Medlem
hjälp!

Hej,idag köpte jag ett nytt grafikkort till min dator(DELL Dimension 8400)kortet heter Asus GeForce 8400GS 512MB Silent .Mitt gamla kort var Ati Radeon 850X.Så när jag skulle sätta i mitt nya Geforce och starta datorn får jag inte fram nån bild.Bilden försvinner när jag har kommit fram till Windows XP laddningen.Och när jag sätter i mitt gamla går det fint.Kan det vara nåt med chipset?isåfall hur kollar jag vad jag har för chipset?

Vill kunna lira Mass Effect snälla hjälp mig

Medlem

Lycka till att spela Mass Effect med ett 8400GS :P. Du måste avinstallera drivrutinerna till ditt ATI grafikkort innan du kan sätta i det nya.

Medlem

Detta var ju en "hjälp"tråd, så jag tänkte fråga en liten fråga bara

Hur bra är egentligen ett GF 8600M GT 512 Mb?
Hur klarar det typ cod4 och liknande spel?

Tänkte köpa en bärbar dator där det sitter ett sådant i. är det värt det?? har skrivit en tråd om datorn, men måste fråga om grafikkortet.

Tack på förhand!

Dennis


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Detta var ju en "hjälp"tråd, så jag tänkte fråga en liten fråga bara

Hur bra är egentligen ett GF 8600M GT 512 Mb?
Hur klarar det typ cod4 och liknande spel?

Tänkte köpa en bärbar dator där det sitter ett sådant i. är det värt det?? har skrivit en tråd om datorn, men måste fråga om grafikkortet.

Tack på förhand!

Dennis

Ja du kan spela CoD4 på det, CoD4 flöt bra på mitt 8500GT som är sämre.

Medlem

Mass Effect måste man ha vertex shader och pixel shader 4.0 så tror det flyter på bra,fast är inte säker.

Har avinstalerat alla drivrutiner till mitt gamla.

Medlem
Skrivet av Babbman:

Mass Effect måste man ha vertex shader och pixel shader 4.0 så tror det flyter på bra,fast är inte säker.

8400GS är ett dåligt grafikkort, tror Mass Effect kommer fungera ganska dåligt

Inaktiv

Lite fundersam hur 8600 klarar temperaturen i en bärbar.
Har sett många sådana nu som slutat fungera trots bra kylning.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Har också hört att 8600 lätt blir för varmt.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar