Team Fortress 2 uppdaterat

Robot
Medlem
Team Fortress 2 uppdaterat

Ok men vad är igentligen multicore rendering?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Saxat
"It uses your CPU cores to boost performance. Can be somewhat buggy on some people's systems."

Medlem

Det undrar jag med.... Laggade det gjorde det iaf med det påslaget. Såg dock ingen skillnad.

Medlem

Finns i DoD:S också, förmodligen alla Source-titlar Valve jobbar på.

The latest patch to Valve's multiplayer shooter Team Fortress 2 officially adds multicore rendering support, allowing users with fancy CPUs to take advantage of their myriad cores for faster framerates.

Though multicore support is now an official option rather than a hidden console command, Valve notes that it is testing the compatibility of the feature, so the option is turned off by default. To enable the option, go to "Options->Video->Advanced" in the game's menu.

Medlem

Ok, så det är alltså någon slags grej för att man ska få bättre framerate? Fattar inte...

Medlem
Skrivet av Call of tuty:

Ok, så det är alltså någon slags grej för att man ska få bättre framerate? Fattar inte...

Well, som jag skrev...?
Det innebär i princip att den försöker använda dina Cores (Om du har en MultiCore-CPU) för att bättre på dina framerates.

Medlem

som alla vet är det fetare att ha flera kärnor i din processor, förut var det bara en men nu finns det dual och quad (2 respektive 4) och även ännu mer om du vill vara avancerad, problemet med denna teknik är att spelen måste programmeras för att dra nytta av dom extra kärnorna. Uppdateringen betyder alltså att om du har dual eller quad core processor kommer du får förbättrad framerate.

Om det svarade på något


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Najs, på tiden, har alltid haft problem med TF2, trodde att min dator hade något fel eller något.

Medlem

Sätter på det och det första som händer är att spelet kraschar och vägrar fungera ordentligt (Q9450)

Medlem

Verkar som om många får problem när de slår på multicore-stödet. En del för högre FPS men spelet kraschar efter en liten stund, andra får rentav lägre FPS.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=825698

Är upp till var och en att testa på egen risk antar jag.

Medlem

I Left 4 Dead får jag så spelet fryser sig en sekund eller så var 5-10onde sekund med Multicore Rendering, får hoppas att det fungerar i TF2.

Medlem
Skrivet av Preed:

som alla vet är det fetare att ha flera kärnor i din processor, förut var det bara en men nu finns det dual och quad (2 respektive 4) och även ännu mer om du vill vara avancerad, problemet med denna teknik är att spelen måste programmeras för att dra nytta av dom extra kärnorna. Uppdateringen betyder alltså att om du har dual eller quad core processor kommer du får förbättrad framerate.

Om det svarade på något

Trevligt skriven förklaring faktiskt. Precis som du säger så måste koden i det man kör vara anpassad för att dra nytta av multipla kärnor. Kids idag köper Quadcore och dylikt och förväntar sig omedelbar prestandaskillnad i allt som körs, så funkar det inte (tyvärr).

Antar att det är tämligen banalt stöd för detta än så länge, men skoj att det är på gång iaf!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

spelet är ju inte ens krävade. Varför ska dom hålla på och pilla med sånt här. Mycket besviken.

Medlem

dmon: Mycket besviken på vadå? Att dom uppdatera spelet för alla som vill köra multicore?
Är ju hemskt när dom uppdatera sitt spel!

Medlem

Det är samma som om man skrev "mat_queue 2" i consolen innan. Ger en rätt trevlig ökning i frameraten om man har flera cores. Lite trist att att spelet blir något instabilt i och med detta men det lär dom väl fixa med tiden.

Inaktiv

Har sagt det tidigare : Spelet är totalt förstört!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har sagt det tidigare : Spelet är totalt förstört!

Bawwwwwwwwwwwwwwww din posthunter.

Medlem
Skrivet av dmon:

spelet är ju inte ens krävade. Varför ska dom hålla på och pilla med sånt här. Mycket besviken.

Inte krävande? Jämfört med vaddå? Jag ligger en bra bit över recommended specs och går ändå ner i 10-15fps i tunga strider, en effekt som direkt försvinner med mqm2. Det är många som hoppats och väntat riktigt länge på en stabil release av det här, var inte så självisk.

Medlem

Spelat i 3 timmar, verkar fungera bra för mig. Gick upp från ca 2% till 40% på CPU 2.

Inaktiv
Skrivet av Rotab:
Skrivet av showerguy:

Har sagt det tidigare : Spelet är totalt förstört!

Bawwwwwwwwwwwwwwww din posthunter.

Haha kallar du mig Posthunter!? Vad ska jag säga då? Jag gillar helt enkelt inte Team Fortress 2 just nu eftersom spelet är totalt förstört med alla dessa uppdateringar. Saknar den tiden då Team Fortress 2 var nytt, var så himla roligt den tiden.

Jag vet att Valve vill försöka hålla igång spelet och det gör dom bra. Men i min mening och i fleras så är spelet dåligt just nu.

Medlem

Säg hej till konstanta kraschar. Sen uppdateringen kom kraschar spelet hela tiden, och jag kör en vanlig dual-core.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Uppdateringen gillade min i7 och mina två 280GTX, fick ca 20-60 fps mer ^^


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Haft 1000 CTD med L4D's Multicore Rendering enabled, riggen var annars 11 timmar Prime95 stabil....löste det genom att ytterligare höja volts till NB/chipset, samt slappare timings till RAM-minne.

Har nu kört L4D (multicore rendering enabled) 4 timmar dagligen i en vecka, utan minsta problem.

Multicore Rendering Enabled/Disabled, skillnaden är att min CPU (C2D) går 100% vs 75%, dvs får klart högre minimum fps, märkbart vid hord attacker.


signatur

Make a hole !

Medlem

Multicore rendering i L4D var ingen höjdare, får se om det fungerar bättre i TF2


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Hmm, ingen mer som har problem att visa crossair efter senaste uppdateringen? Visas bara som checkers.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag gillar helt enkelt inte Team Fortress 2 just nu eftersom spelet är totalt förstört med alla dessa uppdateringar. Saknar den tiden då Team Fortress 2 var nytt, var så himla roligt den tiden.

Jag vet att Valve vill försöka hålla igång spelet och det gör dom bra. Men i min mening och i fleras så är spelet dåligt just nu.

Det kan inte vara så att du har tröttnat på detta simpla spel? Själv tröttnade jag efter några timmar på detta sten-sax-påse-spel...

lwf
Medlem
Skrivet av SuperTank:

Hmm, ingen mer som har problem att visa crossair efter senaste uppdateringen? Visas bara som checkers.

Skriv följande i consolen precis som det står.

cl_crosshair_file ""

Medlem

För mig fungerade multicore stödet felfritt, höjde min fps med nästan 100.
För dom med problem så har jag läst att det ska ha med vattnet på vissa banor att göra och "r_waterdrawrefraction 0" ska tydligen hjälpa.


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Hmm, ingen mer som har problem att visa crossair efter senaste uppdateringen? Visas bara som checkers.

Du kan testa att gå in och ändra crosshair. Jag hade problem med detta innan, sen bytte jag crosshair och nu funkar det fint.


signatur

[size="10"]"the Eight I'd Really Rather You Didn'ts"[/size]
[size="10"]Gamerpappan[/size] * * * * * Tidningsarkivet

1
Skriv svar