Microsoft: "Inga planerade prishöjningar"

Robot
Microsoft: "Inga planerade prishöjningar"
Medlem
Microsoft: "Inga planerade prishöjningar"

Najs, visserligen har jag redan en men tycker det vore en oroande trend om alla tre konsollerna skulle börja stiga i pris, plus att om 360:n ligger kvar där den är idag så stiger kanske inte heller priset på PS3:an och då kan jag snart köpa en sån också:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Stod det inte här på FZ rätt så nyligen om att Sony eventuellt skulle höja priserna ?

Medlem

Att höja priset på PS3 skulle vara att skjuta sig i foten.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Att höja priset på PS3 skulle vara att skjuta sig i foten.

De har väl gjort det innan har jag för mig.

Wiin är förövrigt redan för dyr mot vad man får imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Skitbra av microsoft av att behålla priset och köra vidare på att de vill tjäna pengar på spelen och tjänsterna istället för konsolen

Skrivet av Hardboiled15:

Att höja priset på PS3 skulle vara att skjuta sig i foten.

De står väl redan med något semiautomatiskt vapen och skjuter sig i foten? De har ju redan gått förlust på ps3an i ett år. Att höja priset skulle mer vara att skjuta sig själv i knäskålen.
Vill f.ö också minnas att de skulle höja priset på den.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Stod det inte här på FZ rätt så nyligen om att Sony eventuellt skulle höja priserna ?

Här stod det: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31858

Som det ser ut nu ska de tydligen inte höja priserna men om kronan blir ännu svagare kanske de höjer priset. Men kronan har blivit lite starkare sen artikeln skrevs så det blir nog ingen prishöjning.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Att höja priset på PS3 skulle vara att skjuta sig i foten.

Sony sköt sig i bägge fötterna och högra handen när Ken Kutaragi (tror jag) allvarligt verkade tro att det lugnt att ps3 är lite dyr eftersom folk ser det som en självklarhet att skaffa ett till jobb för att ha råd med en... dvs inte ha ett jobb utan TVÅ för lite underhållning...
Notera att jag inte är fanboy utan äger alla 3 stora konsollerna, men ibland undrar man om cheferna för de olika företaget (ja, alla 3 har folk som sagt dumma saker) fått någon mediaträning alls.

Medlem

så vad han säger är alltså att microsoft inte kommer höja priset men att deras partners(återförsäljarna) kanske gör det ? då är ju nyheten lite missledande.

Redaktör

På vilket sätt är nyheten missvisande? Microsofts och Sonys representanter (den senare genom distributören Nordisk film) säger ungefär samma sak: inga prishöjningar är inplanerade i nuläget, men de garderar sig för att så kan ske längre fram.

Skrivet av Microsoft:

Vi har i dagsläget inga planer på att höja våra priser till återförsäljarna men vi följer den ekonomiska utvecklingen precis som alla andra.

Skrivet av Nordisk film:

Vi har ingenting planerat i dagsläget men samtidigt är det viktigt att påpeka att den allt svagare kronan påverkar alla som köper produkter från utlandet. Ingenting är skrivet i sten.


signatur
Medlem

Det var en fråga.
Om microsoft säljer sina boxar för låt oss säga 100 euro till åf och kronan sjunker så måste väl åf betala mer i kronor för boxen. Då spelar det ju ingen roll ifall microsoft inte höjer priset för åf lär ju göra det. Och det blir en höjning för slutkunden i vilket fall. Eller?

1
Skriv svar