Sony: Finanskrisen gynnar oss

Medlem

Den "lilla" förlusten dom gjorde gör nog inte särskilt mycket skilldnad i ett så pass stort företag.

Jag tror verkligen på det Dille säger om att PS3 kommer att hålla sig ett bra tag till. Man brukar ju säga som så va att man får vad man betalar för. Alla som köper en xlåda köper i princip gammal teknik och det är klart att dom kan ha så pass lågt pris då...

Jag säger bara, SATSA PÅ KVALITÈ ISTÄLLET FÖR XBOX 360!

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Varför skulle 360'n dö när microsoft släpper en ny xbox? ps3an släpptes ju 06 (6år, inte 10 år efter ps2an, vilket det verkar som att de försöker få det att låta) och det släpps fortf något enstaka spel till ps2an. Varför skulle microsoft dumpa 360'n bara för att de släpper en ny? (Låter ju lite dumt att de skulle göra iom att de kan tjäna mer pengar på den som budgetkonsol)
Om en ny xbox kommer 2011 så har den ju funnits i 5 år och varför skulle de sluta släppa spel till 360'n? Visst, de dumpade den första xboxen ganska snabbt, men den var ju ganska så värdelös också.
Sen har vi det hela med ps2'an. Den gick ner i pris ganska snabbt och då köptes den av fler. Den kostade inte 4500kr ett par år efter releasen.
Vill inte låta fanboyig, men siffrorna som sony försöker trixa stämmer inte så bra som de borde göra.

Hur finanskrisen skulle gynna dem vet jag inte heller. Folk har mindre pengar och håller hårdare i de pengar de har över efter räkningar och så.

vem vet, men det var så det blev med xbox iaf.
Men de har nog "lärt sig en läxa". men ändå..

Medlem
Skrivet av simulacra:
Skrivet av showerguy:

8000 tusen från Sony har fått kicken. Och hade dom inte gått med flera Miljarder i förlust i någon nyhet för några veckor sen här på Fz?

Hur kan då en "Finanskris" gynna dom

Aja skönt att priset ligger på 3900 kronor på webhallen. Skönt att fyran är borta

Vill ha LBP <3

Du inser att Sony Corp. har 160'000 anställda runt om i världen, det betyder att Sony gör sig av med 5% av arbetsstyrkan, hur är det mkt nu igen?

Känner mig nödgad att påpeka talet 5% i sig är lite. Men när det kommer till anställda så är det väldigt stor uppsägning för ett företag.

Medlem
Skrivet av Aiek:
Skrivet av Jokkocze:

Varför skulle 360'n dö när microsoft släpper en ny xbox? ps3an släpptes ju 06 (6år, inte 10 år efter ps2an, vilket det verkar som att de försöker få det att låta) och det släpps fortf något enstaka spel till ps2an. Varför skulle microsoft dumpa 360'n bara för att de släpper en ny? (Låter ju lite dumt att de skulle göra iom att de kan tjäna mer pengar på den som budgetkonsol)
Om en ny xbox kommer 2011 så har den ju funnits i 5 år och varför skulle de sluta släppa spel till 360'n? Visst, de dumpade den första xboxen ganska snabbt, men den var ju ganska så värdelös också.
Sen har vi det hela med ps2'an. Den gick ner i pris ganska snabbt och då köptes den av fler. Den kostade inte 4500kr ett par år efter releasen.
Vill inte låta fanboyig, men siffrorna som sony försöker trixa stämmer inte så bra som de borde göra.

Hur finanskrisen skulle gynna dem vet jag inte heller. Folk har mindre pengar och håller hårdare i de pengar de har över efter räkningar och så.

vem vet, men det var så det blev med xbox iaf.
Men de har nog "lärt sig en läxa". men ändå..

Utvecklarna hade kunnat fortsätta med att utveckla till xboxen, men när den kom så var redan ps2an så etablerad så att ingen köpte xboxen.

Medlem

Du betalar för potential! Seriöst, låter som någon som försöker sälja en scam ;p

Han kan dilla hur mycket han vill, i den verkligen världen kommer alltid fler kunder välja en spelmaskin som kostar 1900kr(eller va fan arcaden kostar) än en som kostar 3600-4000kr(eller vad ps3an ligger på nu). Varför Wii:n säljer är beyond me, men det är en helt annan diskussion.

Medlem

Min PS3a är mitt bästa köp någonsin. Kan inte säga det för många gånger, en sådan gedigen maskin har jag nog aldrig stött på.

Gillar 360 också och förstår att många väljer den, dock så tycker jag personligen att PS3an är bättre på precis alla plan, men sen så intresserar inte Halo mig ett smack heller för den delen


signatur

En styck signatur.

Inaktiv
Skrivet av simulacra:
Skrivet av showerguy:

8000 tusen från Sony har fått kicken. Och hade dom inte gått med flera Miljarder i förlust i någon nyhet för några veckor sen här på Fz?

Hur kan då en "Finanskris" gynna dom

Aja skönt att priset ligger på 3900 kronor på webhallen. Skönt att fyran är borta

Vill ha LBP <3

Du inser att Sony Corp. har 160'000 anställda runt om i världen, det betyder att Sony gör sig av med 5% av arbetsstyrkan, hur är det mkt nu igen?

Rada upp 8000 pers så blir det många.

Medlem

blah blah blah jag vill inte ha blueray jag vill bara spela.....

fatta vilken potential blueray ger hos spelutvecklarna?

men å andra sidan så anser väl ingen studio sig ha råd att utveckla mer än en dvd skiva med spel nu förtiden eftersom allt bara handlar om vinst ändå?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av Verdurakh:

blah blah blah jag vill inte ha blueray jag vill bara spela.....

fatta vilken potential blueray ger hos spelutvecklarna?

hehe, bästa raderna jag läst i hela tråden.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av simulacra:
Skrivet av showerguy:

8000 tusen från Sony har fått kicken. Och hade dom inte gått med flera Miljarder i förlust i någon nyhet för några veckor sen här på Fz?

Hur kan då en "Finanskris" gynna dom

Aja skönt att priset ligger på 3900 kronor på webhallen. Skönt att fyran är borta

Vill ha LBP <3

Du inser att Sony Corp. har 160'000 anställda runt om i världen, det betyder att Sony gör sig av med 5% av arbetsstyrkan, hur är det mkt nu igen?

Rada upp 8000 pers så blir det många.

Rada upp 160.000 pers så blir det många.
Förresten av vad jag hört (ingen säker källa, men ändå) är att Playstation teamet inte gjorde några förluster på några i just playstation-teamet.

Medlem

De enda som gynnas av finanskrisen är arbetsförmedlingen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Och arbetsgivarna som kan välja och vraka bland nyrekryteringarna, för en hel del såna görs, inte med paritet med för ett år sen, men helt åt helvete är det överlag inte.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

blah blah blah jag vill inte ha blueray jag vill bara spela.....

fatta vilken potential blueray ger hos spelutvecklarna?

men å andra sidan så anser väl ingen studio sig ha råd att utveckla mer än en dvd skiva med spel nu förtiden eftersom allt bara handlar om vinst ändå?

Synd bara att blu-ray inte mystiskt bidrar till nya idéer eller till att devs inte gör felaktiga designval gällande gameplay om o om igen.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

blah blah blah jag vill inte ha blueray jag vill bara spela.....

fatta vilken potential blueray ger hos spelutvecklarna?

men å andra sidan så anser väl ingen studio sig ha råd att utveckla mer än en dvd skiva med spel nu förtiden eftersom allt bara handlar om vinst ändå?

Klart som fan det handlar om vinst. Tror du folk gör spel för enbart skojs skull? ALLA företag handlar om vinst. Om vi inte snackar välgörenhet här nu. Men jag hoppas vi alla vet att spelföretag har lika mycket med välgörenhet att göra som filmbranschen.

Skrivet av Tybalt:

De enda som gynnas av finanskrisen är arbetsförmedlingen.

Så du tror arbetsförmedlingen går med vinst när det finns arbetslösa? Snarare motsatsen. Dom får ju lägga ännu mer pengar på olika återgärdningsprogram m.m för att få in folk i arbetsmarknaden.

NIB
Medlem

Blueray är väl redan förbisprången av "jukebox-hårddiskar" som Tvix, Popcorn Hour osv. Kvar finns då en spelkonsoll som är för dyr, alltså 3500-4000 spänn bara för att kunna spela i tv-soffan istället för på PC'n. Nej tack. Det blir en billig PS2 istället som får täcka behovet av Singstar och andra sociala spel.

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Insikt:

Dessutom kan man ju chippa 360 och därmed skaffa gratis spel. Perfekt när ekonomin krisar

För spel är ju en mänsklig rättighet. Jävligt idiotiskt inlägg.
Väx upp för fan!

Är du efterbliven? Eller vad fan är ditt problem?

Jag har aldrig skrivit någonstans att spel är en mänsklig rättighet, eller försvarat piratkopiering!

Just den biten du citerar är bara ett enkelt konstaterande. Garanterat många som tänker på det viset och det passar säkert folk utmärkt att dom kan bränna sina spel själva när ekonomin är på glid. Det är säkert också en anledning till att 360 säljer bättre än PS3, men det hör egentligen inte hit.

Personligen äger jag en PS3:a som jag är helnöjd med och jag har köpt samtliga spel som jag spelar.
Så jag ser gärna att du ger fan i personliga påhopp utan någon som helst grund din tomte!!

Medlem

jag tycker också att det är kul och diskutera men har alla här så jävla svårt att acceptera
att folk kan ha annorlunda åsikter


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

12
Skriv svar