Speltoppen vecka 11

Medlem
Speltoppen vecka 11

roligt att den gamla betalmodden cs ligger före det mer företags-utvecklade cs source


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Herregud vad mycket folk det måste finnas som fuskar på cs... I och med att det fortfarande ligger uppe i toppen! Varenda person i Sverige måste äga minst ett exemplar om man kollar på statistiken^^

Medlem

Kul så mycket ps3 på listan

Medlem

Rätt tråkigt att CS:S och 1.6 säljer så sjukt mycket bättre än The Orange Box.

Medlem

Har frågat förr, men inte riktigt fått nåt svar. Är det helt omöjligt att få se precisa siffror i topplistan med? Eller är det info som inte släpps officellt. Skulle vara intressant att se.

Redaktör
Skrivet av Kestrel:

Har frågat förr, men inte riktigt fått nåt svar. Är det helt omöjligt att få se precisa siffror i topplistan med? Eller är det info som inte släpps officellt. Skulle vara intressant att se.

Det vi publicerar är det material #Dataspelsbranschen skickar ut. Alltså utan försäljningssiffror.


signatur
Medlem

Ovanligt att se två exakt samma multiplatforms spel i toppen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Vad man har spenderat en j*vla massa tid med RE5 senaste 6dagarna


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Var är SF4!!!??

Inaktiv

Det är en bra ledar=)
Men den skrämmer inte=( kul att spela coop=)

Flakmonkey
Skrivet av Sabel:

Var är SF4!!!??

Kan man undra, men inte så konstigt... det är ju ett otroligt nichat spel, jag menar hur många lirar fightingspel längre? Speciellt när de är i "2D"? De som gillar genren köper det ju såklart direkt, men det är ju knappast ett spel som lockar den stora massan och det är de som avgör hur bra ett spel säljer - inte "vi" som surfar runt på spelsajter...

Jag tycker det är kul att se att LBP gick in på topplistan igen och rätt högt upp dessutom... kanske är det många som köpt PS3 först nu när KZ2 kommit och då passar de även på att köpa LBP?

Medlem

LBP? Börjar det snurra upp nu?


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:

LBP? Börjar det snurra upp nu?

Kan bero på prissänkningen på spelbutiken. Kostar endast 279 kronor och då är frakt och allt inräknat. Allstå 250 kronor för spelet.

Avstängd

@showerguy
Njae, det läggs till 19-29 kr fakturaavgift...

Det jobbiga är att jag köpte LBP hos spelbutiken när det kostade 379kr och det tyckte jag var billigt men en vecka senare är det sjukt mycket billigare

Medlem
Skrivet av Sabel:

Var är SF4!!!??

Dem har gjort fel...förförra veckan när street fighter IV släpptes låg soul calibur top 5 på båda konsolerna...tror dem är tröga och har inte fattat att det är olika spel

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Sabel:

Var är SF4!!!??

Kan man undra, men inte så konstigt... det är ju ett otroligt nichat spel, jag menar hur många lirar fightingspel längre? Speciellt när de är i "2D"? De som gillar genren köper det ju såklart direkt, men det är ju knappast ett spel som lockar den stora massan och det är de som avgör hur bra ett spel säljer - inte "vi" som surfar runt på spelsajter...

Jag tycker det är kul att se att LBP gick in på topplistan igen och rätt högt upp dessutom... kanske är det många som köpt PS3 först nu när KZ2 kommit och då passar de även på att köpa LBP?

Tro mig känner många som tycker att 2D är mycket mycket bättre än 3D och btw street fighter KOMMER bli bästa figting spelet i år.

Flakmonkey
Skrivet av Pojii:

Tro mig känner många som tycker att 2D är mycket mycket bättre än 3D och btw street fighter KOMMER bli bästa figting spelet i år.

Jag tycker också 2d är bättre än 3d när det gäller fightingspel, men du och jag (och troligen de du känner) representerar en väldigt liten del av marknaden... skulle försäljningssiffrorna reflektera åsikterna så skrivs på sajter som den här eller i speltidningar så skulle knappast topplistan se ut som den gör nu. Visserligen skulle RE5 säkerligen toppa då också, men Wii Fit, Singstar och counter-strike skulle troligen ligga rätt långt ner då...

Medlem

Härligt med 5 PS3 spel på listan, medans det är bara 4 360 spel.
Det kanske börjar gå bättre för Sony nu


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Skall erkänna att jag säkert har bidragit med att LBP finns där det gör idag.
Köpte spelet tidigare i veckan bara för att min flickvän tycker alla mina andra spel är för våldsamma eller för komplicerade. Köpte även RE5 i samma veva så för mig är det kul att se att det går bättre för PS3 nu.
Hade varit kul att se exakta siffror för sålda enheter och spel.

Medlem

RE5 säljer bättre till PS3 än 360? Ojdå.
Vart kom Rainbow Six: Vegas 2 ifrån förresten? Och varför köper folk fortfarande SoulCalibur IV när Street Fighter IV släppts?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

RE5 säljer bättre till PS3 än 360? Ojdå.
Vart kom Rainbow Six: Vegas 2 ifrån förresten? Och varför köper folk fortfarande SoulCalibur IV när Street Fighter IV släppts?

provat läsa andras kommentarer längre upp?

Inaktiv

q0rra
För att street fighter är ett uruselt button masher spel jämfört med SC4 kanske? Har man inte en arkad fjärr till street fighter så är det fan det sämsta spelet genom tiderna. Helt ospelbart.

Mckinley de släppte ganska nyligen det, 23mil sålda PS3, 25mil skeppade Xbox och 50mil Wii, något sånt.

Medlem
Skrivet av Brandter:

q0rra
För att street fighter är ett uruselt button masher spel jämfört med SC4 kanske? Har man inte en arkad fjärr till street fighter så är det fan det sämsta spelet genom tiderna. Helt ospelbart.

Jag tror aldrig tidigare jag skådat någon med så dålig koll...

Inaktiv

varför SC4 och Vegas 2 ligger så högt upp kan ha att göra med att cdon hade en kampanj förra veckan med 2 spel för 300:-. Där dessa två titlar fanns att välja bland.

Medlem

Ps3 spel ligger högt denna veckan
fortfarande sjukt att cs ligger på toppen...


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av shiko:

Jag tror aldrig tidigare jag skådat någon med så dålig koll...

Så du kan inte komma med några argument utan måste slänga in en flame kommentar? Visar bara att du inte har något att komma med.

Inaktiv

intressant utveckling!

1
Skriv svar