MS: GTA DLC större än Killzone 2

Medlem
MS: GTA DLC större än Killzone 2

Klart att det stämmer, Gta DLC är mycket roligare än KIllzone 2. Själv tycker jag att killzone 2 är värdelöst

Medlem

haha tycker dom förlöjligar sig själva och samtidigt alla fanboys som försvara dessa uttalanden som kommer från nintendo, ms och sony.

Inaktiv

jag hade ps2 innan. harv 360 nu så en liten gnutta sanning är det:)

cmd
Medlem

Är nog i stora delar sant.
Jag spelade aldrig xbox 1 utan PS1 och PS2 men finns inte en chans i världen att jag köper en PS3 nu.. köpte xbox 360 istället som ny konsol.

Är nog en del utav en arbetsskada också, om man utvecklar spel till PS3n vill man inte ha en sådan konsol ståendes hemma varje dag o påminna dig om "the pain in the ass"


signatur

Lead Gameplay Designer @ Digital Illusion CE
-- Alla mina inlägg är privata och har inget med min arbetsgivare att göra --

MFZ
Medlem

jag hade ps2, nu har jag en 360.. fast hade jag köpt en konsoll IDAG och inte när 360 kom, så hade jag valt en ps3 ist....

ms & live irriterar mig något kopiöst.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:

Klart att det stämmer, Gta DLC är mycket roligare än KIllzone 2. Själv tycker jag att killzone 2 är värdelöst

Väldigt töntig kommentar. Måste bara få fråga? Har du spelat Kz2?
Säger i och med detta heller inte att killzone 2 är bättre än GTA DLC eftersom jag inte provat båda. Men att Killzone 2 är skit kan jag inte hålla med om.

Medlem
Skrivet av nollan:
Skrivet av LyktstolpeN:

Klart att det stämmer, Gta DLC är mycket roligare än KIllzone 2. Själv tycker jag att killzone 2 är värdelöst

Väldigt töntig kommentar. Måste bara få fråga? Har du spelat Kz2?
Säger i och med detta heller inte att killzone 2 är bättre än GTA DLC eftersom jag inte provat båda. Men att Killzone 2 är skit kan jag inte hålla med om.

Jag har spelat Killzone 2 och tycker det är dåligt. Sen när fick man inte tycka som man vill?

Medlem

själv tycker jag att hela GTA 4 är totalt ruttet!!! så försäljningsvis så bryr jag mig inte ett skvatt... killzone 2 är ett bra mkt bättre spel

Medlem

Jaja, skitsnack från M$ som vanligt. Orka fanboy flamewars.

Medlem

Har inte testat Killzone 2 så... I wouldent know. Lost And The Damned är ju kul iaf.... Känns dock fel att jämföra ett spel med en dlc.

Medlem

Är glad att det gick bra för DLCn, för Rockstars del that is, men tycker att Greenberg kan ta och köpa ett par cheeseburgare till och köra upp de någonstans.


signatur

// Peace

Medlem

Tror inte direkt detta har påverkat killzone 2's försäljning alls. Kan man ens gemföra DLC med ett Spel? jag tror Microsoft är rädda för att dom vet att i 2009 har Sony dom bästa exklusiva spelen. Sony och microsoft är som två småbarn som slåss i sandlådan


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Sandlåde nivå så de skriker om de.
Att de är de bäst säljande DLC till konsol är ju inte så konstigt då det är de enda i den utsträckningen. Annars brukar de ju bara vara nån bana hit och dit, lite nya outfits, acheivments osv...

Medlem

Det har nog inget med priset att göra, och att det antagligen fler som spelar på 360 än PS3. Nej nej.

Medlem

Tycker det stämmer det han säger. Jag och mina kompisar spelar i stort sett bara JRPGs på konsollerna, och där var PS2 kung, och nu leder 360an med Blue Dragon, Lost Odyssey, Tales of Vesperia, Star Ocean 4 osv.

PS3an har Disgaea 3 och Valkyria Chronicles, men de har mer strategistuk och är inte riktigt samma typ av spel.

Medlem

Cheeseburgare..mums

Inaktiv

Som folk säger här, värsta sandlåda nivå. Men även fast 360 fortfarande dominerar så kommer jag alltid att hylla Sony, alla glada år man hade med PS1 och PS2. PS3 börjar sakta men säkert öka sin prestige, det är bara synd att PS3 ägare får vänta men en dag är PS3 lika stor som sina föregångare.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

måste hålla med om att det finns lite sanning i det han säger.
förra generationen var det PS2 med alla deras underbara exklusiva titlar och Xboxen som bara hade den starkaste hårdvaran att försöka locka med.
nu är det omvända roller, även om PS3an gör mycket bättre ifrån sig än vad Xboxen gjorde


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

Det som är riktigt kul med den här debatten är att de flesta gamers skiter i konsolkriget och köper /planerar att köpa båda konsolerna. Det är mycket läskigare att hardcorespelen och kreativa spel får stå tillbaka för undermåliga Wii spel.

Medlem

När ska dom någonsin komma ut ur sandlåden och börja agera som professionella företag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av LyktstolpeN:
Skrivet av nollan:
Skrivet av LyktstolpeN:

Klart att det stämmer, Gta DLC är mycket roligare än KIllzone 2. Själv tycker jag att killzone 2 är värdelöst

Väldigt töntig kommentar. Måste bara få fråga? Har du spelat Kz2?
Säger i och med detta heller inte att killzone 2 är bättre än GTA DLC eftersom jag inte provat båda. Men att Killzone 2 är skit kan jag inte hålla med om.

Jag har spelat Killzone 2 och tycker det är dåligt. Sen när fick man inte tycka som man vill?

Klart man får tycka vad man vill men sen kan man ju använda sunt förnuft, det är ett spel som är av väldigt hög kvalite sen om man inte gillar gameplayet är en sak men är spelet skit för det?

Det är ju annars som att säga att Mount Everest inte är en utmaning att climba bara för jag tycker det men alla vet ju att det är ett sju helsikes uppgift.

Inaktiv

TLAD är så himla bra!

Väntar redan på nästa DLC som kommer till hösten?

Microsoft har tänkt så himla bra.. skönt att det är större än Kz2 iaf

Medlem

Har inte testat TLAD men Killzone 2 är iaf ett riktigt bra spel..

Sen så undrar jag var han får försäljningsiffrorna ifrån... fantasin?

sure, 2 miljoner på TLAD. men jag tror att kz2 är uppe i 2 miljoner nu.

Inaktiv

Själv är jag en Playstation-fanboy och skulle om det fanns, hellre köpa detta tillägg till PS3 än Killzone 2. Gillade inte KZ2-demot och är lite förvånad över den låga försäljningen på det spelet, med tanke på hur hypat det varit. Trodde varenda PS3-ägare skulle köpa spelet (förutom jag då).

GTA IV är enligt mig den sämsta delen i GTA-serien, men trots det inget dåligt spel. Jag tycker att tillägget förtjänar en bättre försäljning än KZ2.

Medlem

PC och Ps3 är allt man behöver. Jag bytte faktiskt från den gamla xboxen till Ps3 och ångrar mej inte en sekund. Tycker väldigt synd om flera av mina vänner som tänkte spara en slant å köpte 360 som håller i 3 månader innan det ska börja knövla för dom...

Medlem

Seriöst, hatar microsoft, dryga ut kampanjen på ett existerande spel < ett helt nytt högkvalitativt spel.

Microsoft pungade 50 mille för TLAD 360 exklusivitet, för att sätta det i perspektiv så kostade hela GTA4 100 mille att utveckla och är historiens överlägset dyraste spel att utveckla någonsin. Kort sagt skulle pengarna Microsoft gav till Rockstar för att göra TLAD 360 exklusivt varit mer än nog med pengar för att utveckla ett helt nytt AAA spel. Knepigt hur det fungerar med franchises. Gillar inte Microsoft för en spänn iaf.

P.S. nu gillade jag inte direkt killzone 2 heller men det har med min personliga preferens att göra


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

jag tror att det är inte en chans i helvete att de tjänar in de pengar som de har betalat.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Killzone 2 kostade ju över 400 miljoner kr!!! Tror ni man får tillbaka dem pengarna då, inte en chans. Spelet sög verkligen, Uncharted och MGS4 är kvalitet men Killzone 2 var fan riktigt jävla dålig.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Inaktiv

Nån som vet hur försäljningslistan ser ut på Killzone 2? Jag trodde först att detta skulle bli " The Halo for Ps3 " om ni förstår. Typ sälja över 5 mille exemplar?

Handlar inte dom som har ps3 lika många spel som oss på 360 eller vad handlar det om?

123
Skriv svar