Spelserver, räcker en P4 3+ GHz?

Inaktiv
Spelserver, räcker en P4 3+ GHz?

Hejsan!

jag spelar ofta spelen: Battlefield 2142, 2 och Call of Duty 4. Och jag har satt upp en spelserver för dessa spel, idagsläget så kör jag dom på min gamla speldator

Moderkort: Intel P4Dual-915GL
Processor: Pentium 4, 2.80 GHz
Ram-minne: 2 GB
Hårddisk: 80 GB
Grafikkort: GeForce 8500 GT - 512 Mb

Det fungerar utmärkt att köra på den samtidigt som jag spelar. Jag har stresstestad Battlefield 2142 litegran. Några medlemmar ifrån min klan var inne i min server och spelade. Tror vi var 7-8 människor i servern (har botar). Det är en 16 personerns server just nu. Det hackar inte alls, det fungerar jätte bra. Men jag tycker det är på tiden att spelservrarna får en egen dator. Men hur pass bra måste den vara?

Jag är inne lite på dessa komponenter

Moderkort: Vet ej (har inte moderkortet här)
Processor: Minst 3 GHz (typ som denna
Ram-minne: minst 2 GB
Hårddisk: 200 GB
Grafikkort: 32 MB (vet ej namnet på det, bara ett som jag har här)

räcker det tro?


signatur
Medlem

Ja då det fungerar fint på din speldator så borde det fungera fint med en serverdator som har samma specs.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av tysonayt:

Ja då det fungerar fint på din speldator så borde det fungera fint med en serverdator som har samma specs.

Låter bra


signatur
Medlem

Läser jag fel eller funderar du på att ha en 200gb hårddisk i en serverburk? O_o

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Läser jag fel eller funderar du på att ha en 200gb hårddisk i en serverburk? O_o

Ja. Det är det minsta jag har just nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Petah:

Läser jag fel eller funderar du på att ha en 200gb hårddisk i en serverburk? O_o

Ja. Det är det minsta jag har just nu.

Varför byter du inte din 80GB mot 200GB i din primära dator?

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Petah:

Läser jag fel eller funderar du på att ha en 200gb hårddisk i en serverburk? O_o

Ja. Det är det minsta jag har just nu.

Varför byter du inte din 80GB mot 200GB i din primära dator?

Han kanske har en Raptor


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Petah:

Läser jag fel eller funderar du på att ha en 200gb hårddisk i en serverburk? O_o

Ja. Det är det minsta jag har just nu.

Varför byter du inte din 80GB mot 200GB i din primära dator?

Har filer som jag använder daligen här, sen kollar jag mailen och så på denna datorn. Då måste jag bara formatera om den så nej

Men i framtiden så ska alla våra datorer ha Rapter-hdd


signatur
Inaktiv
Skrivet av tysonayt:
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Tcip:
Skrivet av Petah:

Läser jag fel eller funderar du på att ha en 200gb hårddisk i en serverburk? O_o

Ja. Det är det minsta jag har just nu.

Varför byter du inte din 80GB mot 200GB i din primära dator?

Han kanske har en Raptor

Om jag får som jag vill, så snart


signatur
1
Skriv svar