Frestelsen

Medlem
Frestelsen

Jag är så nära på att uppgradera min dator nu. Det känns som att den blir sämre och sämre för varje dag som går, och prestandan i spel är inte som den har varit. Mina stora problem är:

  • DVD-läsaren - Snart 6 år gammal, vägrar att läsa de flesta spel jag har. IDE...

  • Moderkortet - 4 år gammalt Gigabyte Mini-ATX, oklockbart och varmt.

  • Processorn - 4 år gammalt, köptes med moderkortet. Har funkat bra, men börjar kännas ganska så slö, och drar mycket ström.

Så min plan är att uppgradera till i5 750, Sony Optiarc, 4Gb Corsair DDR3 PC12800 och ett MSI P55-CD53 alternativt ett Asus P755D. Och i samma veva formatera om till 64-bits Windows 7! Summan för detta, beroende på vilket moderkort jag väljer, och om jag vill ha 4 eller 6Gb internminne blir straxt under eller straxt över 4000kr. Helt överkomligt. Däremot får mitt sletna Sapphire HD4870 får hänga med tills nästa generation ATI och Nvidia-kort dyker upp, då blir det även en nätaggregatsbyte.

Uppgradera eller inte? Det är frågan.

#blogg

Medlem
Frestelsen

Blir dvd-läsaren sämre ju äldre den blir?

Min är väl snart 6 år den med, och jag märker inga försämringar...

Medlem

Rent teoretisk bör ju lasergrejen bli sämre, och alla jag känner har bytt ut sin inom 3 år. Men det är ju skitbra att din har hållt så länge:)

Dude, min gamla Compaq laptop som är 6 år gammal är snabbare Du får ihop ett bra och nytt paket för under 7.000:- det är det värt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De delarna jag tänkte köpa går loss på runt 4000kr, så ja, det blir ett köp snart:)

1
Skriv svar