Halo Wars har nu sålt en miljon upplagor

Robot
Medlem
Halo Wars har nu sålt en miljon upplagor

Tycker det sålt ovanligt lite för att ha halo i titeln.

Medlem

Måste även säga att sälja världens bästa rts spel.. Tja... RTS på konsol är ju ingen direkt storsäljare. Och tar man Halo o gör det till rts så kan det kvitta hur dåligt det är, halo-fansen kommer ändå köpa.
Vad är nästa, mmorpg av halo slår rekord? Över 100kopior sålda på konsol.

Inaktiv

"Total time: 81 years"

WOW! Fast det är bara 23 minuter i snitt. Mycket underligt...

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tycker det sålt ovanligt lite för att ha halo i titeln.

Har ju varit ute mindre än en månad också. Vänta och se om ett halvår.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hela serien är över hypad enligt mig.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Arrgh, det här spelet har sitt min värld i gungning. Ensemble kunde ju bara göra perfekta spel... trodde jag.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Har för mig att jag läst i nån recension att spelet är dåligt?
Var recensenten en stolle eller har det sålt på sitt namn?

Medlem

det saelde nog mest pae sitt namn..

Medlem

Alltså, att kalla Halo Wars för RTS är väl lite överdrivet imho.. Visst, det är i real time, men något vidare strategiskt är det då inte.
Massa allting och kör över fienden utan att behöva ha någon hjärna. (Till och med en chimpans skulle klara det här spelet).
Nä, släpp det till PC och gör banorna lite så kommer nog jag köpa det, men till konsol blir det inget köp för min del.

Medlem

Real Time Shit ftw!

Medlem

Om ni har följt utvecklingen så vet ni att halo wars kommer aldrig komma till pc...Dem ville göra en RTS till konsol som skulle ha mycket bra kontroll och det har dem uppnått.
Tummen upp esemble

Medlem
Skrivet av Sc00pii:

Hela serien är över hypad enligt mig.

Jag håller med dig.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Kinne:

Har för mig att jag läst i nån recension att spelet är dåligt?
Var recensenten en stolle eller har det sålt på sitt namn?

Spelet har fått olika betyg, allt från 9,5 av 10 på vissa ställen till 4 av 10 på andra ställen,

fast det är skit samma, man ska aldrig gå efter vad andra tycker, det enda som betyder nåt är vad man själv tycker,
många hoppar över spel som får sådär eller dåliga betyg, och kanske missar ett spel man skulle gilla skarpt.
mercenaries 2 är ett spel som många sågat, men man provade det ändå och tyckte det var sketkul och bra.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Om ni har följt utvecklingen så vet ni att halo wars kommer aldrig komma till pc...Dem ville göra en RTS till konsol som skulle ha mycket bra kontroll och det har dem uppnått.
Tummen upp esemble

Nja, alltså, bra kontroll kan jag inte hålla med dig om att det har.
Det första jag personligen saknade var att kunna attack-flytta mina enheter (att de förflyttar sig från A till B och stannar upp för att panga allt som finns där emellan), en funktion som blivit en självklarhet för ett bra RTS till PC.
Sen att inte på ett enkelt sätt kunna gruppera in olika enheter i olika grupper, för att sedan på ett så strategiskt och enkelt sätt som möjligt kunna anfalla från 3-4 olika håll och ändå ha bra översikt gör att jag funderar på varför MS fortfarande inte släppt en mus+tangentbord till xboxen.

Nä, HW är snyggt som fan, men det är lika roligt att spela som att sitta och busringa en döv; poängen går inte fram ända till mål så att säga.
Till PC skulle det ha varit en dröm att få spela. Jag ska hoppas på att de konverterar någon dag.

Inaktiv

Ne, det e ju inte de goaste kontrollerna=(

Inaktiv
Skrivet av Sc00pii:

Hela serien är över hypad enligt mig.

Snacka mera... Halo-spelen har alla varit bra. Vi som köpte Halo 1 redan från första början har väl i huvudet någon slags grej som säger att Halo förtjänas att spelas. Därför spelen säljer så mycket!

BEställde Halo-Wars igår från webhallen och inväntar ett sms

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Sc00pii:

Hela serien är över hypad enligt mig.

Snacka mera... Halo-spelen har alla varit bra. Vi som köpte Halo 1 redan från första början har väl i huvudet någon slags grej som säger att Halo förtjänas att spelas. Därför spelen säljer så mycket!

Sa jag att spelen var dåliga?
Vänta, nä. Det gjorde jag inte.
Spelat ALLA Halo spel förutom det här och dom är helt klart överhypade.
Har Halo 1 till dator och det är inte något speciellt med det. Tycker det är ett okej spel, men med fps serier som Half-Life har inte Halo någon chans.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Pojii:

Om ni har följt utvecklingen så vet ni att halo wars kommer aldrig komma till pc...Dem ville göra en RTS till konsol som skulle ha mycket bra kontroll och det har dem uppnått.
Tummen upp esemble

Nja, alltså, bra kontroll kan jag inte hålla med dig om att det har.
Det första jag personligen saknade var att kunna attack-flytta mina enheter (att de förflyttar sig från A till B och stannar upp för att panga allt som finns där emellan), en funktion som blivit en självklarhet för ett bra RTS till PC.
Sen att inte på ett enkelt sätt kunna gruppera in olika enheter i olika grupper, för att sedan på ett så strategiskt och enkelt sätt som möjligt kunna anfalla från 3-4 olika håll och ändå ha bra översikt gör att jag funderar på varför MS fortfarande inte släppt en mus+tangentbord till xboxen.

Nä, HW är snyggt som fan, men det är lika roligt att spela som att sitta och busringa en döv; poängen går inte fram ända till mål så att säga.
Till PC skulle det ha varit en dröm att få spela. Jag ska hoppas på att de konverterar någon dag.

Men du förstår inte hela poängen med spelet.
För det första har du spelat nån rts spel till konsol?Det skiljer sig dag och natt mellan halo wars och andra RTS som har släppts till konsol.
Du jämför HW med dator RTS och där kan jag hålla med dig.
Jag har köpt konsol för att i lugn och ro sitta i sängen lr soffan och bara chilla genom att spela och vill verkligen inte på nåt sätt ha en tagentbord framför mig.
Konsol är gjord för att sitta i soffan inte att ha en tangentbord och mus.

Inaktiv

Inte hört talas om detta. Tacka gudarna för det!


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Sc00pii:

Hela serien är över hypad enligt mig.

Jag håller med dig.

http://dansantakossan.blogg.se/images/2008/foto2056_3161919.j...

Nja, Halo är ju slut nu, det kanske kommer ett till, det finns värre mjölknings spel, spel som Call of duty som aldrig lär upphöra med flera andra spel,
å andra sidan så är spelen som mjölkas fortfarande underhållande för dom som gillar spelen,
så det finns ju egentligen ingen anledning att klaga på sånt andra gillar.

Inaktiv

Halo var ju microsfts flagskepp till xbox, klart det blir överhypat. Men det värsta är alla små fan boys. Det enda jag vill ha av det här spelet är cut scenes, dom såg rätt bra utt. Finns väl snart på youtube.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Vet inte med detta, men hela Halo-serien har varit väldigt bra hittils!

1
Skriv svar