 på PC ser ut så kan du kolla post #139 i den här tråden:

http://www.psu.com/forums/showthread.php?t=197849&page=3

Puh, tack för det. Det ser ju mycket bättre ut på PC som tur var.

Inaktiv
Skrivet av Lingon:
Skrivet av FaluFluff:

Jag har aldrig varit så besviken i hela mitt liv =(

Du måste ha ett ganska enkelt och behagligt liv isf.

Snälla människor, skulle ni kunna försöka sluta sär skriva är ni gulliga. Tror vart annat in lägg i den här tråden var sär skrivet. Era super fina och genom tänkta argument tas inte seriöst för en sekund om ni inte kan skriva någe lunda normalt.

Att förmåga att skriva skulle ha något att göra med intelligens eller relevans för det man skriver, är en idé som är förlegad för en sådär 30 år sedan.

Idag anses dyslektiker vara lika intelligenta som icke dyslektiker. Men du kanske vill vi ska gå tillbaka till gamla förlegade värden? Kanske förbjuda människor att skriva med vänsterhanden när vi ändå håller på?

Tack men jag tar argument för vad det är, särskrivna eller inte.

Medlem

Hmm, vid det här laget så lär väl man bara slåss mot utomjordingarna Synd, för att leka predator med Koreanerna var bland det roligaste jag gjort i ett fps


signatur

Game long and prosper

Skriv svar