Medlem
Geforce GTX 280

Är det någon som vet om det finns information om grafikkorten som kommer efter gt200 serien? Jag har för mig att jag har läst att den verkligt nya generationen kommer i höst? Har jag fel eller är gt200 den helt nya generationen med helt ny arkitektur?:O

Medlem

De som kommer nu är väl de med ny arkitektur om jag inte minns fel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

De jobbar ju hela tiden på nya serier, nästa, efter sommarens releaser dyker väl upp inom kort:)

Medlem

hah, 3000% bättre på en punkt


signatur

B lup

Gen
Medlem

En liten fågel viskade i mitt öra att det släpps 18e. Hoppas fågeln inte ljuger

Föressten, om jag förstår det rätt så kräver det kortet 2st strömkontakter från nätagget. Frågan är, om det bara är nyare nätagg som har sådana strömkontakter eller om mitt nätagg också har det?

Medlem
Skrivet av Gen:

En liten fågel viskade i mitt öra att det släpps 18e. Hoppas fågeln inte ljuger

Föressten, om jag förstår det rätt så kräver det kortet 2st strömkontakter från nätagget. Frågan är, om det bara är nyare nätagg som har sådana strömkontakter eller om mitt nätagg också har det?

Finns converter annars

Gen
Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Gen:

En liten fågel viskade i mitt öra att det släpps 18e. Hoppas fågeln inte ljuger

Föressten, om jag förstår det rätt så kräver det kortet 2st strömkontakter från nätagget. Frågan är, om det bara är nyare nätagg som har sådana strömkontakter eller om mitt nätagg också har det?

Finns converter annars

Frågan är bara om ett 500W orkar med det kortet samt CPU, 3HDDS, 1DVR-RW, 1 ljudkort och massa ram ? :/

Medlem

signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Priserna är löjligt höga!!!!

Medlem
Skrivet av landahl:

Priserna är löjligt höga!!!!

nu vet vi ju inte vad korten "går" för men 3995kr för gtx260 kortet verkar ju överkomligt


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem
Skrivet av Silenz:
Skrivet av landahl:

Priserna är löjligt höga!!!!

nu vet vi ju inte vad korten "går" för men 3995kr för gtx260 kortet verkar ju överkomligt

Det kostar minst 5 170:- (kolla datorbutiken.se)

Gen
Medlem
Skrivet av Silenz:
Skrivet av landahl:

Priserna är löjligt höga!!!!

nu vet vi ju inte vad korten "går" för men 3995kr för gtx260 kortet verkar ju överkomligt

Blir väl det som de flesta köper

Medlem

Jag har läst på internet att gt200 inte alls är ny teknik. Dem använder fortfarande samma teknik som 8800. Tydligen kommer den helt nya kärnan innan jul.

http://archives.devshed.com/forums/hardware-136/nvidia-gt200-...

1
Skriv svar