Inget co-op i Bioshock 2
Coop passar inte till alla spel. Bioshock är ett av dem.
Förstår vad du menar men håller inte riktigt med ändå... Visst så hade spelet blivit sämre om story etc. skrevs om för att få in en andra spelare.
Det sagt så, varför inte göra som dom gjorde med System Shock 2? Bara warpa bort den andra spelaren under cutscenes och ändra inget annat förutom självklart supplies å svårighetsgraden. En stor varning om att spelet egentligen är tänkt till singleplayer först och främst kunde ju komma upp när man startade co-op läget. Tror inte någon hade blivit sur direkt över lite ett enklare co-op läge om bara singleplayer delen är stark nog.
Ganska säker på att folk hade uppskattat ett sånt lite halvfärdigt co-op mer än någon fjantig deathmatch eller vad det nu blir.
Jag tyckte dom förstörde RE5 med sitt påtvingade co-op läge.
Hela spelet är byggt för att spela Co-op och om man inte gör det möts man idiotisk AI och andra dumheter.
Bort med co-op från singelplayer läget. Gör ett eget läge/story för co-op spel så skulle det bli bättre.
Den som vet vet.
seriöst _skit_ i MP.
risken att det kommer förstöra för SP delen är stor
allt för många spel blir sämmre pga MP....
Ack så sant.
De får i och för sig gärna göra MP till BioShock 2, men mig gör det inget om det släpps som en DLC efter release, för jag brinner ändå bara för SP vad gäller detta underbara spel. :heart:
OffTopic: Förbokade "Breaking the Mold: Developer's Edition" i förrgår, denna underbara bok om hur BioShock växte fram.
Köpte en Little Sister när den släpptes, står så fint i hyllan mellan mina Big Daddys.
Ta själva en titt och se om ni finner nåt vackert: [http://search.store.yahoo.net/cgi-bin/nsearch?catalog=take2st...]
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.
Enligt Ken Levine så var det väldigt bra att 2K inte krävde att dom skulle lägga in MP i BioShock 1, då det enligt honom försämrar singleplayer delen med "40%".
Källa: http://www.playedpodcast.com/2007-02-14/played-episode-19/ (runt 53:00)
Perfa! Vissa spel passar inte i co-op. Njuter mer en gärna av en välgjord sp kampanj då man kan ta sig tid att utforska istället för att ha en till spelare som rushar iväg och plötsligt är borta å sen bli framskjuten till checkpoints som han nått å därav missa en del av transportsträckan.
Ingen har dött av att man lagt till en extra spelade. Det funkade i Quake 2 (har inte lirat ettan nå vidare) även om det då handlar om en ensam gubbe som ränner runt och dödar robotar. Samma sak med Halo 1. Briljant! 2an och 3an fick ju en extra karaktär som funkade i storyn.
Har man lirat singleplayer och vill uppleva kampanjen med en eller flera vänner så kan nog storyn få läggas lite åt sidan till fördel för... gemenskap? /GASP!