Överklocka ett 8800GTX *hjälp!

Medlem
Överklocka ett 8800GTX *hjälp!

Är total noob på detta med överklockning. Har tagit hem ATItools och försökt överklocka manuellt. Har vågat upp till 650mhz på GPUn och 1050 mhz på minnet. Hur långt vågar man gå? Några allmänna tips på hur jag ska kunna gå tillväga?


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Alltså när jag försöker spara de nya inställningarna händer ju inget. Står fortfarande 630/1000, precis som default. Ska det inte stå 650/1050 nu? Har två profiler.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

nj
Medlem

ATITool vet jag har varit rätt buggig med grafikkort som använder nVIDIAs kretsar på alla möjliga sätt, särskilt 0.26 (som släpptes i december -06 och fortfarande är den senaste stabila versionen).
Finns en beta-version av 0.27 att ladda hem från dess forum, sedan är ju bara frågan hur bra den fungerar.

Själv så gav jag upp att använda ATITool till mitt Geforce 7900GS för som bäst kunde jag få det att visa felaktiga klockfrekvenser på minnet och köra sin testrunda (dock utan att programmet kunde avläsa grafikfel själv).

Rekommenderar helt klart RivaTuner istället. Enda som det egentligen saknar som ATITool kan erbjuda är artifaktscannern, men med tanke på hur sporadiskt ATITool fungerar med kort numera så...

1
Skriv svar