The Path ute nu

Medlem
The Path ute nu

The Graveyard var fanatiskt.


signatur

lootskin@hotmail.com

Det är rätt mysigt så långt in - är klar med fyra av tjejerna. Det känns som att man spelar en mörk, gotisk saga vilket är härligt. Det är inte så mycket ett spel som just en interaktiv saga dock, det kräver ingen skicklighet, inga reflexer eller ens något riktigt klurande.

Bara fantasi.

Sedan gillar jag hur minimalistisk designen är. Jag önskar att fler riktiga spel kunde sluta in i minsta detalj förklara för en hur fan man ska göra för att ta sig framåt.

Medlem

Ska ju köpas och undersökas. Tack för tipset.


signatur
Medlem

Tack för denna nyhet. Är medlem i maillistan men har inte fått något mail om detta.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Funderade på att köpa det. Men det ser inte så jätte interaktivt ut. Är det verkligen roligt?

Beror helt på hur du vill ha roligt med dina spel. Jag sade ju längre upp ungefär hur mycket "spel" det är, dvs. knappt något. Tänk det snarare som en interaktiv upplevelse, som eventuellt kan vara värd att fundera lite på.

Jag tyckte det var välspenderade pengar men de som bara vill spela bör kanske hålla sig till Mario eller Gears of War.

Medlem

Jag gillar spel som är interaktiva, likt Fahrenheit.
Men vad _gör_man i The Path? Är det peka-och-klicka spel eller är det en annan typ?

Elaborate, please? =P

Det kan jag absolut göra!

I tur och ordning väljer man att spela som en av sex flickor i diverse åldrar med olika personligheter. Man placeras sedan med en brödbit samt en vinare på en stig till mormors stuga med ett enda objektiv (som jag inte vill avslöja). Man har sedan helt fritt att utforska antingen den kringliggande skogen eller fortsätta framåt. I skogen finns vissa saker som man kan "interagera" med, mest i form av att man kan plocka upp dem och / eller läsa flickornas tankar om dem.

Jag tror inte jag kan förklara det bättre än så utan att spoila lite upplevelser, vilket är harmlöst men känns meningslöst. Om det låter diffust är det också för att det (medvetet) är det Som sagt är det inte så jättemycket spel i det.

Till sist kan jag väl säga att det inte är ett peka-och-klicka utan man rör sig typ som i Grim Fandango.

Medlem
Skrivet av skribb:

Tack för denna nyhet. Är medlem i maillistan men har inte fått något mail om detta.

Hehe, NU kom mailet. Vad otålig jag är


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Funderar på att köpa det till en vän.
Tack peak för ditt genomförliga förklarande av spelet.
Tack!

1
Skriv svar