Inaktiv
xbox?

Har ett ca 2½ år gammalt xbox som jag vill bli av med, undrade bara hur mycket ett sånt är värt? (om det är värt någonting alls) Har 9 spel (Splinter Cell Pandora Tommorow, LOTR Tredje tidsåldern, Ghost Recon2, Harry Potter flammande bägaren, Star wars republic commander, Star wars battle front (1), GoldenEye Rogue Agent,LOTR kungens återkomst, Crash twinsanity). Har två handkontroller och en dvd adapter (hittar inget bättre ord) Vad är ett "vättigt" pris för det idag, (vet att xbox är föråldrat, men hellre få 100kr för det än att skrota det):P

(Sorry för att jag skriver så utdraget men är bara sån)

Inaktiv

Ingen som vet? Finns någon afär som man kan sälja till då?

Medlem

EB Games kanske?

Medlem

testa att sälj det till EB Games (som Lyktstolpen sa) eller till någon anna spel butik nära dig. Om dem inte vill köpa det så kan du få rabatt på något annat tex xbox 360, Playstation 3 mm eller så kan du få något spel gratis. Det går att göra så här iallefall.

Inaktiv

har funderat på att köpa ett 360.... hur mycket kostar ett ungefär med två handkontroller och ett spel?

Medlem

jag vet inte riktigt men runt 3000-3500:- skulle jag tippa kanske lite mer om du ska ha två handkontroller, men vissa butiker har erbjudanden med 360 + en handkontroll + ett/två spel så du får väl åka in till någon som ligger nära dig och kolla.

Inaktiv

Har kollat på siba och där kan jag få "Xbox 360 Arcade" för 2000:- vad är det... det står:
Xbox 360 Arcade-systemet är allt du behöver för att börja spela. Med en trådlös handkontroll, minneskort på 256 MB, Xbox LIVE Silver-medlemskap och 5 Arcade-spel kan man inte tänka sig ett bättre tillfälle att kliva in. Börja spela!

Innehåll:
1 trådlös handkontroll, minneskort på 256 MB, Xbox LIVE Silver-medlemskap och 5 Arcade-spel: UNO, Pac-Man Championship Edition, Feeding Frenzy, Luxor 2 och Boom Boom Rocket.

Maskinvara, programvara och tjänster.
Med en kombination av avancerad teknik, genomarbetade program och mångsidiga tjänster kommer Xbox 360 att innebära större och mer realistiska digitala miljöer där utvecklingen bara begränsas av din egen fantasi.

Design:
Xbox 360 är en lyckad kombination av form och funktion, med den absolut senaste tekniken i en sofistikerad förpackning. Xbox Gamer Guide: Xbox Gamer Guide är en underhållningsportal som omedelbart ansluter dig till spel, kompisar, musik, filmer och extramaterial.
Personligt gränssnitt: Med Xbox 360 kan du skapa ditt eget unika spelsystem.

Ring of Light och Xbox Guide-knappen:
Xbox Guide-knappen finns både på trådlösa och konventionella spelkontroller. Xbox Guide-knappen öppnar dels Xbox Gamer Guide och Xbox System Guide, men kan också användas för att sätta på och stänga av systemet utan att du behöver resa dig ur favoritsoffan.

Xbox Live:
Xbox Live är den plats där spel och underhållning får liv, det enda stället där du alltid kan spela alla spel med eller mot folk från hela världen. I och med Xbox 360 har Xbox Live blivit ännu bättre. Anslut din Xbox 360 till bredbandsjacket och få fullständig tillgång till Xbox Live Silver. Använd din spelarinfo för att visa vad du kan och vem du är, prata med andra spelare via röstchatt och använd Xbox Live Marketplace - helt utan extra kostnad.

Xbox Live Marketplace:
Uppdatera dina favoritspel med nytt spännande innehåll. Xbox Live Marketplace kan användas av alla som har ett bredbandsabonnemang och en Xbox 360.

Spel:
Spelen till Xbox 360 innebär ett steg framåt för digital underhållning i fråga om hur spelen ser ut, känns och fungerar. Dynamiska och nyskapande spelfigurer som reagerar på dina handlingar. Xbox 360 innebär en spelupplevelse du inte sett maken till. Alla spel till Xbox 360 har en upplösning på 720p och 1080i i 16:9-format, med kantutjämning för jämnare, filmlik grafik och surroundljud.

Digital underhållning:
Xbox 360 hanterar dessutom musik, bilder, filmer och TV Spela DVD-skivor med progressiv skanning direkt i din Xbox. Rippa musik till Xbox 360-hårddisken och skicka dina senaste fotografier till dina kompisar. Det räcker med att koppla in kabeln för att omedelbart spela upp digitalt innehåll på din MP3-spelare, digitalkamera, Media Center-dator eller Microsoft® Windows® XP-baserad dator.

På ren svenska, betyder det att man får en konsol med en handkontroll, 5 arcad spel (pac-man stil) och ett xbox live silver medlemskap?

Inaktiv

hehe glömde väl skriva det men har ej ngn förbakning till xbox'et, mina föräldrar slängde det och antar att man måste ha det för att en affär ska ta emot det :/ tror jag har instruktionsbok någon stans men vet inte säkert

Medlem

Köp ALDRIG Arcade, du kommer vilja ha en hårddisk från dag ett, och när du köper det har du slösat ~800kr.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

det går inte koppla den till datorn och avnända dator hårdisk???
(har ca 500gb outnyttjad)

Medlem

Nej, du kan inte använda en vanlig hårddisk.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

ok... men, tar ett tag att få ihop 3000kr... har mycket tid att tänka

1
Skriv svar