Sudoku är verkligen perfekt när du vill rensa huvet

Flakmonkey
Sudoku är verkligen perfekt när du vill rensa huvet

Jag har alltid gillat att kluriga och utmanande saker både när det gäller mitt privata och professionella liv. En konsekvens av detta är att jag har en förkärlek för pussel, knepiga spel, korsord och vad som kanske är min personliga favorit - Sudoku. Har länge använt det som ett sätt att rensa huvudet när jag haft för mycket tankar i huvudet (både bra och dåliga) och kanske då speciellt när jag ska sova. Lite skön musik i bakgrunden och ett Sudokut gör är ett fantastiskt sätt att somna in och många gånger har jag somnat innan jag blivit klar med pusslet - och här är det ett bra tecken inte ett dåligt

På senare tid har det blivit väldigt mycket av den biten (kanske för att jag har mycket tankar som behöver rensas bort?) och jag har börjat beta mig igenom min Sudoku-bok som 380 vanliga pussel och 120 andra varianter som jag inte ens tittat på. När jag kom hem från jobbet idag så löste jag nummer 249 och 250 vilket innebär att jag ikväll kommer få börja på den "Svåra" kategorin. Inte speciellt orolig över det då de inte verkar så överdrivet svåra, men de som klassas som "Svart bälte" (de svåraste kallas så) verkar bli en rejäl nöt att knäcka. Nåväl det ska jag inte oroa mig över nu - nu ska det ju lagas en god lunchlåda till morgondagen innan man kan bädda ner sig med Radiohead och Verve i "stereon" och använda hjärncellerna för sista gången den här dagen.

[ia=18918; large]

#blogg

Medlem
Sudoku är verkligen perfekt när du vill rensa huvet

Själv föredrar jag att lösa korsord.

Flakmonkey

Korsord är skoj de också, men jag har aldrig kommit in i det. Tycker ofta att jag har svårt att förstå vad de menar i korsord, vad de är ute efter - hade gått mycket bättre om det var raka kunskapsfrågor i korsorden

Men men, det kommer säkert de också, gäller ju bara att öva och lära sig tänket.

Medlem

Själv föredrar jag att titta på Roast på Berns

Medlem

iSudoku
Doku= gift på japanska

Count Dooku?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar