GTA IV uppdaterat

Robot
Inaktiv
GTA IV uppdaterat

inte spelat sen jag köpte spelet för det har funkat så dåligt men får väl testa å patcha å se om de funkar bättre

Medlem

Riktigt bra patch:P

Medlem

Ni som har spelet GTA 4 på pc funkar det bättre med Patcharna, lyssnar dem på PC community?

Sen kanske en dum fråga men är spelet snyggare än x360 versionen på pc? Har dem alltså satsat lite mer på gfx och annat? Är det värt att äga det på PC då jag funderar på att göra mig av med x360 då den redan haft 3st service åtgärder på 1,5år.

PS. Finns det DLC tillgägnligt för PC som x360 versionen? Eller är det strandat som PS3 versionen?

Medlem

3degs: Gametrailers har gjort en jämförande film mellan 360 och PC. Finns här: http://www.gametrailers.com/player/43930.html


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Tack SteinbergX, alltid nice med hjälpande community.

Medlem

Oh, så det ska krävas en patch för att kunna möjliggöra om man vill ha skuggor i spelet eller ej..

Medlem

Den finns ju som torrent här på FZ också

* Ni som har installerat patchen får gärna berätta hur mycket bättre det blir. Har hört nåt överdrivet att nån fick en boost på 30 FPS, men jag tvivlar på det.

Medlem

Någon som kan kolla ifall det finns folk som lirar online? När jag provade sist så fanns det en annan person som lirade freeroam....

Medlem

Patch 1 gjorde ingenting för mitt, Patch 2 gjorde det grymt dåligt. FPS gick ner till ospelbart. Denna patch fixade detta. Nu kan jag äntligen köra med ok FPS

Medlem

Har bara blivit bättre i varje patch för mig.

Inaktiv

Spelet flöt på som fan med skuggorna på allra högsta o allt annat med low. Kör med 1280x1024. Efter nån vecka eller månad laggade spelet apa med exakt samma inställningar och drivrutiner. Nu laggar det lite mindre när jag slår av skuggorna. CP-dator xD

Medlem

MP funkar fortfarande inte om man har en vettigt router. På rockstar (eller det kanske är Windows Live's fel?) så tycker de tydligen att man ska stänga av NAT för att kunna spela. Att alla andra företag lyckas göra spel som funkar med NAT är ju lite lustigt. Det går inte ens att lägga in en portmappning eftersom portarna SLUMPAS varje gång man spelar, idiotiskt! Sen så suger serverbläddraren och det finns inga dedikerade servrar, något som verkar bli vanligare och vanligare...

Medlem

Har inte spelat sedan modd-fuskarna tog över MultiPlayer. Hängde man inte på ett sammarbetsfusk blev man utslängd av mobben. Får väll börja spela igen då.


signatur

Det var detta...

Medlem

nån som vet när R* började med utvecklingen av pc portningen?
för det lär ju varit innan pc verren blev offentliggjord.
tycker det e synd att r*blivit så lata (och giriga) att man inte pallar optimera ett i grunden bra spel till pc.
sen hoppas jag man fixar en kameravinkel som gör att man alltid ser i bilens färdriktning vilket e bra om man vill göra en snabb 180 graders sväng eller få lite precision i kurvtagning.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Om man har det på Steam, är det bara att ladda ner den som vanligt eller görs det automatiskt utav genom Steam?

Inaktiv

Levererar man inte vid realese så kan man dra åt skogen. Dom skulle aldrig släppa ett sådant här dåligt optimerat och buggig spel till en console. Vi PC äger blev lurade helt enkelt, lämnade tillbaka min kopia. Blir kanske att tanka hem den nästa år när dom eller communityn har fixat allt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Fan vad gött! Stor förbättring!

Jävlar vilken skillnad fick 59,9fps avg med 2st 280gtx och en i7 920 i 3,4ghz

Spelet flyter på skit bra nu, med högsta inställningarna på 1920*1200


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Jaaaaa! :D:D JÄÄTTTE BRA PATCH! *ironin fullkomligt flöödar*

"GTA IV FATAL ERROR: Invalid resource detected - Please re-install the game"

Helt underbart! , Tummen upp till Rockstar!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Måste hålla med, helt sjukt att dom släpper ett så oklart spel till PC. Man tycker ju att dom borde ha prövat det en del innan dom släppte det.

Sen så är det ju lite annorlunda när det gäller konsol, då släpper man till Xbox 360 t.ex så har alla samma hårdvara förutom hårddisk som kan skilja sig åt. Pratar man PC så finns det ju flera tusentals olika hårdvaru-kombinationer. Klart det blir mycket svårare att fixa så det flyter på bra på alla.
Men som sagt.. Det kunde varit så mycket bättre, om jag förstått allt rätt dvs. Själv har jag det till Xbox 360.

Medlem
Skrivet av sam_s:

Jaaaaa! :D:D JÄÄTTTE BRA PATCH! *ironin fullkomligt flöödar*

"GTA IV FATAL ERROR: Invalid resource detected - Please re-install the game"

Helt underbart! , Tummen upp till Rockstar!

Ta bort dina save-filer, många som haft samma problem men fått det funka med att ta bort de gamla save-filerna.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Borde inte behöva vara så att man måste laddad ner "patchar" till sina PC-spel. Det är ju nästan skandal:@
Dem borde göra klart spelen innan dem ger ut det till butik!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Borde inte behöva vara så att man måste laddad ner "patchar" till sina PC-spel. Det är ju nästan skandal:@
Dem borde göra klart spelen innan dem ger ut det till butik!

Håller inte alls med, ska jag behöva lida och vänta i kanske 6+ mån extra för att en viss del av användarna kommer ha problem (oundvikligt på PC iom att det finns miljoner av hårdvarukonfigs)? Det är både fördelen och nackdelen med PC, kan man inte ta den kan man gå över till konsol där det bara finns en hårdvarukonfigurering och spelen behöver sällan patchas.


signatur
Medlem
Skrivet av sebulba666:
Skrivet av sam_s:

Jaaaaa! :D:D JÄÄTTTE BRA PATCH! *ironin fullkomligt flöödar*

"GTA IV FATAL ERROR: Invalid resource detected - Please re-install the game"

Helt underbart! , Tummen upp till Rockstar!

Ta bort dina save-filer, många som haft samma problem men fått det funka med att ta bort de gamla save-filerna.

ta bort save filerna? ...wut? :\

Skrivet av s3ng:
Skrivet av sebulba666:
Skrivet av sam_s:

Jaaaaa! :D:D JÄÄTTTE BRA PATCH! *ironin fullkomligt flöödar*

"GTA IV FATAL ERROR: Invalid resource detected - Please re-install the game"

Helt underbart! , Tummen upp till Rockstar!

Ta bort dina save-filer, många som haft samma problem men fått det funka med att ta bort de gamla save-filerna.

ta bort save filerna? ...wut? :\

Exakt det låter ju muntert om man vill fortsätta lira lite efter storyn:down:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Hade GTA 4 varit mer mod vänligt så kunde det blivit hur stort som helst till PC. Tusentals lirar fortfarande san andreas multiplayer bara för att det är så enkelt att modda.

Kan inte se en enda anledning till varför dom inte vill att folk ska kunna modda deras spel, så jag antar att Rockstar helt enkelt är blåsta i huvudet.

Inaktiv

Fick mitt GTA4 i julklapp, kan inte kunnat spela spelet överhuvudtaget. Konverteringen är ett riktigt skämt till PC, speciellt till Vista som har haft extra mycket problem (jag har vista). Vet inte ens om jag orkar installera om spelet och testa denna patch, de tidigare patcharna har inte hjälpt någonting

Kanske dags att börja lira nu men wtf. GTA IV? Hade glömt av det.

Helt sinnessjukt att första meddelandet man får upp står på fykantiska. Sen att jag itne fick spelet att fungera utan att använda crack är också helt stört.....

Sen ni som säger att de finns flera miljoner configs kan gå och ta er nånstans, det är skitsnack. Jag köper att det kan uppstå problem till olika OP-system och G-F-Drivisar men att det skulle spela någon roll vilken frekvens man har på ramminnet är skitsnack.

Detta liksom Empire gick i graven pga bristen på beta-testare.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Borde inte behöva vara så att man måste laddad ner "patchar" till sina PC-spel. Det är ju nästan skandal:@
Dem borde göra klart spelen innan dem ger ut det till butik!

Sjuka är ju att man behöver ladda ned patchar för hand. Tycker det borde göras automatiskt a la "steam".

12
Skriv svar