EverQuest - tio år online

Robot
Medlem
EverQuest - tio år online

Jag tycker att åtminstone orginalet, dvs inte expansionerna, borde vara free to play nu. Det var ett riktigt mäktigt spel när man först körde det. Kanske för att jag lirade det som jag aldrig blev impad utav WoW.

Medlem

Jag spelade i över 8 år och hade sketkul. Bara att gratulera SOE.


signatur
Medlem

EQ... tiden innan powerlevlare och annat patrask. Då det tog veckor om inte månader att bli lvl 20. En svunnen tid som aldrig kommer tillbaka, men som nog passar bäst som nostalgi.

EQ <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

fantastiskt spel.. allt efter står sig slätt.. man har satsat så mycke på användarvänlighet att spelen förlorat sin karaktär.. i everquest firade man fan med tårta när man fick efternamn


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Ultima Online är äldre och var även ett bättre spel.

Medlem

Nu är det EQ som fyller 10. Spelar väl ingen roll hur gammalt och bra UO är?


signatur
Medlem

Om någon månad var det 10 år sen jag började spela EverQuest, det första och värsta MMOet som fuckade upp skola, ekonomi (hemska modemkostnader), sociala livet, konditionen med mera för mig!
Dock slutade jag lira det redan sommaren 2000, lumpen blev räddningen
Dessutom tyckte jag inte riktigt om spelet efter Velious expansionen släpptes, Ruins of Kunark fick det till å med att börja gå lite utåt.
Lirade på Rallos Zek, härligaste servern i alla mmos jag någonsin lirat på Å var första trollet på servern som kunde gå runt i Kelethin (woodelf staden) utan problem för jag dödat så många orcer

Medlem
Skrivet av UOme:

Lirade på Rallos Zek, härligaste servern i alla mmos jag någonsin lirat på Å var första trollet på servern som kunde gå runt i Kelethin (woodelf staden) utan problem för jag dödat så många orcer

Jag vill minnas att t.ex bankern i Kelethin gick på bards guild faction så du bör varit KoS till denna iaf, hur många orcs du än dödat i Crushbone

Övrigt tyckte jag att Kunark var ganska dåligt, men Velious var riktigt roligt. Även Luclin och Planes of Power var helt ok, men det var inte riktigt lika "mysigt" längre. Gates of Discord var den sista jag lirade, och såg aldrig end-game av det.

Medlem

Helt klart en av dom bästa MMorpgs som har släpts . lirade i 4 år och känslan av att åstakomma något riktigt mäktigt var stark , slutade efter vi dödade den legendariska Quarm i plane of time . Kändes som man äntligen hade klarat spelet .
Nu släpps endast barnspel där du får rewards direkt utan att behöva kämpa , samla grupp skaffa healers .
Solospel i EQ för att kunna levla var helt otänkbart .
Tror nog EQ är nog en av dom absolut svåraste spelen i den genren .

Medlem
Skrivet av superapan:
Skrivet av UOme:

Lirade på Rallos Zek, härligaste servern i alla mmos jag någonsin lirat på Å var första trollet på servern som kunde gå runt i Kelethin (woodelf staden) utan problem för jag dödat så många orcer

Jag vill minnas att t.ex bankern i Kelethin gick på bards guild faction så du bör varit KoS till denna iaf, hur många orcs du än dödat i Crushbone

Ok, you got me
Var faktiskt på GMna ett antal gånger om det, och de hade ingen aning vilken faction han tillhörde.
Hade warmly med alverna som jag har för mig var det bästa då, å kindly med dwarf guards!

Härliga minnen EQ väcker, charma elefanter i South karana med enchantern.. PKa i Unrest, campa Lower Guk, springa från Giants i Oasis..
Verkligen alla zoner i EQ hade sådan personlighet så man minns dem med ett leende på läpparna

Medlem

Har provat trialn till Everquest 1 och Everquest 2, that's it.

Som UOme säger, alla zoner hade sån personlighet att man minns dom starkt. I takt med att spelen tappat utmaningen och svårighetsgraderna blivit löjligt enkla så försvinner även glädjen och belöningen. Man hade en otroligt stark anknytning till sin karaktär, inte som nu då man lätt skapar en ny och knappt bryr sig.

Dock ska det tilläggas att EQ fick många människors vardag att gå under. Folk förlorade jobb, fruar och många andra saker. Det var tillochmed en nyhet på CNN när en guild tog en boss.. kanske säger en del om hur besatta folk var, samt vilken stor del EQ var av ens liv. Själv slutade jag spela strax efter den nya motorn kom.

Medlem

Ah EQ vilka tider det var. Har nog aldrig haft so roligt med något mmo sedan den tiden. Känslan när man dödade sin första giant. Ah det var tider.

Medlem

Få spel har jag spelat lika länge som EQ. Började spela i slutet av 99 eller början av 2000 och spelade till 2004. Så jäkla många minnen av spelet egentligen! När man dödade sin största stora fiende, så stolt man kände sig!
Är antagligen tack vare EQ som jag inte riktigt fastnat för något annat mmo (Annat än eve förstås), vilket gör att jag saknar det lite.

Kanske får börja spela igen när de drar igång den nya progression-servern som de pratade om för ett tag sen.

Medlem

Minns att folk kallade det för Evercrack men själv så fastnade jag aldrig för det eftersom det var inte så användarvänligt för en nybörjare i mmo världen. Sen kommer jag ihåg att EQ teamet var desperata ett tag o la dit en naken bugg med mening för att få folk o lira det men det var längesen.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Train to zone!

det var tider det

Medlem

Lirade på Nameless och våran guild Remedy satte ofta nageln i ögat på Legacy of Steel i Temple of Veeshan. Det var tider det. Tigole och Arianna som lirade i LoS blev senare head designers för WoW.

Medlem

Ah, EQ, först och störst av MMO (i 3D). Spelade i fem år, lessnade efter Planes of Power. Många roliga timmar blev det i alla fall (och en och annan frustrerad kommentar, men dom minns man inte).

Medlem

Ja, man glömmer nog aldrig sina första levlar i Greater Faydark och Crushbone.... ojoj, det var MMO upplevelser som aldrig går att spöa.

Som andra sagt så är MMO'na idag så mycket simplare, mindre utmaning och risk. Och även om det nog inte skulle funka att locka en bredra publik med det idag, så är det lätt att sakna spänningen det gav iaf.

"Has anybody here seen my corpse?"

Medlem

var tvungen o tråka mig o surfa runt o leta efter det allra första 3d mmorpg:et och det var Meridian 59..Doom grafik for the win..hehe ^^
är fortfarande aktivt men har bytt ägare..det kom ut 1996 men lades ner 2001 men startades up 2002 igen av Near Death Studios.

Wikipedia..wohoo


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

1
Skriv svar