Last King of Africa

Robot
Last King of Africa

Syberia-skaparen Benoît Sokal gör intåg på Nintendo DS med en ny version av Paradise. Peka-och-klicka-äventyr på traditionellt vis - fungerar det på DS?

#syberia, #paradise


Medlem
Last King of Africa under luppen

Det ser bra ut på bilderna.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Inte mindre än 59 nyheter innehåller ordkombinationen "under luppen" på fz. I ett stickprov bestående av tio random artiklar är samtliga skrivna av Tomas.

Redaktör

Vi pubbar uppskattningsvis 200-300 recensioner per år, jag skriver nyhetstexten till de allra flesta. Jag lovar att det är svårt att variera rubrikerna...


signatur
Medlem

Jo jag vet, det var egentligen inte menat som kritik även om jag märker att det kanske ser ut som så. Se det som fun facts

Redaktör

Det är vettig kritik, vi (jag) kan göra bättre ifrån oss.


signatur
Medlem

Ser riktigt bra ut må jag säga.

Om inte annat är det ju töntigt vackert. Eller ser ut att vara iaf.

Som tur är har jag tillräckligt mycket på min DS-inköpslista för att slippa oroa mig över bara bra äventyrsspel

Medlem

Hur är det möjligt att se så snyggt ut på DS? Kan väl inte vara in-game? Är filmsekvenser....

Medlem
Skrivet av reVVe:

Hur är det möjligt att se så snyggt ut på DS? Kan väl inte vara in-game? Är filmsekvenser....

Det är ingame. Bara det om man använder en fixerad kamera, så kan man ha allt utom karaktärerna i 100% förrenderad highpolygrafik. Vilket betyder att alla miljöer är bara pixlar isl för polygoner.

beprövad teknik i många äventyrsspel som i tex: en del Final Fantasy spel och många andra jrpg

Inaktiv

Hör till spelen jag köper på lågpris och tar hem till föräldrarna för att roa mig med när jag får abstinens. Har kommit en bit i det, och det liknar förstås Syberia en hel del i upplägget. Lika frustrerande också. Den här typen av spel behöver en ledtråds-funktion!

1
Skriv svar