Inget NHL 10 till pc

Robot
Medlem
Inget NHL 10 till pc

Va skumt att det inte säljer på pc när de envisas med att släppa PS2 portar.^^

Medlem

Vad tråkigt men jag kan förstå varför man inte ville släppa pc spel!!

Medlem

Har man testat konsol-versionerna inser man hur undermåliga PC-versionerna faktiskt är, usch.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

är ju inte så oväntat tror flera klassiska pc spel serier kommer övergå till 360/ps3 faktiskt med tanke på hur dåligt det går för dem flesta pc spelen nu för tiden


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Sportspel gör sig bra på konsol, så jag är inte ledsen. Och jag är inbiten PC-spelare ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det är så lite nyheter i NHL att man lika gärna kan spela den tidigare versionen


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Ingen stor förlust. De har inte gjort ett vettigt hockeyspel till PC sen NHL 2004 ändå. Gav upp på konsolversionerna också eftersom de ändå bara är half arsed-projekt. Spendera liiiite mer än ett år på ett lir så kanske jag ändrar mig.

Medlem

NHL ska spelas på konsol, därmed basta. ;D Hehe

Medlem
Medlem

Då kanske det finns utrymme för något annat bolag att sattsa mer på PC versionen, typ Nhl 2k9, och då kanske man får lite förändringar mellan versionerna oxå

Medlem

Anledningen till att de går över till konsol är för att de är lata. Konsolvarianter på spel är mer förlåtande vad gäller dålig texturering och modelering. Detta döljs av 2 st s.k "next-gen filter" motionblurr o lite mer blurr. Vissa fall även en filmgrain effect. Hmmm kanske lite överdriven Bloom också så man bländar bort halva spelet.
Plus att konsolspelarna har generellt sett mycket lägre krav på sin slutprodukt än vad en pc-spelare har då dessa ofta har en djupare passion än t.ex medelsvensson som sitter o lirar 2 timmar på kvällen för att de inte orkar se den hundrasextioandra deltävlingen i melodifestivalen.
För övrigt är det inte så många som slopar PC helt. Det är främst de stora bolagen som bara spottar ur skit ändå. De har lika lite passion för spel som medelsvensson. >_<

Medlem
Skrivet av Fisse:

Anledningen till att de går över till konsol är för att de är lata. Konsolvarianter på spel är mer förlåtande vad gäller dålig texturering och modelering. Detta döljs av 2 st s.k "next-gen filter" motionblurr o lite mer blurr. Vissa fall även en filmgrain effect. Hmmm kanske lite överdriven Bloom också så man bländar bort halva spelet.
Plus att konsolspelarna har generellt sett mycket lägre krav på sin slutprodukt än vad en pc-spelare har då dessa ofta har en djupare passion än t.ex medelsvensson som sitter o lirar 2 timmar på kvällen för att de inte orkar se den hundrasextioandra deltävlingen i melodifestivalen.
För övrigt är det inte så många som slopar PC helt. Det är främst de stora bolagen som bara spottar ur skit ändå. De har lika lite passion för spel som medelsvensson. >_<

Medlem

Sportspel ska spelas på konsol.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kändes inte heller att dom satsade ett dugg på PC versionern på senare år, från 07 till 09.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Sportspel hör hemma på konsol. De är lika bra att släppa PC-marknaden då dom ändå inte kan göra bra versioner.

Medlem

De har i princip inte släppt nåt NHL till PC de senaste fem åren. Har varit precis samma version med nya namn på gubbarna och ny siffra i titeln :/

Inte direkt överraskande att det säljer dåligt isåfall tycker jag.

Medlem

Tråkigt trodde de skulle satsa på next gen till pc i år..


signatur

Googla först , fråga sen

Medlem

klart somfan att ingen vill köpa nhl06/07/08/09 till pc, då man får ps2 grafik på spelen.. om de nu kunde ha lagt ner tid att fixa 360/ps3 grafiken till pc skulle nog fler köpa det.

Inaktiv

Tror nog det kommer. Det är ju EA vi pratar om, Dom kommer mjölka ut NHL 10 på alla konsoler o pc. inte för jag bryr mig så mycket då för sport spel är 100% bättre på konsol än pc.

Medlem

VA!!??:O Det är väl ändå fler PS2-spelare (än så länge) än PS3 spelare. Och även PC-spelare!!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Håller med om att NHL suger på pc man måste ha en handkontroll till datorn för att göra det någorlunda spelbart.


signatur

I got a Goldenshower.

Qjt
Medlem

Hoppas detta blir en trend som håller i sig, att sport-spel inte kommer till pc alltså.

Inaktiv

men orka göra nyhet av det :/

Jag kan inte förstå folk som säger att sportspel passar bättre på konsoll, vad är det som skulle göra detta?
Du har ju precis samma kontroller som konsollerna plus att grafiken kan ju inte ses som speciellt mycket sämre snarare tvärtom.
Problemet med NHL serien är ju inte att PC är så mycket sämre som plattform utan det hela beror ju på att EA släpper som många mycket riktigt påpekat samma spel med nya laguppställningar och inte mycket mer när det gäller nyheter.
Senaste versionen 09 hade dom ju till och med tagit bort funktioner som fanns till konsollerna vilket inte kan ses som speciellt smart från EA:s sida + att man inte kan utnyttja PC grafikresurser på långa vägar. EA har bara sig själva att skylla för att serien säljer sämre.

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Jag kan inte förstå folk som säger att sportspel passar bättre på konsoll, vad är det som skulle göra detta?
Du har ju precis samma kontroller som konsollerna plus att grafiken kan ju inte ses som speciellt mycket sämre snarare tvärtom.
Problemet med NHL serien är ju inte att PC är så mycket sämre som plattform utan det hela beror ju på att EA släpper som många mycket riktigt påpekat samma spel med nya laguppställningar och inte mycket mer när det gäller nyheter.
Senaste versionen 09 hade dom ju till och med tagit bort funktioner som fanns till konsollerna vilket inte kan ses som speciellt smart från EA:s sida + att man inte kan utnyttja PC grafikresurser på långa vägar. EA har bara sig själva att skylla för att serien säljer sämre.

Sportspelen är mer "sociala" spel... alltså man spelar inte spelen helt ensam framför sin dator som står i hörnet. Man sitter i soffan framför tv:n med kompisarna och spelar.

Därav...

Medlem

Så PC ägare som gnäller på att FPS är bättre på PC får sej en släng av samma slev grattis

Medlem

Förståndigt. Konsollversionerna har varit vida bättre än PC versionerna.

NHL 09 är det bästa i hela serien för övrigt. Det lär ju dröjjja tills oktober innan man får spela 10:an men för min del känns det som att 09 är så bra att det inte gör något

Inaktiv

Hade inte ens koll på att dom släppte NHL spelen till PC också.

Medlem

bara bra att dom slutar tillverka nhl till pc, kanske nu får dom mer tid att utveckla konsol versionerna.

om nhl 10 är i närheten lika bra som 09 så blir det ett givet köp.

123
Skriv svar