Utgivare betalar för DLC på PS3

Medlem
Skrivet av redmac:

Detta är till stor del positivt då det kan mynna ut i bättre demon och lite högre kvalité på spelen som man köper. Sedan kan ju utvecklarna höjd priset med någon dollar så täcker det upp banbredds utgiften om de känner för det.

Hur tänker du här? En ökad kostnad för utvecklarna leder till bättre spel och demon?

Blir ett speldemo bättre på grund av denna avgift leder till att utvecklarna av någon outgrundlig anledning skulle göra ett bättre spel? Gör de helt plötsligt större och mer omfattande demon vilket leder till att de får betala ännu mer i avgift men gynnar konsumenterna?

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av redmac:

Detta är till stor del positivt då det kan mynna ut i bättre demon och lite högre kvalité på spelen som man köper. Sedan kan ju utvecklarna höjd priset med någon dollar så täcker det upp banbredds utgiften om de känner för det.

Hur tänker du här? En ökad kostnad för utvecklarna leder till bättre spel och demon?

Blir ett speldemo bättre på grund av denna avgift leder till att utvecklarna av någon outgrundlig anledning skulle göra ett bättre spel? Gör de helt plötsligt större och mer omfattande demon vilket leder till att de får betala ännu mer i avgift men gynnar konsumenterna?

Det leder till att de tänker efter en extra gång innan de slänger upp ett demo. De kanske lägger ned mer tid så att demot blir en bättre representant av fulla produkten. Spel i sin tur kanske också får sig en extra genomgång i och med detta. Kanske optimerar spelet så det tar mindre utrymme är bara ett exempel som kan utvecklas med detta. något vi borde vara glada för. Bara spekulationer men jag tror att det kan mycket väl bli på detta vis. Men time will tell.

Större kostnad = Större omsorg.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Den enklaste lösningen är ju bara att utgivarna lägger på, låt oss säga 30cent(~2,50kr) på priserna för att väga upp förlusten dom gör i nedladdningskostnad. Ingen skulle nog bry sig om ett spel som kostar 70kr kostar 72kr.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av redmac:

Absolut inte osäker. Tycker du uttrycker dig väldigt överdrivet. FZ höjer verkligen inte ps3 till skyarna och det vill jag inte att de gör. Vill att FZ ska ha objektiv nyhetsförmedling vilket de inte har just nu. En legitim reflektion som bör ses som något oroande ist för angripa mig.

Nyheten bygger på fakta vilket jag mycket väl är medveten om. Men ska negativ fakta om sony endast tas upp? Ska inte Microsoft och Nintendo få en känga? Uppenbarligen inte för Sebastian och resterande "journalister" på fz.

Jag tycker att det är DU som överdriver väldigt mycket. Är det hela världen att Sebastian har skrivit ett par mindre positiva nyheter om Sony och dess produkter den senaste tiden?

Både Microsoft och Nintendo har fått smaka på sin del av negativt nyhetsflöde här på FZ tidigare, så att det skulle vara någon konspiration om favoriserade konsoler har jag svårt att se. Att det nu råkar vara Sony som hamnat lite i blåsvädret den senaste tiden är väl knappast någonting skribenterna här på FZ kan göra någonting åt? De rapporterar om det som är intressant.

Om ett par månader har det säkerligen vänt, och det kan mycket väl vara Microsoft och Nintendo som får det hett om öronen igen. Kommer du då sitta och beklaga dig i dessa nyhetstrådar över att Sony favoriseras? Jag skulle då inte tippa på det i alla fall.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det är ju intressant att det inte kommer framförens nu då det har varit så här sedan i höstas.
Och det har ju inte varit någon utvecklare som har gått ut och klagat offentligt.

Redmac:
Alla medarbetare på FZ, inklusive mig, är givetvis opartiska. Vi som har hand om nyhetsrapporteringen på sajten sållar dagligen bland mängder av material för att plocka ut det vi bedömer vara allra viktigast och mest läsvärt. Jag personligen har inte reflekterat över att det varit ovanligt mycket Sony-negativa nyheter på sistone... men så verkar vi också bedöma nyheterna en aning annorlunda. Poängen jag ville belysa med denna nyhetsartikel var inte att klanka ned på Sony, utan bara berätta för läsarna om den alternativa - hittills okända - affärsmetoden företaget nyttjar sig av för att få sin nättjänst att gå runt.

Om det stämmer att det blivit mer "Sony-negativa" nyheter på sistone jämfört med konkurrenterna beror det helt enkelt på att det hänt saker kring företaget som vi bedömt varit värt att skriva om för våra läsare. På samma sätt som vi skriver om negativa saker kring Nintendo eller Microsoft när dem sker.

Medlem

Om jag läser något om Sony som gör mig missnöjd så kör jag lite Little Big Planet, och vips så är jag nöjd igen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Det är inte bra på nått sätt att utvecklarna ska betala för att lägga upp demon och spel till psn, och dessutom betala för antal nedladdningar folk gör, det är ju helt tokigt ju,
det blir ju givetvis mindre antal demon och spel på psn.

12
Skriv svar