Vad ska man tycka om King of Kong egentligen?

Flakmonkey
Vad ska man tycka om King of Kong egentligen?

Sitter och tittar på King of Kong just nu och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka. Filmen i sig är ju riktigt intressant och bra med fascinerande människor, men många av dem är ju lite lustiga också. Nu är det en ihopklippt film och i en sådan kan man ju vinkla det mesta som man vill, men "mästaren" Billy Mitchell framstår ju som en synnerligen osympatisk människa och hans posse verkade inte vara mycket bättre den. Då kändes utmanaren Steve Wiebe som en betydligt trevligare prick som inte ville annat än en ärlig chans att slå Mitchell i en kamp öga mot öga. Nu fick han ju inte ens det, men lyckligtvis så verkade det ju som att han fick den respekt han förtjänade ändå.

Men men, speciella människor är de iaf, för få "normala" (om ni ursäktar uttrycket) människor skulle väl lägga ner så mycket tid på en sån hobby? Måste vara något speciellt som får dem att nöta ett spel som egentligen är rätt enformigt till den mildra grad som de gör. Själv skulle jag nog tröttna rätt fort och det är väl därför som jag inte kommer bli bäst i världen på någonting, men det är ju kul att vissa har den genen iaf

#blogg

Medlem
Vad ska man tycka om King of Kong egentligen?

Kul att Steve klarade till slut, tyvärr så verkade Billy vara en riktig douchebag.

Medlem

Så sköna personer i filmen

It's all about the game...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För att döda stämningen så kan jag meddela att Bill Mitchell slagit rekordet igen. Och på detta har en Hank S Chien slagit det rekordet. Nuvarande ligger på 1,061,700. http://www.twingalaxies.com/index.aspx?c=22&pi=2&gi=3852&vi=2...

Men kan hålla med om att jag jublade i soffan när eftertexterna kom. Såg ju ut som att Steve Wiebe har någon störning också. Besatt i allt han tog sig för. Väldigt gripande.

Flakmonkey

Var det inte Brian Kuh som Mitchells sidekick hette? Han var ju värst av alla, gå där och störa Steve hela tiden... kul att han inte ens är top 10 på all time-listan ^^

Medlem

Den skönaste personen i filmen förresten var ju helt klart Walter Day, som för övigt har hoppat av Twin Galaxies och satsat på en musikkarriär. Heja Walter!

Medlem

Steve verkade ju riktigt schysst, fast vilken jobbig människa Billy Mitchell verkar. Verkligen en översittare som man inte vill ha något att göra med.

Medlem

Första gången jag såg denna dokumentären(eller vad man ska kalla de) så gick jag ut på internet för att kolla om Steve hade fått sitt rekord och om de stod kvar. Men efter lite läsning så visade de ju sig att hela filmen är ihop diktad för att göra den mer spännande. Billy bla, ska vara en helt annan människa emot vad dokumentären visar och händelserna likaså.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Starcrow: filmen fick ju lite kritik för att det var folk som tyckte Billy satts i ett för bra ljus, dvs, det var folk som säger att han är ännu svinigare i verkligheten, är det detta du menar?

Sen förstår jag inte vart du hört att den är diktad, rekorden i sig finns ju på twingalaxies hemsida, sedan står det även beskrivt på guiness rekordboks hemsida också.
Personer som är med i filmen finns i verkligheten också.

1
Skriv svar