Vill uppdatera min dator..

Medlem
Vill uppdatera min dator..

Som sagt, jag vill spendera lite pengar på min dator för att få upp prestandan lite bättre

Men jag är grymt dålig på hårdvara, så jag behöver lite tips om vad som kan va värt att uppdatera.

Tex, jag kör för tillfället Age of Conan och jag vill kunna maxa allt och fortfarande ha hög FPS.

Detta är vad jag har nu:
Nividia GeForce 8800 GTS

Intel Core 2CPU 6600 @ 2.40GHz + 2.40GHz

2GB RAM.

som sagt, jag är grymt dålig på detta, vet inte ens om jag har skrivit allt rätt

Så kom gärna med lite tips om vad behöver bytas

Medlem

Grafikkortet, helt klart. Vänta tills dom nya AMD/ATI-korten kommer, då lär du få en rejäl boost i prestanda, särskilt om du köper ett HD4870.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

räcker inte det för att maxa Age of Conan? eller vad menar du med maxa? 1900x1200 med extra allt?
varför envisas folk med att köra i såna extrema upplösningar? är det bara jag som fortfarande kör 1024x768? hmm, kan ju i och för sig bero på at min dator är kass

köp nytt grafikkort, en ny processor och 2 gig minne till. om du nu måste ha "extra allt" annars sänk upplösningen. kan iofs räcka med ett nytt grafikkort. hd4850 för 1700kr bör slå dit grafikkort, beror ju på om du har 320, 640 eller 512mb versionen.

Medlem
Skrivet av napahlm:

räcker inte det för att maxa Age of Conan?

Saken är att jag har ca 20-35fps, och att det ställer in sig till dålig grafik automatiskt för att den ska klara av det. Ingen aning vad det beror på, därför antar jag att jag behöver nya saker 8)

Inaktiv

När man provar en del nyare spel med en snabb dator så går
det ändå inte att köra very high i till exempel Crysis. Alternativet
blir inte ens klickbart.
Tycker man ska lugna sig lite.
Utgår från att du har 512MB minne i grafikkortet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Har du 320/640mb versionen av grafikkortet ska du definitivt byta ut det, 512mb versionen räcker dock i nåt år till, jag antar att du spelar på högra upplösningar? prova att ställa ner dom och höja effekterna, borde ge bra mycket bättre prestanda utan någon större visual loss.

Medlem
Skrivet av napahlm:

räcker inte det för att maxa Age of Conan? eller vad menar du med maxa? 1900x1200 med extra allt?
varför envisas folk med att köra i såna extrema upplösningar? är det bara jag som fortfarande kör 1024x768? hmm, kan ju i och för sig bero på at min dator är kass

Jag föredrar 1024x768 eller 800x600 för min del. Oavsett skärm.

Det sparar även pengar då man inte behöver så starka grafikkort

Skrivet av napahlm:

Jag föredrar 1024x768 eller 800x600 för min del. Oavsett skärm.

Det sparar även pengar då man inte behöver så starka grafikkort

Men en skärm ska väll köras i sin nativ upplösning blir det inte ganska kasst annars o köra en 22" i 1024x768?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av napahlm:

Jag föredrar 1024x768 eller 800x600 för min del. Oavsett skärm.

Det sparar även pengar då man inte behöver så starka grafikkort

Men en skärm ska väll köras i sin nativ upplösning blir det inte ganska kasst annars o köra en 22" i 1024x768?

Nja det blir lite suddigt och fint :), men ja native är bäst, därför jag köpte en 1280x1024 skärm.

Inaktiv

En 22"are klarar av att köras i 1400x900 även om det syns att det inte är optimalt. Allt där under blir helt åt helvete :).


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av johanp:

Jag föredrar 1024x768 eller 800x600 för min del. Oavsett skärm.

Det sparar även pengar då man inte behöver så starka grafikkort

Men en skärm ska väll köras i sin nativ upplösning blir det inte ganska kasst annars o köra en 22" i 1024x768?

Det är en sak vad man använder för upplösning i spel och en helt annan vad man använder "normalt". I spel så är det ju 3D-grafik (med alla tänkbara finesser) och då kör jag 800x600 eller liknande.

1
Skriv svar